Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
l maszynista z Melbourne
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 6165 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 97 razy Ostrzeżeń: 1/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:26, 04 Lip 2014 Temat postu: normalne wiadomosci |
|
|
znacie, jakies domeny, gdzie sa wiadomosci bez proby prania mozgow czy innych manipulacji
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
anmario gryzący opar przedwieczorny
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 1420 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Powrót do góry |
|
|
l maszynista z Melbourne
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 6165 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 97 razy Ostrzeżeń: 1/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:58, 04 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
na yt mial byc max kolonko, ale nie robi tego co trzeba
a ta cala niezalezna to gorsza propaganda niz media glownego scieku
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Neonek gryzący opar przedwieczorny
Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1423 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:53, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
I mamy nowy podatek
Normalna wiadomość . Tylko przemilczana przez media ,,głównego nurtu,,
Rząd po cichu wprowadził nowy podatek paliwowy - tzw. opłatę zapasową. W mediach całkowite embargo informacyjne na ten temat!
Rząd postanowił wykorzystać spadające na światowych rynkach ceny ropy naftowej, by niepostrzeżenie wprowadzić na krajowym podwórku nowy podatek paliwowy - tzw. opłatę zapasową. Płacić ją będą producenci paliw na rzecz stworzonej przez rząd PO-PSL Agencji Rezerw Materiałowych. Problem w tym, że koszty wprowadzenia opłaty zapasowej zostaną prawdopodobnie i tak przerzucone na nabywców końcowych, czyli zwykłych kierowców kupujących paliwo na stacjach benzynowych.
I jak wam lemingi i leminżanki? Lepiej?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 19:31, 06 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Czy Szymku, Kewo, Nudku, Pory, poproszę komentarz.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pochodzenie O-Ren Ishii maszynista z Melbourne
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 5578 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 363 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: centrum PL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:14, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Kilo OK napisał: | Czy Szymku, Kewo, Nudku, Pory, poproszę komentarz. |
Taki na Waszym poziomie ? ctrl+c, ctrl+v
ps
kiedy zaczniesz chwalić Tuska za ceny benzyny ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pochodzenie O-Ren Ishii maszynista z Melbourne
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 5578 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 363 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: centrum PL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:45, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Proszę:
Rząd od pierwszego stycznia wprowadził nowy podatek paliwowy. Kosztami tzw. „opłaty zapasowej” zostali obciążenie producenci paliw, ale skutki odczują kierowcy. Nowy podatek może spowodować wzrost cen paliw w granicach od 4 do 6 groszy na litrze.
Ośrodek Bruegel: UE powinna przedefiniować swoje relacje gazowe z Rosją
Do tej pory, krajowi producenci paliw (np. Orlen) byli zobowiązani do utrzymywania rezerw, które zapewniał nieprzerwaną produkcję przez 76 dni.
Obowiązująca zasada została zmieniona. Od tego roku wystarczy, że firmy będą posiadały rezerwę gwarantującą 68-dniową produkcję. W zamian muszą one jednak płacić rządowej Agencji Rezerw Materiałowych (ARM) tzw. „opłatę zapasową”. Jej wysokość będzie uzależniona od ilości posiadanych rezerw.
Wg ekspertów koszty wprowadzenia „opłaty zapasowej” zostaną przerzucone na konsumentów. Podatek może spowodować wzrost cen paliw od 4 do 6 groszy na litrze, choć kierowcy ze względu na spadające ceny ropy, na razie nie powinni tego odczuć.
„W drugiej połowie mijającego roku ceny benzyny na polskich stacjach paliw obniżyły się o 91 groszy na litrze.[...] Po nowym roku ceny te nadal powinny spadać” – czytamy na stronie internetowej forbes.pl.
Informację o wprowadzeniu opłaty podała 31 grudnia Polska Agencja Prasowa, jednak dopiero po kilku dniach odbiła się ona szerokim echem w serwisach internetowych.
Tania ropa na koniec roku bije kolejne rekordy. Naftowi giganci coraz mocniej tną koszty
Ropa traci na wartości
Ceny ropy znowu spadają. Baryłka europejskiej ropy Brent kosztowała w poniedziałek niecałe 55 dolarów, to spadek rzędu trzech procent w ciągu dnia. Tak tanio nie było od maja 2009 roku.
Zdaniem ekspertów na rynku jest duża podaż ropy. Dziennik „Financial Times” podkreśla, że eksport z Rosji i Iraku osiągnął rekordowe poziomy. Amerykanie wydobywają też ostatnio sporo ropy z łupków, na świecie zapotrzebowanie jest umiarkowane, a dodatkowo ceny obniża silny dolar. Korzystają na tym konsumenci, na przykład kierowcy w Europie, ale dla eksporterów - w tym dla Rosji – to poważny cios finansowy.
PAP, Forbes
BM Reflex: To był dobry rok dla kierowców.
Dodano: 31.12.2014
Share on facebookShare on diggShare on printShare on googleMore Sharing Services
4
/BM REFLEX, 31-12-2014/ Mijający rok zapamiętamy jako okres taniejącego paliwa na stacjach, a były to znaczące obniżki zawłaszcza w II połowie roku. Ceny benzyny spadły w tym okresie o 91 groszy na litrze , a oleju napędowego o 80 groszy. W nieco mniejszym stopniu taniał autogaz i od maksymalnego w tym roku poziomu cena LPG spadła o 28 groszy na litrze.
Aktualny średni poziom cen na 30 grudnia 2014: dla benzyny bezołowiowej 95 – 4,58 zł/l, benzyny bezołowiowej 98 - 4,86 zł/l, oleju napędowego – 4,57 zł/l i autogazu – 2,40 zł/l. Tym samym ceny benzyny bezołowiowej 95 są na poziomie z XI 2010 roku, olej napędowy podobnie kosztował po raz ostatni w XII 2010 roku, a ceny autogazu spadły do poziomu z września ubiegłego roku.
Analiza sytuacji na rynku hurtowym wskazuje na swego rodzaju stabilizację cen w II połowie grudnia, co po serii spadków będzie ograniczało skalę ewentualnych dalszych obniżek cen paliw na stacjach.
Po nowym roku ceny na stacjach, a przynajmniej na części z nich powinny dalej spadać, jednak tempo średnich spadków w kraju będzie wyraźnie słabnąć. Ceny benzyn mogą spaść jeszcze maksymalnie o około 10 -15 groszy na litrze, a w przypadku diesla od 5 da 10 groszy na litrze, ale tylko pod warunkiem, że nie odnotujemy podwyżek na rynku hurtowym. Podwyżek unikniemy tylko pod warunkiem, że ceny ropy będą po nowym roku dalej spadać lub złoty zyska na wartości w stosunku do dolara.
O ile niewiadomą pozostaje sytuacja na runku ropy naftowej i rynku walutowym, które będą wpływały na rynek krajowy, to raczej na pewno na poziom cen detalicznych będzie wpływać wprowadzona od 1 stycznia 2015 roku opłata zapasowa. Może ona spowodować wzrost cen paliw od 4 do 6 groszy na litrze. Jednak w obecnej sytuacji nie musimy się obawiać, że już od 1 stycznia za paliwo zapłacimy więcej niż teraz. Kwota wynikająca z wprowadzonej opłaty zapasowej będzie w pierwszej kolejności niwelowała skalę prognozowanych obniżek cen na stacjach.
Aktualny poziom cen paliw w krajowych rafineriach (porównaniu do cen z końca 2013 roku):
Poziom hurtowych cen paliw (netto) na dzień 31-12-2014 w Orlenie: Eurosuper 95 –3282 PLN/1000l (spadek o 859 PLN/1000l w porównaniu do cen z 31-12-2013), Superplus 98 – 3388 PLN/1000l (spadek o 868 PLN/1000l), olej napędowy 3465 PLN/1000 l (spadek o 737 PLN/1000l), olej napędowy grzewczy 2290 PLN/1000 l (spadek o 710 PLN/1000l).
Poziom hurtowych cen paliw (netto) na dzień 31-12-2014 w Lotosie: Eurosuper 95 – 3283 PLN/1000l (spadek o 857 PLN/1000l w porównaniu do cen z 31-12-2013), Superplus 98 – 3390 PLN/1000l (spadek o 865 PLN/1000 l), olej napędowy 3466 PLN/1000 l (spadek o 741 PLN/1000l), olej napędowy do celów opałowych 2290 PLN/1000 l (spadek o 710 PLN/1000l).
W środę rano ceny ropy Brent w Londynie pozostają rejonie 57 USD/bbl. Z jednej strony ceny wydają się być już fundamentalnie niskie, z drugiej rynek wyraźnie nie ma siły do choćby większej korekty wzrostowej. Rano poznaliśmy dane z Chin, drugiego największego na świecie konsumenta paliw i największego importera netto ropy oraz produktów gotowych. W grudniu PMI Chin ukształtował się na poziomie 59,6 pkt i był to wynik zgodny z oczekiwaniami. Sytuacja gospodarcza Chin ma istotne znaczenie dla tempa wzrostu światowej konsumpcji ropy. Według ostatnich prognoza amerykańskiej EIA w przyszłym roku ponad 40% ogólnoświatowego wzrostu popytu na ropę przypadnie właśnie na ten kraj. Biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku ropy naftowej seria niepokojących danych makro z Chin mogłaby spowodować kolejną falę wyprzedaży.
Od początku roku ceny ropy Brent spadły blisko 55 USD/bbl , czyli praktycznie o połowę. Natomiast średnioroczny poziom cen w 2014 roku wyniósł około 99 USD/bbl. Na chwilę obecną wydaję się on nierealny do osiągnięcia w roku 2015. Amerykańska Agencja Informacji Energetycznej prognozuje, że w przyszłym roku za baryłkę ropy naftowej Brent zapłacimy średnio 68 USD/bbl.
Komentarz:
Urszula Cieślak, Rafał Zywert
BM REFLEX
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:34, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Kilo OK nie chwali się czym jeździ ba nie wiadomo czy w ogóle posiada coś do przemieszczania się a bulwersuje się podatkiem jakby te jego cudo paliło tyle co T 34 czy BWP ale o tym że spadły ceny za paliwo to najlepiej cicho sza.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
karpieniec złocisty światłość bijąca zza zakrętu
Dołączył: 05 Lip 2012 Posty: 908 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:43, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
No i dobrze. Paliwo powinno być droższe, tak samo jak droższe winny być same samochody. Bo jest ich już za dużo, obecnie każdy, ale to każdy jest w stanie kupić sobie jakiegoś złoma korkując tym samym ulice, blokując miejsca parkingowe i wydzielając trujące toksyny. Infrastruktura drogowa (koniecznie chciałem użyć tego słowa hehe) po prostu tego nie wytrzymuje, pomimo tego, że rząd stara się jak może i co rusz powstają nowe drogi, parkingi itd. Od kiedy własne 4 koła przestały być luksusem, jeździ mi się coraz gorzej i coraz mniej bezpiecznie. Co za czasy
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Śro 17:21, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Podatek dochodowy też powinien być wyższy?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
karpieniec złocisty światłość bijąca zza zakrętu
Dołączył: 05 Lip 2012 Posty: 908 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:24, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ten jest ok, tylko szarą strefę trzeba ogarnąć. Oczywiście wiązałoby się to ze wzrostem cen i upadłością "garażowych geszeftów", na czym skorzystałbym ja.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nudziarz męska zołza
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 14583 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1176 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:31, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
karpieniec złocisty napisał: | No i dobrze. Paliwo powinno być droższe, tak samo jak droższe winny być same samochody. Bo jest ich już za dużo, obecnie każdy, ale to każdy jest w stanie kupić sobie jakiegoś złoma korkując tym samym ulice, blokując miejsca parkingowe i wydzielając trujące toksyny. Infrastruktura drogowa (koniecznie chciałem użyć tego słowa hehe) po prostu tego nie wytrzymuje, pomimo tego, że rząd stara się jak może i co rusz powstają nowe drogi, parkingi itd. Od kiedy własne 4 koła przestały być luksusem, jeździ mi się coraz gorzej i coraz mniej bezpiecznie. Co za czasy |
jak widać, komputery tez.
Plus reglamentowany dostep do netu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nudziarz męska zołza
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 14583 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1176 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:34, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Kilo OK napisał: | Podatek dochodowy też powinien być wyższy? |
W moim misiowym rozumku podatek dochodowy powinien byc zlikwidowany , w zamian podniesona stawka VAT.
To absurdalnie kosztochłonny podatek.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Śro 20:15, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Karpirńcu jesteś na garnuszku PO?
Nudek, gdzie masz wyłącznik blokady na krytykę rządzącej kolacji?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
karpieniec złocisty światłość bijąca zza zakrętu
Dołączył: 05 Lip 2012 Posty: 908 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:19, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Kilo OK napisał: | Karpirńcu jesteś na garnuszku PO?
|
Nic z tych rzeczy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nudziarz męska zołza
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 14583 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1176 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:24, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
A co to ma wspólnego z tym, kto rzadzi. ?
Podatek dochodowy jest absurdalnie drogi i tyle.
Dwadzieścia kilka milionow ludzi tworzy PIT-y. Ktos je mysi sprawdzic, ktoś wklepać w system , ktoś skontrolować. Tysiące ludzi nic innego nie robi i generuje koszty tak ludzkie jak techniczne. Po co ????
Do tego masa idiotycznych odliczeń z milionem wyjatków jako furtka tak do przekrętów jak i pomyłek
Nie lepiej wprowadzic samościągalny ( zawarty w towarach ) podatek ?
Prosty, łatwy, oczywisty bardzo łatwo kontrolowalny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nudziarz dnia Śro 20:28, 07 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Śro 20:28, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Pytałem o nowy podatek w paliwie.
Karpieniec zachował sie jak rep na garnuszku PO
Szymek jak zwykle...
Pory podobnie jak Szymek
Ty udałeś że nie rozumiesz
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nudziarz męska zołza
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 14583 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1176 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:35, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Bardziej niż nowy podatek interesuje mnie to, czy po zmianie ekipy rządzacej zlikwiduje ona ten podatek.
Czy uda, ze o nim nie pamięta i wykorzysta okazję do walenia w opozycję a jednoczesnie drenowania kieszeni społeczeństwa
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Śro 20:40, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ile ci płaci koalicja?
Więcej niż wzrosną ci koszty po wprowadzeniu tego podatku?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nudziarz męska zołza
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 14583 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1176 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:47, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Że koalicja to skurwiele - wiem.
Jesli opozucja nie zniesie tego podatku, to okaze się że wart Pac pałaca , a pałac Paca ( o czym zreszta jestem głeboko przekonany, głeboko wierzac , ze Kaczynskiemu zalezy wyłacznie na władzy tak jak zalezy na niej PO i że dokładnie wszyscy leja na spoleczeństwo. )
A jesli obie strony to jednakowi skurwiele i jednakowo nas mają zamiar drenować , to po co robic ten cały cyrk ze zmianą ekipy ?
Licząc naiwnie na cud ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|