Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samolot z Prezeydentem Kaczynskim - rozbity
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 224, 225, 226  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum po 30-tce Strona Główna -> Wysypisko
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 21:55, 13 Sty 2011    Temat postu:

EMES napisał:
chłopak z nizin napisał:
a po za tym trzeba było zamknąć lotnisko bez względu na konsekwencje wtedy nie byłoby tego całego cyrku.



wyobrażasz sobie wtedy ujadanie kaczyńskich na rosję ? jeszcze by przez tych debili w końcu nas rosja pojechała jakby się putin wkurwił


tiaaa...
jedyna szansa za makniecie pasa startowego bylo wyslanie plutonu czolgow i ustawienie ich co kilkadziesiat metrow na pasie startowym...jak nic zamiast podziekowan za uratowanie zycia mielibysmy dzisiaj wojne z ruskimi

nie wiem po co te wszystkie klotnie..powod katastrofy jest jeden - proba ladowania w warunkach skrajnie ku temu nieodpowiednich, wszystkie inne bledy proceduralne nie mialyby znaczenia gdyby tej proby nie bylo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anmario
Gość





PostWysłany: Czw 21:57, 13 Sty 2011    Temat postu:

Formalny napisał:
Z tematu, w którym przy rozważaniach na temat katastrofy, przy formułowaniu hipotez i wniosków powinna być przede wszystkim wykorzystana wiedza na temat lotnictwa oraz logika, zrobiła się giełda coraz głupszych wypowiedzi. Forumowi dyżurni zachwyceni są własnymi błazeńskimi popisami ignorancji i głupoty, a nieliczni myślący forumowicze, mający ambicję pisać rzeczy przemyślane (Nudziarz, Yachoo, Aproxy, ligand fas, Poldek) z uporem usiłują nawiązać z nimi dialog... Pozdrawiam wymienionych i ostatecznie mówię: żegnaj forum "po 30-tce"...


Szkoda.

Na Twoim miejscu jednak bym to przemyślał. Odczucia mam identyczne, tylko nicki inne bym wstawił
Powrót do góry
nudziarz
męska zołza


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 14583
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1176 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:57, 13 Sty 2011    Temat postu:

Poldek napisał:

(...) gdy nawigacja wskazuje powyzej 1000 km/h - a kilka razy sie to zdarzylo )


może uzywaj dopalaczy tylko przy ruszaniu ... Think


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nudziarz
męska zołza


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 14583
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1176 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:00, 13 Sty 2011    Temat postu:

Poldek napisał:


nie wiem po co te wszystkie klotnie..powod katastrofy jest jeden - proba ladowania w warunkach skrajnie ku temu nieodpowiednich, wszystkie inne bledy proceduralne nie mialyby znaczenia gdyby tej proby nie bylo.


dokładnie !
Oczywiście przestrzeganie wszelkich procedur mogłoby uratowac być może tych ludzi, jednak tak postawionemu wnioskowi moge tylko przyklasnąć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 22:01, 13 Sty 2011    Temat postu:

ps.
chociaz nie..pierwszym bledem jest powierzenie zadan przewozowych najwazniejszych osob w panstwie WOJSKOWYM, ktorzy nauczeni sa traktowac loty jako kolejne misje bojowe, a wiadomo - w wojsku wykonanie zadania jest najwazniejsze, nawet za cene zycia.
Pilot cywilny powiedzialby "pierodle, nie lece i pocalujcie mnie w dupe" a wojskowy owija glowe chusta z wizerunkiem JPII i z okrzykiem Banzaaaaiiiiiii, na pelnej predkosci wbija w znienawidzona ziemie odwiecznego wroga Blue_Light_Colorz_PDT_02


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 22:01, 13 Sty 2011    Temat postu:

Albo wywal tą z komórki/larka* i kup TomTom-a.


*niepotrzebne skreślić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 22:03, 13 Sty 2011    Temat postu:

nudziarz napisał:
Poldek napisał:

(...) gdy nawigacja wskazuje powyzej 1000 km/h - a kilka razy sie to zdarzylo )


może uzywaj dopalaczy tylko przy ruszaniu ... Think


moj rekord to 1453 km/h i zamierzam go pobic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anmario
Gość





PostWysłany: Czw 22:03, 13 Sty 2011    Temat postu:

EMES napisał:
chłopak z nizin napisał:
a po za tym trzeba było zamknąć lotnisko bez względu na konsekwencje wtedy nie byłoby tego całego cyrku.



wyobrażasz sobie wtedy ujadanie kaczyńskich na rosję ? jeszcze by przez tych debili w końcu nas rosja pojechała jakby się putin wkurwił


Ten argument jest tak wyświechtany, że z trudnością zmuszam się do polemiki. Moje stanowisko jest takie - to lepiej było pozwolić im się zabić, tak? Żeby tylko nie słuchać tych impertynencji, tak? No bo jak inaczej rozpatrywać podjętą decyzję skoro dzisiaj wszyscy doskonale wiedzą, że lądować w takich warunkach nie wolno, hm? I co Rosjanie? Machnęli ręką mrucząc "a niech się zabiją jak sami tego chcą", tak?

Może taki argument przejdzie na tym forum, na świecie, gdzie ludzie jednak chcą żyć, także po lądowaniu w Moskwie czy w Petersburgu, na pewno nie.
Powrót do góry
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 22:04, 13 Sty 2011    Temat postu:

E tam gadanie, samoloty lądują w mgle czy po ciemku i jakoś sie nie rozbijają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nudziarz
męska zołza


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 14583
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1176 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:08, 13 Sty 2011    Temat postu:

Kilo OK napisał:
E tam gadanie, samoloty lądują w mgle czy po ciemku i jakoś sie nie rozbijają.

cywilne samoloty na cywilnych lotniskach tak nafaszerowanych elektroniką, ze gdyby dodać jeszce jeden tranzystor to pas by się podniósł.
Albo samoloty wojskowe.
A te się rozbijają dość regularnie , tylko że zwykle piloci mają czas na katapultowanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 22:09, 13 Sty 2011    Temat postu:

Kilo OK napisał:
E tam gadanie, samoloty lądują w mgle czy po ciemku i jakoś sie nie rozbijają.


tak?
to pokaz mi lotnisko pozbawione ILS na ktorym w nocy laduja samoloty - przy czym mogac korzystac z identyfikacji wizualnej w postaci oswietlenia podejscia, "progu" i samego pasa startowego.

nie wiem czy Poznan ma ILS III klasy, ale wydaje mi sie ze na chwile obecna tylko Warszawa i Katowice maja taki system, umozliwijacy ladowanie w warunkach zerowej widocznosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anmario
Gość





PostWysłany: Czw 22:10, 13 Sty 2011    Temat postu:

nudziarz napisał:
Poldek napisał:


nie wiem po co te wszystkie klotnie..powod katastrofy jest jeden - proba ladowania w warunkach skrajnie ku temu nieodpowiednich, wszystkie inne bledy proceduralne nie mialyby znaczenia gdyby tej proby nie bylo.


dokładnie !
Oczywiście przestrzeganie wszelkich procedur mogłoby uratowac być może tych ludzi, jednak tak postawionemu wnioskowi moge tylko przyklasnąć


To co piszesz Nudziarzu jest niestety mało budujące. Bo problem w tym, że z tego co mi wiadomo, jedyną alternatywą było lądowanie w Moskwie. Czego też niestety pojąć nie potrafię, ale ja i tak nie o tym teraz.

Ważne, że skoro kontrola dopuściła możliwość podjęcia próby wylądowania to co mieli powiedzieć nasi piloci, co? "Nie, dziękuję, mgła jest duża, lecimy do Moskwy" ? Czy może mieli domyślić się, że biedni kontrolerzy pod presją wagi wydarzenia są i normalnie nigdy na lądowanie by się nie zgodzili?

Kompletny absurd.
Powrót do góry
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 22:15, 13 Sty 2011    Temat postu:

anmario napisał:
nudziarz napisał:
Poldek napisał:


nie wiem po co te wszystkie klotnie..powod katastrofy jest jeden - proba ladowania w warunkach skrajnie ku temu nieodpowiednich, wszystkie inne bledy proceduralne nie mialyby znaczenia gdyby tej proby nie bylo.


dokładnie !
Oczywiście przestrzeganie wszelkich procedur mogłoby uratowac być może tych ludzi, jednak tak postawionemu wnioskowi moge tylko przyklasnąć


To co piszesz Nudziarzu jest niestety mało budujące. Bo problem w tym, że z tego co mi wiadomo, jedyną alternatywą było lądowanie w Moskwie. Czego też niestety pojąć nie potrafię, ale ja i tak nie o tym teraz.

Ważne, że skoro kontrola dopuściła możliwość podjęcia próby wylądowania to co mieli powiedzieć nasi piloci, co? "Nie, dziękuję, mgła jest duża, lecimy do Moskwy" ? Czy może mieli domyślić się, że biedni kontrolerzy pod presją wagi wydarzenia są i normalnie nigdy na lądowanie by się nie zgodzili?

Kompletny absurd.


jak zwykle klamiesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nudziarz
męska zołza


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 14583
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1176 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:17, 13 Sty 2011    Temat postu:

anmario
Jak napisalem - nie znam się na lotnictwie, natomiast wiem, ze tak na statku , jak i w samolocie bogiem jest pilot.
A jego priorytetem jest ochrona przewożonych ludzi.
Kazdy inny argument poza " istnieje realne ryzyko, że lądowanie może sie nie udać " powinien zostać odrzucony. Głos wiezy to tylko pozytywna sugestia, ocena sytuacji i podjęcie decyzji nalezy do pilota.
Niestety z przyczyn o których chyba nie ma sensu teraz pisac ( bo już pisano o tym i to nie raz ) , pilot wziął pod uwagę i inne czynniki poza bezpieczeństwem podróżnych i podjął tym samym niewłasciwą decyzję .
Takie jest moje zdanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anmario
Gość





PostWysłany: Czw 22:18, 13 Sty 2011    Temat postu:

Poldek napisał:
jak zwykle klamiesz.


Ależ skąd. To, że prawda z takim trudem dociera za Twoje niewysokie czoło to wina panującej w Twoim mózgu ciasnoty a nie moich argumentów. Jak najprędzej daj sobie spokój z GW i TVN to przejdzie na bank
Powrót do góry
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 22:19, 13 Sty 2011    Temat postu:

A w dzień przylotu Putina?


Zrobienie z tego lotu "prywatnej wizyty" przez propagandystów rzundu doprowadziło do tego że lądowaniem przejęli się tylko kontrolerzy, reszta miała to w d.... i nawet pasowało im coś takiego - Radziowe "prezydent gdzieś poleci i wszystko sie zmieni".

Miller ma ujawniać rozmowy kontrolerów podczas lądowania i to rozmowy nie tylko z kabiną, jesli nie jest to blef będzie hmmmmmm kolejny zwrot w tym kryminale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 22:23, 13 Sty 2011    Temat postu:

klamiesz, bo po pierwsze kontrola lotow nie ma prawa odmowic zgody na ladowanie, moze tylko ustalic parametry podejscia.
klamiesz, bo kontrola lotow zrobila to, co do niej nalezy, wyznaczajac wysokosc decyzji na 100 m, i w przypadku jej nie osiagniecia pilot byl zobowiazany do przerwania procedury podejscia.
klamiesz, bo jednym z lotnisk zapasowych bylo lotnisko w minsku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 22:24, 13 Sty 2011    Temat postu:

Kilo OK napisał:
A w dzień przylotu Putina?



mozesz rozwinac mysl? Think


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 22:28, 13 Sty 2011    Temat postu:

Klika dni wcześnie Tusk i Putin przylecieli na to lotnisko.
Tak?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kilo OK dnia Czw 22:28, 13 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anmario
Gość





PostWysłany: Czw 22:30, 13 Sty 2011    Temat postu:

nudziarz napisał:
anmario
Jak napisalem - nie znam się na lotnictwie, natomiast wiem, ze tak na statku , jak i w samolocie bogiem jest pilot.
A jego priorytetem jest ochrona przewożonych ludzi.
Kazdy inny argument poza " istnieje realne ryzyko, że lądowanie może sie nie udać " powinien zostać odrzucony. Głos wiezy to tylko pozytywna sugestia, ocena sytuacji i podjęcie decyzji nalezy do pilota.
Niestety z przyczyn o których chyba nie ma sensu teraz pisac ( bo już pisano o tym i to nie raz ) , pilot wziął pod uwagę i inne czynniki poza bezpieczeństwem podróżnych i podjął tym samym niewłasciwą decyzję .
Takie jest moje zdanie


To ciekawe co piszesz, bardzo ciekawe. Bo po pierwsze z tego co mi wiadomo, że zawsze z lądowaniem związane jest pewne ryzyko, samoloty najczęściej rozbijają się w trakcie lądowania właśnie. Po drugie, skoro pilot sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem to po co w ogóle wieża, co? Skoro i tak może sobie siadać gdzie chce i kiedy chce?

Przecież to nieprawda jest. A poza tym wyłania się dość z Twojej opinii dość ponury schemat w jaki oceniać należy umiejętności pilota, mianowicie, kiedy uda mu się wylądować to ok, jeżeli nie to zły pilot był

Prawda jest taka, że bez współpracy z wieżą wylądować takim samolotem zwyczajnie się nie da w żadnych warunkach, a ściślej mówiąc jest zawsze obarczone wielkim ryzykiem w takim przypadku. I od tego kto w tej wieży siedzi bezpieczeństwo pasażerów zależy równie mocno jak od pilota. I, między innymi, właśnie rola jaką odegrali w przyczynieniu się do tej katastrofy kontrolerzy nie jest w raporcie nie tylko wyjaśniona, ale wręcz przemilczana.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum po 30-tce Strona Główna -> Wysypisko Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 224, 225, 226  Następny
Strona 67 z 226

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin