|
po 30-tce niezwykła strona niezwykłych użytkowników
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 21:55, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
EMES napisał: | chłopak z nizin napisał: | a po za tym trzeba było zamknąć lotnisko bez względu na konsekwencje wtedy nie byłoby tego całego cyrku. |
wyobrażasz sobie wtedy ujadanie kaczyńskich na rosję ? jeszcze by przez tych debili w końcu nas rosja pojechała jakby się putin wkurwił |
tiaaa...
jedyna szansa za makniecie pasa startowego bylo wyslanie plutonu czolgow i ustawienie ich co kilkadziesiat metrow na pasie startowym...jak nic zamiast podziekowan za uratowanie zycia mielibysmy dzisiaj wojne z ruskimi
nie wiem po co te wszystkie klotnie..powod katastrofy jest jeden - proba ladowania w warunkach skrajnie ku temu nieodpowiednich, wszystkie inne bledy proceduralne nie mialyby znaczenia gdyby tej proby nie bylo.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
anmario Gość
|
Wysłany: Czw 21:57, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Formalny napisał: | Z tematu, w którym przy rozważaniach na temat katastrofy, przy formułowaniu hipotez i wniosków powinna być przede wszystkim wykorzystana wiedza na temat lotnictwa oraz logika, zrobiła się giełda coraz głupszych wypowiedzi. Forumowi dyżurni zachwyceni są własnymi błazeńskimi popisami ignorancji i głupoty, a nieliczni myślący forumowicze, mający ambicję pisać rzeczy przemyślane (Nudziarz, Yachoo, Aproxy, ligand fas, Poldek) z uporem usiłują nawiązać z nimi dialog... Pozdrawiam wymienionych i ostatecznie mówię: żegnaj forum "po 30-tce"... |
Szkoda.
Na Twoim miejscu jednak bym to przemyślał. Odczucia mam identyczne, tylko nicki inne bym wstawił |
|
Powrót do góry |
|
|
nudziarz męska zołza
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 14583 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1176 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:57, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Poldek napisał: |
(...) gdy nawigacja wskazuje powyzej 1000 km/h - a kilka razy sie to zdarzylo ) |
może uzywaj dopalaczy tylko przy ruszaniu ...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nudziarz męska zołza
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 14583 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1176 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:00, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Poldek napisał: |
nie wiem po co te wszystkie klotnie..powod katastrofy jest jeden - proba ladowania w warunkach skrajnie ku temu nieodpowiednich, wszystkie inne bledy proceduralne nie mialyby znaczenia gdyby tej proby nie bylo. |
dokładnie !
Oczywiście przestrzeganie wszelkich procedur mogłoby uratowac być może tych ludzi, jednak tak postawionemu wnioskowi moge tylko przyklasnąć
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 22:01, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
ps.
chociaz nie..pierwszym bledem jest powierzenie zadan przewozowych najwazniejszych osob w panstwie WOJSKOWYM, ktorzy nauczeni sa traktowac loty jako kolejne misje bojowe, a wiadomo - w wojsku wykonanie zadania jest najwazniejsze, nawet za cene zycia.
Pilot cywilny powiedzialby "pierodle, nie lece i pocalujcie mnie w dupe" a wojskowy owija glowe chusta z wizerunkiem JPII i z okrzykiem Banzaaaaiiiiiii, na pelnej predkosci wbija w znienawidzona ziemie odwiecznego wroga
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 22:01, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Albo wywal tą z komórki/larka* i kup TomTom-a.
*niepotrzebne skreślić
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 22:03, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
nudziarz napisał: | Poldek napisał: |
(...) gdy nawigacja wskazuje powyzej 1000 km/h - a kilka razy sie to zdarzylo ) |
może uzywaj dopalaczy tylko przy ruszaniu ... |
moj rekord to 1453 km/h i zamierzam go pobic
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
anmario Gość
|
Wysłany: Czw 22:03, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
EMES napisał: | chłopak z nizin napisał: | a po za tym trzeba było zamknąć lotnisko bez względu na konsekwencje wtedy nie byłoby tego całego cyrku. |
wyobrażasz sobie wtedy ujadanie kaczyńskich na rosję ? jeszcze by przez tych debili w końcu nas rosja pojechała jakby się putin wkurwił |
Ten argument jest tak wyświechtany, że z trudnością zmuszam się do polemiki. Moje stanowisko jest takie - to lepiej było pozwolić im się zabić, tak? Żeby tylko nie słuchać tych impertynencji, tak? No bo jak inaczej rozpatrywać podjętą decyzję skoro dzisiaj wszyscy doskonale wiedzą, że lądować w takich warunkach nie wolno, hm? I co Rosjanie? Machnęli ręką mrucząc "a niech się zabiją jak sami tego chcą", tak?
Może taki argument przejdzie na tym forum, na świecie, gdzie ludzie jednak chcą żyć, także po lądowaniu w Moskwie czy w Petersburgu, na pewno nie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 22:04, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
E tam gadanie, samoloty lądują w mgle czy po ciemku i jakoś sie nie rozbijają.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nudziarz męska zołza
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 14583 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1176 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:08, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kilo OK napisał: | E tam gadanie, samoloty lądują w mgle czy po ciemku i jakoś sie nie rozbijają. |
cywilne samoloty na cywilnych lotniskach tak nafaszerowanych elektroniką, ze gdyby dodać jeszce jeden tranzystor to pas by się podniósł.
Albo samoloty wojskowe.
A te się rozbijają dość regularnie , tylko że zwykle piloci mają czas na katapultowanie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 22:09, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kilo OK napisał: | E tam gadanie, samoloty lądują w mgle czy po ciemku i jakoś sie nie rozbijają. |
tak?
to pokaz mi lotnisko pozbawione ILS na ktorym w nocy laduja samoloty - przy czym mogac korzystac z identyfikacji wizualnej w postaci oswietlenia podejscia, "progu" i samego pasa startowego.
nie wiem czy Poznan ma ILS III klasy, ale wydaje mi sie ze na chwile obecna tylko Warszawa i Katowice maja taki system, umozliwijacy ladowanie w warunkach zerowej widocznosci.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
anmario Gość
|
Wysłany: Czw 22:10, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
nudziarz napisał: | Poldek napisał: |
nie wiem po co te wszystkie klotnie..powod katastrofy jest jeden - proba ladowania w warunkach skrajnie ku temu nieodpowiednich, wszystkie inne bledy proceduralne nie mialyby znaczenia gdyby tej proby nie bylo. |
dokładnie !
Oczywiście przestrzeganie wszelkich procedur mogłoby uratowac być może tych ludzi, jednak tak postawionemu wnioskowi moge tylko przyklasnąć |
To co piszesz Nudziarzu jest niestety mało budujące. Bo problem w tym, że z tego co mi wiadomo, jedyną alternatywą było lądowanie w Moskwie. Czego też niestety pojąć nie potrafię, ale ja i tak nie o tym teraz.
Ważne, że skoro kontrola dopuściła możliwość podjęcia próby wylądowania to co mieli powiedzieć nasi piloci, co? "Nie, dziękuję, mgła jest duża, lecimy do Moskwy" ? Czy może mieli domyślić się, że biedni kontrolerzy pod presją wagi wydarzenia są i normalnie nigdy na lądowanie by się nie zgodzili?
Kompletny absurd. |
|
Powrót do góry |
|
|
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 22:15, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
anmario napisał: | nudziarz napisał: | Poldek napisał: |
nie wiem po co te wszystkie klotnie..powod katastrofy jest jeden - proba ladowania w warunkach skrajnie ku temu nieodpowiednich, wszystkie inne bledy proceduralne nie mialyby znaczenia gdyby tej proby nie bylo. |
dokładnie !
Oczywiście przestrzeganie wszelkich procedur mogłoby uratowac być może tych ludzi, jednak tak postawionemu wnioskowi moge tylko przyklasnąć |
To co piszesz Nudziarzu jest niestety mało budujące. Bo problem w tym, że z tego co mi wiadomo, jedyną alternatywą było lądowanie w Moskwie. Czego też niestety pojąć nie potrafię, ale ja i tak nie o tym teraz.
Ważne, że skoro kontrola dopuściła możliwość podjęcia próby wylądowania to co mieli powiedzieć nasi piloci, co? "Nie, dziękuję, mgła jest duża, lecimy do Moskwy" ? Czy może mieli domyślić się, że biedni kontrolerzy pod presją wagi wydarzenia są i normalnie nigdy na lądowanie by się nie zgodzili?
Kompletny absurd. |
jak zwykle klamiesz.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nudziarz męska zołza
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 14583 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1176 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:17, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
anmario
Jak napisalem - nie znam się na lotnictwie, natomiast wiem, ze tak na statku , jak i w samolocie bogiem jest pilot.
A jego priorytetem jest ochrona przewożonych ludzi.
Kazdy inny argument poza " istnieje realne ryzyko, że lądowanie może sie nie udać " powinien zostać odrzucony. Głos wiezy to tylko pozytywna sugestia, ocena sytuacji i podjęcie decyzji nalezy do pilota.
Niestety z przyczyn o których chyba nie ma sensu teraz pisac ( bo już pisano o tym i to nie raz ) , pilot wziął pod uwagę i inne czynniki poza bezpieczeństwem podróżnych i podjął tym samym niewłasciwą decyzję .
Takie jest moje zdanie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
anmario Gość
|
Wysłany: Czw 22:18, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Poldek napisał: | jak zwykle klamiesz. |
Ależ skąd. To, że prawda z takim trudem dociera za Twoje niewysokie czoło to wina panującej w Twoim mózgu ciasnoty a nie moich argumentów. Jak najprędzej daj sobie spokój z GW i TVN to przejdzie na bank |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 22:19, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
A w dzień przylotu Putina?
Zrobienie z tego lotu "prywatnej wizyty" przez propagandystów rzundu doprowadziło do tego że lądowaniem przejęli się tylko kontrolerzy, reszta miała to w d.... i nawet pasowało im coś takiego - Radziowe "prezydent gdzieś poleci i wszystko sie zmieni".
Miller ma ujawniać rozmowy kontrolerów podczas lądowania i to rozmowy nie tylko z kabiną, jesli nie jest to blef będzie hmmmmmm kolejny zwrot w tym kryminale.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 22:23, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
klamiesz, bo po pierwsze kontrola lotow nie ma prawa odmowic zgody na ladowanie, moze tylko ustalic parametry podejscia.
klamiesz, bo kontrola lotow zrobila to, co do niej nalezy, wyznaczajac wysokosc decyzji na 100 m, i w przypadku jej nie osiagniecia pilot byl zobowiazany do przerwania procedury podejscia.
klamiesz, bo jednym z lotnisk zapasowych bylo lotnisko w minsku.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 22:24, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kilo OK napisał: | A w dzień przylotu Putina?
|
mozesz rozwinac mysl?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 22:28, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Klika dni wcześnie Tusk i Putin przylecieli na to lotnisko.
Tak?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kilo OK dnia Czw 22:28, 13 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
anmario Gość
|
Wysłany: Czw 22:30, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
nudziarz napisał: | anmario
Jak napisalem - nie znam się na lotnictwie, natomiast wiem, ze tak na statku , jak i w samolocie bogiem jest pilot.
A jego priorytetem jest ochrona przewożonych ludzi.
Kazdy inny argument poza " istnieje realne ryzyko, że lądowanie może sie nie udać " powinien zostać odrzucony. Głos wiezy to tylko pozytywna sugestia, ocena sytuacji i podjęcie decyzji nalezy do pilota.
Niestety z przyczyn o których chyba nie ma sensu teraz pisac ( bo już pisano o tym i to nie raz ) , pilot wziął pod uwagę i inne czynniki poza bezpieczeństwem podróżnych i podjął tym samym niewłasciwą decyzję .
Takie jest moje zdanie |
To ciekawe co piszesz, bardzo ciekawe. Bo po pierwsze z tego co mi wiadomo, że zawsze z lądowaniem związane jest pewne ryzyko, samoloty najczęściej rozbijają się w trakcie lądowania właśnie. Po drugie, skoro pilot sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem to po co w ogóle wieża, co? Skoro i tak może sobie siadać gdzie chce i kiedy chce?
Przecież to nieprawda jest. A poza tym wyłania się dość z Twojej opinii dość ponury schemat w jaki oceniać należy umiejętności pilota, mianowicie, kiedy uda mu się wylądować to ok, jeżeli nie to zły pilot był
Prawda jest taka, że bez współpracy z wieżą wylądować takim samolotem zwyczajnie się nie da w żadnych warunkach, a ściślej mówiąc jest zawsze obarczone wielkim ryzykiem w takim przypadku. I od tego kto w tej wieży siedzi bezpieczeństwo pasażerów zależy równie mocno jak od pilota. I, między innymi, właśnie rola jaką odegrali w przyczynieniu się do tej katastrofy kontrolerzy nie jest w raporcie nie tylko wyjaśniona, ale wręcz przemilczana. |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|