Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

10.04 Smoleńsk. Fakty, teorie, hipotezy, kłamstwa, wklejki
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 163, 164, 165 ... 265, 266, 267  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Saloon Polityczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ron
Łotoszacz rozwielitek


Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 5485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:54, 03 Sty 2014    Temat postu:

Zasadniczo, jeśli chodziło o minimalnie małą powierzchnię to właściwszy jest czubek szpilki. I tak, dzięki słowu "czubek", wrociliśmy do naszych baranów.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ron dnia Pią 0:55, 03 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LampionyZeStarychSloikow
maszynista z Melbourne


Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 90 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:57, 03 Sty 2014    Temat postu:

Ron napisał:
I tak, dzięki słowu "czubek", wrociliśmy do naszych baranów.
cześć Ron, też się stęskniłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ron
Łotoszacz rozwielitek


Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 5485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:00, 03 Sty 2014    Temat postu:

Dla ciebie Nocnisiu - Pan Ron. Shame on you

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LampionyZeStarychSloikow
maszynista z Melbourne


Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 90 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:04, 03 Sty 2014    Temat postu:

dzięki bereciku, ułatwiasz mi robotę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ron
Łotoszacz rozwielitek


Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 5485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:40, 03 Sty 2014    Temat postu:

Wybij to sobie z głowy Kaczusiu. Not talking Ja się zawartością kaczek brzydzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
l
maszynista z Melbourne


Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 6165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 97 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:11, 03 Sty 2014    Temat postu:

corsaire napisał:
http://www.trzydziestki.fora.pl/saloon-polityczny,33/stan-wojenny,7513-80.html#976337

ron i formalny - przechodzicie juz do bozkow, czy moze jeszcze troche sie poobszczekujecie*


*przyjmuje, ze natychmiastowe "diagnozy" medyczne naleza do kategorii obszczekiwania sie...


teraz obszczekiwanki rona z lamponem

na kogo stawiacie?

albo inaczej - ile obszczekiwan nastapi, zanim znowu przejda do bozkow


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:49, 03 Sty 2014    Temat postu:

Dalszy ciąg wyjaśniania faktów (FAKTÓW) dotyczących katastrofy lotniczej pod Smoleńskem.

Z symulacji prof. Grzegorza Kowaleczki na temat ostatnich 14-15 sekund lotuTu-154M wynika, że po utracie końcówki skrzydła wykonał półobrót i jednocześnie "górkę" odchylając tor lotu w lewo. Jego obliczenia potwierdzają ustalenia raportów MAK i komisji Millera. "Ponieważ samolot wznosił się w chwili utraty końcówki i po tym zdarzeniu, urwany kikut skrzydła nie miał kontaktu z ziemią"

Były już adiunkt (nie profesor jak przedstawia go PiS) Kazimierz Nowaczyk, ocenił, że samolot leciał wzdłuż linii prostej za brzozą, z którą miał, według komisji Millera, się zderzyć. - Nie mógł wykonać słynnej półbeczki, bo musiałby zmienić kierunek lotu - mówił Nowaczyk w lutym 2013 r.

Prof. dr hab. inż. Grzegorz Kowaleczko: Katedra Płatowca i Silnika Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie. Aktualnie Prorektor ds. naukowych, członek Rady Naukowej Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych. Tego typu badania oraz opracowuje ekspertyzy od 1983 r. Do symulacji wykorzystuje specjalistyczne oprogramowanie. Wielokrotnie wykonywał ekspertyzy przyczyn katastrof lotniczych.

Kazimierz Nowaczyk – fizyk od 1996 roku pracujący w USA, adiunkt w Centrum Spektroskopii Fluorescencyjnej na Wydziale Biochemii i Biologii Molekularnej Szkoły Medycznej University of Maryland wBaltimore.
Następny z kłamczuchów w Zespole Macierewicza. Kłamał, że jego przełożony brał udział w jego analizie katastrofy i potwierdza jego wyniki. W maju prof. Lakowicz wydał oświadczenie, z którego wynika, że Kazimierz Nowaczyk bezprawnie posłużył się jego nazwiskiem do firmowania ustaleń zespołu badającego okoliczności katastrofy smoleńskiej dla Antoniego Macierewicza. Kazimierz Nowaczyk został zwolniony z pracy na Uniwersytecie w ramach redukcji etatów jako pracownik o niewielkim dorobku naukowym.

W jaki sposób Antoni Macierewicz pozyskuje nazwiska osób, które przedstawia później jako swoich ekspertów? Wielu z nich dowiedziało się, że pracują dla Macierewicza dopiero wówczas, gdy powoływał się na ich autorytet podczas swoich licznych i hałasliwych konferencji prasowych.
Jeden z licznych przykładów:
Profesor Joseph Lakowicz - były szef Nowaczyka wzburzony stwierdził:
" – Jestem wściekły. Czuję, że zostałem wystawiony, oszukany. Poproszono mnie o zgodę na spotkanie kurtuazyjne, a potem zostało to przedstawione, jakbym był zaangażowany w prace zespołu Macierewicza – mówił oburzony prof. Joseph Lakowicz w rozmowie z TOK FM. – Wygląda na to, że spotkanie zostało zorganizowane tylko po to, by później można było mówić, że rozmawiałem z posłem Macierewiczem "
" Poproszono mnie o zgodę na spotkanie kurtuazyjne, a potem zostało to przedstawione, jakbym był zaangażowany w prace zespołu Macierewicza - w rozmowie z TOK FM twierdzi amerykański naukowiec prof. Joseph R. Lakowicz, na którego w swoich sensacyjnych ustaleniach na temat katastrofy smoleńskiej powoływał się Antoni Macierewicz."
Tak jak Kazimierz Nowaczyk, żaden z "ekspertów" zespołu Macierewicza nie ma żadnej wiedzy na temat konstrukcji samolotów oraz mechaniki lotu.

UWAGA: Tekst przeznaczony dla zainteresowanych sprawą, a jednocześnie potrafiących odróżnić kłamstwa polityków i krętaczy, od faktów i ekspertyz wykonanych przez specjalistów z zakresu lotnictwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anmario
gryzący opar przedwieczorny


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:06, 03 Sty 2014    Temat postu:

Profesor Kowaleczko jest niezły w śmigłowcach. Wciąż w zespole Laska nie ma nikogo od aerodynamiki pasażerskich samolotów odrzutowych. Ponadto profesor Kowaleczko ignoruje sprzeczne z jego teorią zapisy TAWS. Korzysta z raportu Anodiny nie wnikając w wiarygodność zawartych w nim danych. To tak na gorąco, wkrótce przeanalizuję całość.
Chociaż eksperci p. Macierewicza zapewne wcześniej rozniosą tą analizę w strzępy. Jeżeli będzie inaczej będę musiał uznać, że się myliłem
Znaczy, że kapitan Protasiuk samobójstwo popełnił. A potem ktoś preparował fakty wskazujące na wybuch, specjalnie pozmieniał zapisy stenogramów, kazał kłamać kontrolerom, itd, itd.
Kompletna bzdura. Ale dobrze, że po stronie opozycji wreszcie znalazł się naukowiec z autentycznym dorobkiem. Jednak sądzę, że wkrótce będzie po naszej stronie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ron
Łotoszacz rozwielitek


Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 5485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:48, 03 Sty 2014    Temat postu:

E tam. Nawet niepiśmienny Pigmej nie uwierzy, że samolot się rozbił jak na ziemi nie ma śladu po tym rozbiciu się. Nie wspominając, że siły destrukcyjne były ok. 20 razy większe niż siły, które zadziałałyby podczas upadku samolotu w tych warunkach. Po cholerę bić pianę? Think

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ron dnia Pią 15:48, 03 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:21, 03 Sty 2014    Temat postu:

anmario napisał:
Profesor Kowaleczko jest niezły w śmigłowcach.
(...).

Typowe zaklinanie rzeczywistości przez kogoś ignorującego fakty i nie znającego tematu, na który się wypowiada...
"…niezły w śmigłowcach"… )))

Dorobek w zakresie prac wydanych przez prof. Kowalczenkę

Wydawnictwa zwarte - monografie:

1. Kowaleczko G., Analiza dynamiki przestrzennego ruchu śmigłowca z uwzględnieniem autopilota, rozprawa doktorska, WAT, Warszawa, 1992
2. Kowaleczko G., Nielinowa dynamika ruchu śmigłowca, rozprawa habilitacyja, WAT, Warszawa, 1998
3. Dżygadło Z., Kowaleczko G., Nowotarski I., Współczesne zagadnienia analizy modalnej konstrukcji mechanicznych – praca zbiorowa pod red. Tadeusza Uhla, Modalna analiza drgań oraz stateczność układu podwójnie samowzbudnego obciążonego siłą śledzącą, AGH, Kraków 2002, ISBN 83-916598-2-8
4. Kowaleczko G., Zagadnienie odwrotne w dynamice lotu statków powietrznych, WAT, 2003r str.206, ISBN 83-98399-30-X
5. Kowaleczko G.i inni, Oblodzenie statków powietrznych, wydawnictwo ITWL, 2005
6. Dżygadło Z., Kowaleczko G., Nowotarski I., Olejnik., Selected problems of nonlinear dynamics in aviation engineering, Institut of Aviation Scientific Publications Group, 2006

EKSPERTYZY dotyczące katastrof lotniczych autorstwa profesora Kowaleczko
1. Ekspertyza – Analiza i badania związane z wypadkiem samolotu TS-11 Iskra w dniu 11.11.1998r. dla potrzeb KBWL MON; 1999r.
2. Ekspertyza – Analiza i badania związane z wypadkiem śmigłowca Mi-8P w dniu 4.12.2003r. dla potrzeb KBWL MON; 2004r
3. Ekspertyza – Analiza i badania związane z wypadkiem samolotu Cessna w dniu 15.09.2007r. dla potrzeb prokuratury; 2007r .
4. Ekspertyza – Analiza i badania związane z wypadkiem samolotu An-28 Bryza-2RF w dniu 31.03.2009r. dla potrzeb KBWL MON; 2009r.

ARTYKUŁY dotyczące samolotów[/b]

1. Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski, Modelowanie dynamiki lotu samolotu MiG-29, materiały II Sympozjum „Problemy techniczno-eksploatacyjne w kształceniu pilotów”, Dęblin, grudzień 1993 (wydane w czerwcu 1994).
2. Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski,
Charakterystyki aerodynamiczne samolotu ze skrzydłem pasmowym i jego ruchy własne, Prace Instytutu Lotnictwa, nr 136/1993(wydane w czerwcu 1994).
3.Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski, Komputerowe modelowanie dynamiki ruchu manewru "Kobra" na przykładzie samolotu MiG-29, Informator ITWL nr 322/94
4. Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski,Metoda sterowania samolotem ze skrzydłem pasmowym w czasie wykonywania manewru "Kobra", Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej (nr.135), Mechanika (nr.45), Awionika cz.2, Rzeszów, 1995.
6. Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski,
Analiza dynamiki przestrzennego ruchu samolotu ze
skrzydłem pasmowym, Mechanika w Lotnictwie (ML-VI,1994), wyd. PTMTS, 1995
7. Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski, Dynamika przestrzennego ruchu samolotu w manewrze Kobra, Informator Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, 1996.
8. Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski, Method of Control of a Straked Wing Aircraft for Cobra Manoeuvres , materiały XX Międzynarodowego Kongresu ICAS (The International Council of The Aeronautical Science), Sorrento-Włochy, 4-17.09.1999
9. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, K. Sibilski, Dynamika lotu samolotu w stanach ekstremalnych, Prace Instytutu Lotnictwa nr 151, grudzień 1997.
10. G. Kowaleczko Simulation of Spatial Aircraft Manoeuvrse Making Use of Inverse Problem Solution, materiały XXXIX Symposionu Modelowanie w Mechanice, 1418.02.2000
11. J. Goszczyński, G. Kowaleczko, J. Maryniak, Odtworzenie sterowania samolotem poprzez rozwiązanie zagadnienia odwrotnego, IX Ogólnopolska Konferencja „Mechanika w Lotnictwie”, Politechnika Warszawska, 30-31.05.2000
12. J. Goszczyński, G. Kowaleczko, J. Maryniak, Odtworzenie sterowania samolotem poprzez rozwiązanie zagadnienia odwrotnego, Mechanika w Lotnictwie (ML-IX 2000), wyd. PTMTS, 2000
13. G. Kowaleczko, Rozwiązanie zagadnienia odwrotnego dla potrzeb modelowania
manewrów przestrzennych samolotów, Prace Instytutu Lotnictwa nr 161 (2/2000), 2000.
14. G. Kowaleczko, An Improved Numerical Approach for Inverse Simulations of Aircraft
Manoeuvres, Journal of Theoretical and Applied Mechanics, No.1, vol. 39, 2001.
15. J. Goszczyński, G. Kowaleczko, Numeryczne odtwarzanie lotu samolotu TS-11 Iskra
na bazie zapisów rejestratora pokładowego SARPP-12, Prace Instytutu Lotnictwa nr 162163
(3-4/2000), 2000.
16. Frant M., Kowaleczko G., Sobieraj W., Doświadczalne charakterystyki profilu lotniczego z modelowanym oblodzeniem, Prace Instytutu Lotnictwa nr 167, 2001.
17. Kowaleczko G., Sobieraj W., Reconstruction of an Aircraft Accident Using an Inverse Technique, AIAA Paper-2003-0581
18. G Kowaleczko, M. Wachłaczenko, Numeryczna analiza wybranych zagadnień dynamiki samolotu, Biuletyn WAT, rok LII, nr 10 (614), październik 2003.
19. G Kowaleczko, W. Sobieraj, Wpływ oblodzenia na charakterystyki lotne statków powietrznych - materiały konferencji Mechanika w Lotnictwie - 2002
20. Chachurski R., Kowaleczko G., Wpływ oblodzenia na pracę silników turbinowych;
Przegląd Sił Powietrznych, nr 11/2004, listopad 2004;
21. Jaworowicz M., Kowaleczko G., Problemy modelowania dynamiki celów latających
dla potrzeb symulatora celownika CP-1; Biuletyn WAT, vol. 9 (637), wrzesień 2005.
22. Kowaleczko G., M. Wróblewski, P. Zalewski, Instytut Techniki Lotniczej Wydziału Mechatroniki Wojskowej Akademii Technicznej; Przegląd Sił Powietrznych, nr 3/2005, marzec 2005;
23. Kowaleczko G., Simulations and reconstructions of aircraft flights and accidents, materiały, NATO SCI-162 Symposium “Flight Test – Sharing Knowledge and Experience” Warsaw, 9-11 May 2005
24. Czechowicz B., Hajduk J., Kowaleczko G., Nowakowski M,, Numeryczna analiza dynamicznych własności bezpilotowego statku powietrznego HOB-bit -Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej, Zeszyt nr 1, II Międzynarodowa Konferencja „Naukowe Aspekty Bezzałogowych Obiektów Latających”, 10-12.05.2006, Kielce
25. Kowaleczko G., Krzonkalla J., Nowakowski M., Rymaszewski S., Ułanowicz L., Zgrzywa F., Badania w locie właściwości funkcjonalnych samolotu z wyposażeniem specjalnym, materiały III Międzynarodowej Konferencji „Mechanika w Lotnictwie”, 2006;
26. Kowaleczko G., Krzonkalla J., Nowakowski M., Rymaszewski S., Ułanowicz L., Zgrzywa F., Ocena własności lotnych samolotu na podstawie zarejestrowanych parametrów lotu, materiały III Międzynarodowej Konferencji „Mechanika w Lotnictwie”, 2006;
27. Kowaleczko G., Mnitowski S., Nowakowski M., Lot samolotu w stochastycznym polu wiatru, materiały III Międzynarodowej Konferencji „Mechanika w Lotnictwie”, 2006;
28. Kowaleczko G., Czechowicz B., Hajduk J., Loroch L., Nowakowski M., Dynamika samolotu bezpilotowego HOB-bit z automatycznym układem sterowania, materiały III Międzynarodowej Konferencji „Mechanika w Lotnictwie”, 2006;
29. Kowaleczko G., Krzonkalla J., Nowakowski M, Ułanowicz L., Aircraft Monitoring of Hazards to Marine Environment, Polish Journal of Enviromental Studies, vol.16, No4B, 2007
30. Kowaleczko G., Czechowicz B., Nowakowski M., Modelowanie oddziaływania wirów zaskrzydłowych na samolot, „Mechanika w Lotnictwie ML-XIII”, 2008r
31. Kowaleczko G.,, Krzonkalla J., Nowakowski M., Odpowiedź samolotów o różnych charakterystykach masowo-geometrycznych na turbulencje atmosfery, „Mechanika w Lotnictwie ML-XIII”, 2008r
32. Kowaleczko G.,, Krzonkalla J., Nowakowski M., Modelowanie lotu samolotu transportowego z uwzględnieniem zmiennych obciążeń atmosferycznych, Modelowanie Inżynierskie, tom 5, nr 36, grudzień 2008, Politechnika Śląska
34. Hajduk J., Homziuk A., Kowaleczko G., The modification of aircraft simulation model taking into account real characteristics of control system components, Scientific proceedings of Riga Technical University, Series 6 „Transport and Engineering. Transport. Aviation transport”, N27. – Riga, RTU, 2008. – pp. 76 – 85. (ISSN 1407–8015).
35. Kowaleczko G., Żyluk A., Influence of atmospheric turbulence on bomb release, Journal of Theoretical and Applied Mechanics, No.1, vol. 47, 2009r
36. Kowaleczko G., Nowakowski M., Rekonstrukcja końcowej fazy lotu samolotu Bryza, rozdział w książce „Mechanika w Lotnictwie ML-XIV”, tom II, Warszawa 2010 r; ISBN 978-83-902194-9-2
37. Kowaleczko G., Czechowicz B., Nowakowski M., Modelowanie ruchu samolotu przy przelocie przez ślad aerodynamiczny innego samolotu, rozdział w książce „Mechanika w Lotnictwie ML-XIV”, tom II, Warszawa 2010 r; ISBN 978-83-902194-9-2
38. Kowaleczko G., Czechowicz B., Nowakowski M., Modeling of Dynamics of an Airplane Encountering Trailing Vortices Generated by Another Airplane, vol. 19, Journal of KONES, 2012
39. Kowaleczko G., Nowakowski M., Żyluk A., Reakcja samolotu na aerodynamiczną
niesymetrię skrzydła, rozdział w książce „Mechanika w Lotnictwie ML-XV”, Warszawa
2012r

ARTYKUŁY dotyczące śmigłowców:
1. Kowaleczko, Sobieraj , Śmigłowce, Wojskowy Przegląd Techniczny
2. Kowaleczko, Dżygadło, Metodyka obliczania parametrów lotu ustalonego dla śmigłowca jednowirnikowego, Mechanika Teoretyczna i Stosowana, nr. 3-4 (2, 1990.
3. Kowaleczko, Dżygadło, Wpływ modelu pola prędkości indukowanej na parametry ustalonego lotu poziomego śmigłowca jednowirnikowego, Biuletyn WAT, rok XL, nr 9 (469), wrzesień 1991.
4. Kowaleczko, Dżygadło, Analiza wpływu autopilota na ruchy własne śmigłowca jednowirnikowego , Mechanika w Lotnictwie, wyd. PTMTS, listopad 1992.
5. Kowaleczko, Dżygadło, Analysis of Spatial Motion Dynamics of a Helicopter for Various Models of Induced Velocity Field, Journal of Technical Physics, vol. XXXIV, No 2, 1993.
6. Kowaleczko, Dżygadło, Analiza dynamiki przestrzennego ruchu śmigłowca dla różnych modeli pola prędkości indukowanej, Biuletyn WAT, rok XLII, nr 1 (485), styczeń 1993.
7. Kowaleczko, Analiza wpływu autopilota na ruchy własne śmigłowca, materiały Kół Naukowych WAT, czerwiec 1993.
8. Kowaleczko, Dżygadło, Analiza dynamiki układu śmigłowiec-autopilot, Biuletyn WAT, rok XLII, nr 10 (494), październik 1993.
9. Kowaleczko, Dżygadło, Dynamics Analysis of a Helicopter-Autopilot System, Journal of Technical Physics, vol. XXXIV, No 4, 1993.
10. Kowaleczko, The Mathematical Model of an Astatic Autopilot of a Helicopter Including Couplings Between Longitudinal and Lateral Motions, Mechanika Teoretyczna i Stosowana, nr 4 (32), 1994.
- Kowaleczko, Model matematyczny astatycznego autopilota śmigłowca na bazie metody rozdzielenia ruchów, Mechanika w Lotnictwie (MLVI,1994), wyd. PTMTS, 1995
11. Model matematyczny autopilota statycznego przy uwzględnieniu sprzężeń ruchów podłużnych i bocznych śmigłowca, Biuletyn WAT, rok XLIV, nr 1-2 (509-510), styczeń-luty 1995.
12. Kowaleczko,Wybrane problemy numerycznej symulacja dynamiki przestrzennego ruchu układu śmigłowiec-autopilot, Prace Instytutu Lotnictwa, nr 149-150, 1997
13. Kowaleczko, Analiza dynamiki ruchu śmigłowca po utracie siły nośnej na łopacie, II Konferencja, Informator Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, 1996.
14. Kowaleczko, Numeryczna symulacja dynamiki przestrzennego ruchu śmigłowca z autopilotem, IV Sympozjum „Aerodynamika Lotnicza”, Prace Instytutu Lotnictwa nr 145.
15. Kowaleczko, Dżygadło, Chaotic Vibrations of a Helicopter, materiały International Conference on Nonlinearity, Bifurcation and Chaos, Łódź-Dobieszków, 16.18.09.1996
16. Kowaleczko, Dżygadło, Regular and Chaotic Vibrations of a Helicopter-Autopilot System, Research Bulletin Nr 6 (1997) materiały 2nd Seminar on Recent Research and Progress in Aeronautical Engineering and its Influence on Education, Warszawa.
17. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, K. Sibilski, Numerical Investigation of Helicopter Dynamics in Extreme Flight Conditions, materiały 23rd European Rotorcraft Forum, Dresden (Germany), (mój udział 40%)
18. G. Kowaleczko, Symulacja wybranych manewrów przestrzennych śmigłowca, Prace Instytutu Lotnictwa nr 153-154, wrzesień 1998.
19. G. Kowaleczko, Symulacja wybranych manewrów przestrzennych śmigłowca, Prace Instytutu Lotnictwa nr 153-154, wrzesień 1998.
20. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, K. Sibilski, Symulacja numeryczna lotu śmigłowca w warunkach przeciągnięcia wirnika nośnego, Prace Instytutu Lotnictwa nr 153-154, wrzesień 1998.
21. Kowaleczko, Dynamika śmigłowca w czasie wykonywania manewrów przy dużych prędkościach lotu, Prace Instytutu Lotnictwa nr 155, 1998.
22. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Linear and Nonlinear Regular and Chaotic Flutter and
3rd Ground Resonance of a Helicopter, Preceedings of International Conference Enginering Aero-Hydroelasticity, Praga, Czechy 30.08.-03.09.1999.
23. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Nonlinear Flutter of a Helicopter, Preceedings of 5th Conference on Dynamic Systems Theory and Applications, Łódź, 6-8.10.1999.
24. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Nonlinear Flutter of a Helicopter, Preceedings of 5th Conference on Dynamic Systems Theory and Applications, Łódź, 6-8.10.1999.
25. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Ground Resonance of a Helicopter, Journal of Theoretical and Applied Mechanics, No.1, vol. 38, 2000
26. G. Kowaleczko Osobliwości eksploatacji śmigłowca przy dużych prędkościach, Informator Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, nr 365/2000
27. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Nieliniowy, regularny i chaotyczny rezonans naziemny śmigłowca w fazie startu i lądowania, Informator Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, nr 365/2000
28. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Ground Resonance of A Helicopter Taking into Account Nonlinearity of Landing Gear Characteristics, materiały XIX Symposium – Vibrations in Physical Systems - Poznań – Błażejewko, 24-27.05.2000
29. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Nieliniowa, regularna i chaotyczna dynamika śmigłowca, IX Ogólnopolska Konferencja „Mechanika w Lotnictwie”, Politechnika Warszawska, 30-31.05.2000
30. J. Bereżański, G. Kowaleczko, K. Szumański, Symulacyjne oraz eksperymentalne
badanie zachowania się śmigłowca w czasie awarii układu napędowego, Prace Instytutu
Lotnictwa nr 160 (1/2000), 2000.
31. G. Kowaleczko, Symulacja wybranych manewrów typu NoE dla śmigłowca poprzez rozwiązanie zagadnienia odwrotnego, Prace Instytutu Lotnictwa nr 160 (1/2000), 2000.
32. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Nonlinear Ground Resonance of a Helicopter, materiały
XXII Międzynarodowego Kongresu ICAS (The International Council of The Aeronautical Science), Harrogate-Wielka Brytania, 27.08.-1.09.2000.
33. G. Kowaleczko, Simulated and Experimental Investigation of the Nap-of-The Earth Manoeuvres for a Helicopter, materiały 26th European Rotorcraft Forum, Haga-Holandia, 26-29.09.2000.
34. Z. Dżygadło, G Kowaleczko, Nonlinear, Regular and Chaotic Flutter of a Helicopter, materiały 26th European Rotorcraft Forum, Haga-Holandia, 26-29.09.2000.
35. G. Kowaleczko, Loty Nap-of-The Earth śmigłowca W3 Sokół – symulacja i eksperyment, materiały Konferencji “Eksploatacja śmigłowców w zadaniach specjalnych”, Instytut Lotnictwa, Warszawa, 28.10.2000
36. Z. Dżygadło, G Kowaleczko, Nonlinear Ground Resonance of a Helicopter with Free Play in Rotor Blade Hinges, Research Bulletin Nr 6 (1997), materiały 4th Seminar on Recent Research and Progress in Aeronautical Engineering and its Influence on Education
37. Z. Dżygadło, G Kowaleczko, Nonlinear Regular and Chaotic Dynamics of a Helicopter, Journal of Technical Physics, vol. XLII, No 2, 2001.
38. J. Bereżański, G. Kowaleczko, Numerical Prediction of Behaviour of a Helicopter performing the Nap-of-the-Earth Manoeuvres and its Experimental Verification – materiały 27th European Rotorcraft Forum, Moskwa, 11-14.09.2001
39. J. Bereżański, G. Kowaleczko, K. Szumański, Objective and Subjective Estimation of the Sokol Helicopter Performances on the Basis of Test Flights – materiały 27th European Rotorcraft Forum, Moskwa, 11-14.09.2001
40. G. Kowaleczko, Vibrations of the Helicopter, materiały IVth International Armament Conference, Waplewo, 09-11.10.2002
41. Kowaleczko, Dżygadło, Effect of Free Play in Rotor Blades Hinges on the Non-linear Resonance of a Helicopter, An International Journal Aircraft Engineering and Aerospace Technology, vol. 74, No.6, 2002
42. Kowaleczko G., Dżygadło Z., Z., Sobieraj W., The Effect of Some Kinds of Blade Failures on a Helicopter Flight Dynamics, AIAA Paper-2003-0208
43. Jaworowicz M., Kowaleczko G., Problemy modelowania dynamiki śmigłowca jako celu pozornego dla potrzeb symulatora celownika CP-1; Biuletyn WAT, vol. 9 (637), wrzesień 2005.
44. Kowaleczko G., Krzonkalla J., Nowakowski M., Rymaszewski S., Ułanowicz L., Zgrzywa F., Badania w locie śmigłowca SW-4, materiały III Międzynarodowej Konferencji „Mechanika w Lotnictwie”, 2006;
45. Kowaleczko G., Kuliński M., Nowakowski M., Dynamiczne cechy śmigłowca czterowirnikowego – quadrocoptera – wyniki symulacji, rozdział w książce „Mechanika w Lotnictwie ML-XIV”, tom II, Warszawa 2010 r; ISBN 978-83-902194-9-2
46. . Kowaleczko G., Kuliński M., Nowakowski M., Preliminary Study of The Quadrotor Flight Dynamics, rozdział w książce „Scientific Aspects of Unmanned Mobile Vehicle”, tom II, Kielce 2010 r; ISBN 978-83-932107-0-1 - Kowaleczko G., Kuliński M., Nowakowski M., Dynamika lotu śmigłowca czterowirnikowego w wybranych stanach lotu, Modelowanie Inżynierskie, 2011, ISSN 1896-771X

Uwaga uprzedzająca ewentualne arytmetyczne "argumenty": z proporcji w ilości artykułów na temat śmigłowców i samolotów absolutnie nic nie wynika, poza tym, że lotnictwo, czyli aerodynamika i mechanika lotu obiektów latających jest jedną spójną nauką. Gdyby któryś z naukowców "lotników" - takich jak np. prof. Kowaleczko i inni, opublikował pracę o aspektach lotu ptaków z punktu widzenia aerodynamiki i mechaniki lotu, nie oznaczałoby to, że nie są specjalistami od zagadnień lotniczych, lecz ornitologami.

(Przy okazji: podziękowanie za szybkość odpowiedzi p. płk. Z.T. - ... )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Formalny dnia Pią 17:25, 03 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:42, 03 Sty 2014    Temat postu:

Przy okazji - dla tych, których czytanie nie męczy i rozumieją to, co czytają:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Komentarz po konferencji:
W Kazimierzu zebrali się fachowcy żeby dyskutować o lotnictwie na poważnej międzynarodowej konferencji. Jedna z sesji dotyczyła Smoleńska. Na konferencję został na swoją prośbę zaproszony prof. Binienda.
Wielce "wybitny" ekspert Macierewicza wpadł wraz ze swoimi wyznawcami zwanymi w niektórych kręgach „naukowcami drugiego obiegu” Niestety na zebranych jego teorie nie zrobiły wrażenia. A mówiąc dokładnie Binienda został rozjechany walcem przez ekspertów. Między innymi na liczne prośby nie potrafił wyjaśnić jakie dane wprowadził do programu LS DYNA jakim podobno się posłużył. Ostatecznie skompromitował się przed gronem naukowców pisaneych przez "N" punktujących jego pseudonaukowe wypowiedzi.
Prof. Artymowicz oraz inni poważni uczestnicy w kuluarach nazywali dokładnie blamaż Binendy jako występ szefa sekty scjentologicznej )))
Dowodem na całkowity blamaż Bieniendy na poważnej konferencji w Kazimierzu jest to, że żadne z mediów „drugiego obiegu” nie opisało jego występu pomimo, że przywiózł ze sobą między innymi dziennikarzy ze znanego "obiektywnego" pisma Nasz Dziennik.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Formalny dnia Pią 17:43, 03 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymon Krusz
maszynista z Melbourne


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 22282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 388 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nizin....społecznych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:52, 03 Sty 2014    Temat postu:

Witajcie w smoleńskim piekiełku
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymon Krusz
maszynista z Melbourne


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 22282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 388 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nizin....społecznych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:54, 03 Sty 2014    Temat postu:

Aż strach pomyśleć co to się będzie w kraju działo gdy w wyborach zwycięży opcja PiS-owska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anmario
gryzący opar przedwieczorny


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:01, 03 Sty 2014    Temat postu:

Formalny napisał:
anmario napisał:
Profesor Kowaleczko jest niezły w śmigłowcach.
(...).

Typowe zaklinanie rzeczywistości przez kogoś ignorującego fakty i nie znającego tematu, na który się wypowiada...
"…niezły w śmigłowcach"… )))

Dorobek w zakresie prac wydanych przez prof. Kowalczenkę

Wydawnictwa zwarte - monografie:

1. Kowaleczko G., Analiza dynamiki przestrzennego ruchu śmigłowca z uwzględnieniem autopilota, rozprawa doktorska, WAT, Warszawa, 1992
2. Kowaleczko G., Nielinowa dynamika ruchu śmigłowca, rozprawa habilitacyja, WAT, Warszawa, 1998
3. Dżygadło Z., Kowaleczko G., Nowotarski I., Współczesne zagadnienia analizy modalnej konstrukcji mechanicznych – praca zbiorowa pod red. Tadeusza Uhla, Modalna analiza drgań oraz stateczność układu podwójnie samowzbudnego obciążonego siłą śledzącą, AGH, Kraków 2002, ISBN 83-916598-2-8
4. Kowaleczko G., Zagadnienie odwrotne w dynamice lotu statków powietrznych, WAT, 2003r str.206, ISBN 83-98399-30-X
5. Kowaleczko G.i inni, Oblodzenie statków powietrznych, wydawnictwo ITWL, 2005
6. Dżygadło Z., Kowaleczko G., Nowotarski I., Olejnik., Selected problems of nonlinear dynamics in aviation engineering, Institut of Aviation Scientific Publications Group, 2006

EKSPERTYZY dotyczące katastrof lotniczych autorstwa profesora Kowaleczko
1. Ekspertyza – Analiza i badania związane z wypadkiem samolotu TS-11 Iskra w dniu 11.11.1998r. dla potrzeb KBWL MON; 1999r.
2. Ekspertyza – Analiza i badania związane z wypadkiem śmigłowca Mi-8P w dniu 4.12.2003r. dla potrzeb KBWL MON; 2004r
3. Ekspertyza – Analiza i badania związane z wypadkiem samolotu Cessna w dniu 15.09.2007r. dla potrzeb prokuratury; 2007r .
4. Ekspertyza – Analiza i badania związane z wypadkiem samolotu An-28 Bryza-2RF w dniu 31.03.2009r. dla potrzeb KBWL MON; 2009r.

ARTYKUŁY dotyczące samolotów[/b]

1. Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski, Modelowanie dynamiki lotu samolotu MiG-29, materiały II Sympozjum „Problemy techniczno-eksploatacyjne w kształceniu pilotów”, Dęblin, grudzień 1993 (wydane w czerwcu 1994).
2. Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski,
Charakterystyki aerodynamiczne samolotu ze skrzydłem pasmowym i jego ruchy własne, Prace Instytutu Lotnictwa, nr 136/1993(wydane w czerwcu 1994).
3.Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski, Komputerowe modelowanie dynamiki ruchu manewru "Kobra" na przykładzie samolotu MiG-29, Informator ITWL nr 322/94
4. Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski,Metoda sterowania samolotem ze skrzydłem pasmowym w czasie wykonywania manewru "Kobra", Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej (nr.135), Mechanika (nr.45), Awionika cz.2, Rzeszów, 1995.
6. Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski,
Analiza dynamiki przestrzennego ruchu samolotu ze
skrzydłem pasmowym, Mechanika w Lotnictwie (ML-VI,1994), wyd. PTMTS, 1995
7. Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski, Dynamika przestrzennego ruchu samolotu w manewrze Kobra, Informator Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, 1996.
8. Kowaleczko, Dżygadło, Sibilski, Method of Control of a Straked Wing Aircraft for Cobra Manoeuvres , materiały XX Międzynarodowego Kongresu ICAS (The International Council of The Aeronautical Science), Sorrento-Włochy, 4-17.09.1999
9. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, K. Sibilski, Dynamika lotu samolotu w stanach ekstremalnych, Prace Instytutu Lotnictwa nr 151, grudzień 1997.
10. G. Kowaleczko Simulation of Spatial Aircraft Manoeuvrse Making Use of Inverse Problem Solution, materiały XXXIX Symposionu Modelowanie w Mechanice, 1418.02.2000
11. J. Goszczyński, G. Kowaleczko, J. Maryniak, Odtworzenie sterowania samolotem poprzez rozwiązanie zagadnienia odwrotnego, IX Ogólnopolska Konferencja „Mechanika w Lotnictwie”, Politechnika Warszawska, 30-31.05.2000
12. J. Goszczyński, G. Kowaleczko, J. Maryniak, Odtworzenie sterowania samolotem poprzez rozwiązanie zagadnienia odwrotnego, Mechanika w Lotnictwie (ML-IX 2000), wyd. PTMTS, 2000
13. G. Kowaleczko, Rozwiązanie zagadnienia odwrotnego dla potrzeb modelowania
manewrów przestrzennych samolotów, Prace Instytutu Lotnictwa nr 161 (2/2000), 2000.
14. G. Kowaleczko, An Improved Numerical Approach for Inverse Simulations of Aircraft
Manoeuvres, Journal of Theoretical and Applied Mechanics, No.1, vol. 39, 2001.
15. J. Goszczyński, G. Kowaleczko, Numeryczne odtwarzanie lotu samolotu TS-11 Iskra
na bazie zapisów rejestratora pokładowego SARPP-12, Prace Instytutu Lotnictwa nr 162163
(3-4/2000), 2000.
16. Frant M., Kowaleczko G., Sobieraj W., Doświadczalne charakterystyki profilu lotniczego z modelowanym oblodzeniem, Prace Instytutu Lotnictwa nr 167, 2001.
17. Kowaleczko G., Sobieraj W., Reconstruction of an Aircraft Accident Using an Inverse Technique, AIAA Paper-2003-0581
18. G Kowaleczko, M. Wachłaczenko, Numeryczna analiza wybranych zagadnień dynamiki samolotu, Biuletyn WAT, rok LII, nr 10 (614), październik 2003.
19. G Kowaleczko, W. Sobieraj, Wpływ oblodzenia na charakterystyki lotne statków powietrznych - materiały konferencji Mechanika w Lotnictwie - 2002
20. Chachurski R., Kowaleczko G., Wpływ oblodzenia na pracę silników turbinowych;
Przegląd Sił Powietrznych, nr 11/2004, listopad 2004;
21. Jaworowicz M., Kowaleczko G., Problemy modelowania dynamiki celów latających
dla potrzeb symulatora celownika CP-1; Biuletyn WAT, vol. 9 (637), wrzesień 2005.
22. Kowaleczko G., M. Wróblewski, P. Zalewski, Instytut Techniki Lotniczej Wydziału Mechatroniki Wojskowej Akademii Technicznej; Przegląd Sił Powietrznych, nr 3/2005, marzec 2005;
23. Kowaleczko G., Simulations and reconstructions of aircraft flights and accidents, materiały, NATO SCI-162 Symposium “Flight Test – Sharing Knowledge and Experience” Warsaw, 9-11 May 2005
24. Czechowicz B., Hajduk J., Kowaleczko G., Nowakowski M,, Numeryczna analiza dynamicznych własności bezpilotowego statku powietrznego HOB-bit -Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej, Zeszyt nr 1, II Międzynarodowa Konferencja „Naukowe Aspekty Bezzałogowych Obiektów Latających”, 10-12.05.2006, Kielce
25. Kowaleczko G., Krzonkalla J., Nowakowski M., Rymaszewski S., Ułanowicz L., Zgrzywa F., Badania w locie właściwości funkcjonalnych samolotu z wyposażeniem specjalnym, materiały III Międzynarodowej Konferencji „Mechanika w Lotnictwie”, 2006;
26. Kowaleczko G., Krzonkalla J., Nowakowski M., Rymaszewski S., Ułanowicz L., Zgrzywa F., Ocena własności lotnych samolotu na podstawie zarejestrowanych parametrów lotu, materiały III Międzynarodowej Konferencji „Mechanika w Lotnictwie”, 2006;
27. Kowaleczko G., Mnitowski S., Nowakowski M., Lot samolotu w stochastycznym polu wiatru, materiały III Międzynarodowej Konferencji „Mechanika w Lotnictwie”, 2006;
28. Kowaleczko G., Czechowicz B., Hajduk J., Loroch L., Nowakowski M., Dynamika samolotu bezpilotowego HOB-bit z automatycznym układem sterowania, materiały III Międzynarodowej Konferencji „Mechanika w Lotnictwie”, 2006;
29. Kowaleczko G., Krzonkalla J., Nowakowski M, Ułanowicz L., Aircraft Monitoring of Hazards to Marine Environment, Polish Journal of Enviromental Studies, vol.16, No4B, 2007
30. Kowaleczko G., Czechowicz B., Nowakowski M., Modelowanie oddziaływania wirów zaskrzydłowych na samolot, „Mechanika w Lotnictwie ML-XIII”, 2008r
31. Kowaleczko G.,, Krzonkalla J., Nowakowski M., Odpowiedź samolotów o różnych charakterystykach masowo-geometrycznych na turbulencje atmosfery, „Mechanika w Lotnictwie ML-XIII”, 2008r
32. Kowaleczko G.,, Krzonkalla J., Nowakowski M., Modelowanie lotu samolotu transportowego z uwzględnieniem zmiennych obciążeń atmosferycznych, Modelowanie Inżynierskie, tom 5, nr 36, grudzień 2008, Politechnika Śląska
34. Hajduk J., Homziuk A., Kowaleczko G., The modification of aircraft simulation model taking into account real characteristics of control system components, Scientific proceedings of Riga Technical University, Series 6 „Transport and Engineering. Transport. Aviation transport”, N27. – Riga, RTU, 2008. – pp. 76 – 85. (ISSN 1407–8015).
35. Kowaleczko G., Żyluk A., Influence of atmospheric turbulence on bomb release, Journal of Theoretical and Applied Mechanics, No.1, vol. 47, 2009r
36. Kowaleczko G., Nowakowski M., Rekonstrukcja końcowej fazy lotu samolotu Bryza, rozdział w książce „Mechanika w Lotnictwie ML-XIV”, tom II, Warszawa 2010 r; ISBN 978-83-902194-9-2
37. Kowaleczko G., Czechowicz B., Nowakowski M., Modelowanie ruchu samolotu przy przelocie przez ślad aerodynamiczny innego samolotu, rozdział w książce „Mechanika w Lotnictwie ML-XIV”, tom II, Warszawa 2010 r; ISBN 978-83-902194-9-2
38. Kowaleczko G., Czechowicz B., Nowakowski M., Modeling of Dynamics of an Airplane Encountering Trailing Vortices Generated by Another Airplane, vol. 19, Journal of KONES, 2012
39. Kowaleczko G., Nowakowski M., Żyluk A., Reakcja samolotu na aerodynamiczną
niesymetrię skrzydła, rozdział w książce „Mechanika w Lotnictwie ML-XV”, Warszawa
2012r

ARTYKUŁY dotyczące śmigłowców:
1. Kowaleczko, Sobieraj , Śmigłowce, Wojskowy Przegląd Techniczny
2. Kowaleczko, Dżygadło, Metodyka obliczania parametrów lotu ustalonego dla śmigłowca jednowirnikowego, Mechanika Teoretyczna i Stosowana, nr. 3-4 (2, 1990.
3. Kowaleczko, Dżygadło, Wpływ modelu pola prędkości indukowanej na parametry ustalonego lotu poziomego śmigłowca jednowirnikowego, Biuletyn WAT, rok XL, nr 9 (469), wrzesień 1991.
4. Kowaleczko, Dżygadło, Analiza wpływu autopilota na ruchy własne śmigłowca jednowirnikowego , Mechanika w Lotnictwie, wyd. PTMTS, listopad 1992.
5. Kowaleczko, Dżygadło, Analysis of Spatial Motion Dynamics of a Helicopter for Various Models of Induced Velocity Field, Journal of Technical Physics, vol. XXXIV, No 2, 1993.
6. Kowaleczko, Dżygadło, Analiza dynamiki przestrzennego ruchu śmigłowca dla różnych modeli pola prędkości indukowanej, Biuletyn WAT, rok XLII, nr 1 (485), styczeń 1993.
7. Kowaleczko, Analiza wpływu autopilota na ruchy własne śmigłowca, materiały Kół Naukowych WAT, czerwiec 1993.
8. Kowaleczko, Dżygadło, Analiza dynamiki układu śmigłowiec-autopilot, Biuletyn WAT, rok XLII, nr 10 (494), październik 1993.
9. Kowaleczko, Dżygadło, Dynamics Analysis of a Helicopter-Autopilot System, Journal of Technical Physics, vol. XXXIV, No 4, 1993.
10. Kowaleczko, The Mathematical Model of an Astatic Autopilot of a Helicopter Including Couplings Between Longitudinal and Lateral Motions, Mechanika Teoretyczna i Stosowana, nr 4 (32), 1994.
- Kowaleczko, Model matematyczny astatycznego autopilota śmigłowca na bazie metody rozdzielenia ruchów, Mechanika w Lotnictwie (MLVI,1994), wyd. PTMTS, 1995
11. Model matematyczny autopilota statycznego przy uwzględnieniu sprzężeń ruchów podłużnych i bocznych śmigłowca, Biuletyn WAT, rok XLIV, nr 1-2 (509-510), styczeń-luty 1995.
12. Kowaleczko,Wybrane problemy numerycznej symulacja dynamiki przestrzennego ruchu układu śmigłowiec-autopilot, Prace Instytutu Lotnictwa, nr 149-150, 1997
13. Kowaleczko, Analiza dynamiki ruchu śmigłowca po utracie siły nośnej na łopacie, II Konferencja, Informator Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, 1996.
14. Kowaleczko, Numeryczna symulacja dynamiki przestrzennego ruchu śmigłowca z autopilotem, IV Sympozjum „Aerodynamika Lotnicza”, Prace Instytutu Lotnictwa nr 145.
15. Kowaleczko, Dżygadło, Chaotic Vibrations of a Helicopter, materiały International Conference on Nonlinearity, Bifurcation and Chaos, Łódź-Dobieszków, 16.18.09.1996
16. Kowaleczko, Dżygadło, Regular and Chaotic Vibrations of a Helicopter-Autopilot System, Research Bulletin Nr 6 (1997) materiały 2nd Seminar on Recent Research and Progress in Aeronautical Engineering and its Influence on Education, Warszawa.
17. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, K. Sibilski, Numerical Investigation of Helicopter Dynamics in Extreme Flight Conditions, materiały 23rd European Rotorcraft Forum, Dresden (Germany), (mój udział 40%)
18. G. Kowaleczko, Symulacja wybranych manewrów przestrzennych śmigłowca, Prace Instytutu Lotnictwa nr 153-154, wrzesień 1998.
19. G. Kowaleczko, Symulacja wybranych manewrów przestrzennych śmigłowca, Prace Instytutu Lotnictwa nr 153-154, wrzesień 1998.
20. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, K. Sibilski, Symulacja numeryczna lotu śmigłowca w warunkach przeciągnięcia wirnika nośnego, Prace Instytutu Lotnictwa nr 153-154, wrzesień 1998.
21. Kowaleczko, Dynamika śmigłowca w czasie wykonywania manewrów przy dużych prędkościach lotu, Prace Instytutu Lotnictwa nr 155, 1998.
22. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Linear and Nonlinear Regular and Chaotic Flutter and
3rd Ground Resonance of a Helicopter, Preceedings of International Conference Enginering Aero-Hydroelasticity, Praga, Czechy 30.08.-03.09.1999.
23. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Nonlinear Flutter of a Helicopter, Preceedings of 5th Conference on Dynamic Systems Theory and Applications, Łódź, 6-8.10.1999.
24. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Nonlinear Flutter of a Helicopter, Preceedings of 5th Conference on Dynamic Systems Theory and Applications, Łódź, 6-8.10.1999.
25. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Ground Resonance of a Helicopter, Journal of Theoretical and Applied Mechanics, No.1, vol. 38, 2000
26. G. Kowaleczko Osobliwości eksploatacji śmigłowca przy dużych prędkościach, Informator Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, nr 365/2000
27. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Nieliniowy, regularny i chaotyczny rezonans naziemny śmigłowca w fazie startu i lądowania, Informator Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, nr 365/2000
28. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Ground Resonance of A Helicopter Taking into Account Nonlinearity of Landing Gear Characteristics, materiały XIX Symposium – Vibrations in Physical Systems - Poznań – Błażejewko, 24-27.05.2000
29. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Nieliniowa, regularna i chaotyczna dynamika śmigłowca, IX Ogólnopolska Konferencja „Mechanika w Lotnictwie”, Politechnika Warszawska, 30-31.05.2000
30. J. Bereżański, G. Kowaleczko, K. Szumański, Symulacyjne oraz eksperymentalne
badanie zachowania się śmigłowca w czasie awarii układu napędowego, Prace Instytutu
Lotnictwa nr 160 (1/2000), 2000.
31. G. Kowaleczko, Symulacja wybranych manewrów typu NoE dla śmigłowca poprzez rozwiązanie zagadnienia odwrotnego, Prace Instytutu Lotnictwa nr 160 (1/2000), 2000.
32. Z. Dżygadło, G. Kowaleczko, Nonlinear Ground Resonance of a Helicopter, materiały
XXII Międzynarodowego Kongresu ICAS (The International Council of The Aeronautical Science), Harrogate-Wielka Brytania, 27.08.-1.09.2000.
33. G. Kowaleczko, Simulated and Experimental Investigation of the Nap-of-The Earth Manoeuvres for a Helicopter, materiały 26th European Rotorcraft Forum, Haga-Holandia, 26-29.09.2000.
34. Z. Dżygadło, G Kowaleczko, Nonlinear, Regular and Chaotic Flutter of a Helicopter, materiały 26th European Rotorcraft Forum, Haga-Holandia, 26-29.09.2000.
35. G. Kowaleczko, Loty Nap-of-The Earth śmigłowca W3 Sokół – symulacja i eksperyment, materiały Konferencji “Eksploatacja śmigłowców w zadaniach specjalnych”, Instytut Lotnictwa, Warszawa, 28.10.2000
36. Z. Dżygadło, G Kowaleczko, Nonlinear Ground Resonance of a Helicopter with Free Play in Rotor Blade Hinges, Research Bulletin Nr 6 (1997), materiały 4th Seminar on Recent Research and Progress in Aeronautical Engineering and its Influence on Education
37. Z. Dżygadło, G Kowaleczko, Nonlinear Regular and Chaotic Dynamics of a Helicopter, Journal of Technical Physics, vol. XLII, No 2, 2001.
38. J. Bereżański, G. Kowaleczko, Numerical Prediction of Behaviour of a Helicopter performing the Nap-of-the-Earth Manoeuvres and its Experimental Verification – materiały 27th European Rotorcraft Forum, Moskwa, 11-14.09.2001
39. J. Bereżański, G. Kowaleczko, K. Szumański, Objective and Subjective Estimation of the Sokol Helicopter Performances on the Basis of Test Flights – materiały 27th European Rotorcraft Forum, Moskwa, 11-14.09.2001
40. G. Kowaleczko, Vibrations of the Helicopter, materiały IVth International Armament Conference, Waplewo, 09-11.10.2002
41. Kowaleczko, Dżygadło, Effect of Free Play in Rotor Blades Hinges on the Non-linear Resonance of a Helicopter, An International Journal Aircraft Engineering and Aerospace Technology, vol. 74, No.6, 2002
42. Kowaleczko G., Dżygadło Z., Z., Sobieraj W., The Effect of Some Kinds of Blade Failures on a Helicopter Flight Dynamics, AIAA Paper-2003-0208
43. Jaworowicz M., Kowaleczko G., Problemy modelowania dynamiki śmigłowca jako celu pozornego dla potrzeb symulatora celownika CP-1; Biuletyn WAT, vol. 9 (637), wrzesień 2005.
44. Kowaleczko G., Krzonkalla J., Nowakowski M., Rymaszewski S., Ułanowicz L., Zgrzywa F., Badania w locie śmigłowca SW-4, materiały III Międzynarodowej Konferencji „Mechanika w Lotnictwie”, 2006;
45. Kowaleczko G., Kuliński M., Nowakowski M., Dynamiczne cechy śmigłowca czterowirnikowego – quadrocoptera – wyniki symulacji, rozdział w książce „Mechanika w Lotnictwie ML-XIV”, tom II, Warszawa 2010 r; ISBN 978-83-902194-9-2
46. . Kowaleczko G., Kuliński M., Nowakowski M., Preliminary Study of The Quadrotor Flight Dynamics, rozdział w książce „Scientific Aspects of Unmanned Mobile Vehicle”, tom II, Kielce 2010 r; ISBN 978-83-932107-0-1 - Kowaleczko G., Kuliński M., Nowakowski M., Dynamika lotu śmigłowca czterowirnikowego w wybranych stanach lotu, Modelowanie Inżynierskie, 2011, ISSN 1896-771X

Uwaga uprzedzająca ewentualne arytmetyczne "argumenty": z proporcji w ilości artykułów na temat śmigłowców i samolotów absolutnie nic nie wynika, poza tym, że lotnictwo, czyli aerodynamika i mechanika lotu obiektów latających jest jedną spójną nauką. Gdyby któryś z naukowców "lotników" - takich jak np. prof. Kowaleczko i inni, opublikował pracę o aspektach lotu ptaków z punktu widzenia aerodynamiki i mechaniki lotu, nie oznaczałoby to, że nie są specjalistami od zagadnień lotniczych, lecz ornitologami.

(Przy okazji: podziękowanie za szybkość odpowiedzi p. płk. Z.T. - ... )


Jeszcze indeks Hirscha by się przydał. Ja go nie ujawnię, bo nie chcę dyskredytować człowieka być może dobrej woli (w świetle wiedzy jaką ma o lotnictwie bardzo to wątpliwe, chociaż mieści mi się w głowie). Więc może Ty Formalny, co? Pochwalisz się tym osiągnięciem swojego autorytetu?
Powiem Ci w sekrecie, że wydaje mi się, że wkrótce odsądzisz swojego nowego guru od czci i wiary. Jak ongiś Twój specjalista od sterowania motolotnią profesor Artymowicz odsądził od nich profesora Szuladzińskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:17, 03 Sty 2014    Temat postu:

anmario napisał:

(...)

...- a coś na temat*?
* - Pisanie i mówienie na temat: wykorzystywanie informacji i faktów w polemice dotyczącej jakiegoś zagadnienia. W tym wypadku nie
zaliczają się do mówienia na temat "Opowieści z mchu i paproci o Żwirku i Muchomorku" przetworzone w dodatku na styl ploteczek członkiń koła gospodyń wiejskich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anmario
gryzący opar przedwieczorny


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:44, 03 Sty 2014    Temat postu:

Formalny napisał:

...- a coś na temat*?
.


Było na temat. O osiągnięciach profesora Kowaleczki. Znaczy wiadomo, to nie temat tego topiku, ale to chyba Ty tą epistołę tytułów jego prac wyjebałeś?

W każdym razie nie dziwię Ci się. Indeks Hirscha profesora Kowaleczki poznamy od Rona albo KiloOK. Od Ciebie na pewno nie. Nie pasuje do wizerunku wielkiego naukowca. A profesor Kowaleczko wielki autorytet przecież jest, nie?

A że wykładające w Cambidge czy Atlancie żule z PiS nie chcą go cytować? Zwykła nagonka Zly

Jak ze Smoleńskiem - jeżeli fakty nie zgadzają się z wytworami Twojej produkcji, hmmm... no, umysłowej to najlepiej o nich nie pisać

Daj spokój dziadek, jeszcze trochę ze mną pogadasz i Twój szampański humor pryśnie jak ślina z gęby bezzębnego mędrca.

Wiem, że to już się stało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nikiasz
maszynista z Melbourne


Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:16, 03 Sty 2014    Temat postu:

Dlaczego do dzisiaj nikt o dorobku w wyjaśnianiu katastrof lotniczych nie chce uczestniczyć w pracach zespołu Macierewicza ???I dlaczego eksperci z tego zespołu nie chcą ujawniać żródeł swoich rewelacji ??A poziom tychże ekspertów poznaliśmy po opublikowaniu protokołów z przesłuchań.........

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
l
maszynista z Melbourne


Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 6165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 97 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:22, 03 Sty 2014    Temat postu:

anmario napisał:
Formalny napisał:

...- a coś na temat*?
.


Było na temat. O osiągnięciach profesora Kowaleczki. Znaczy wiadomo, to nie temat tego topiku, ale to chyba Ty tą epistołę tytułów jego prac wyjebałeś?

W każdym razie nie dziwię Ci się. Indeks Hirscha profesora Kowaleczki poznamy od Rona albo KiloOK. Od Ciebie na pewno nie. Nie pasuje do wizerunku wielkiego naukowca. A profesor Kowaleczko wielki autorytet przecież jest, nie?

A że wykładające w Cambidge czy Atlancie żule z PiS nie chcą go cytować? Zwykła nagonka Zly

Jak ze Smoleńskiem - jeżeli fakty nie zgadzają się z wytworami Twojej produkcji, hmmm... no, umysłowej to najlepiej o nich nie pisać

Daj spokój dziadek, jeszcze trochę ze mną pogadasz i Twój szampański humor pryśnie jak ślina z gęby bezzębnego mędrca.

Wiem, że to już się stało


tak sie zastanawiam, co jest w tym przypadku twoim bozkiem

bo formalny w miare normalnie probuje argumentowac


a tak nawiasem mowiac, to jakie sa hipotezy w sprawie tego smolenska?

i ile ich jest 3, 4??
wiecej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anmario
gryzący opar przedwieczorny


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:33, 03 Sty 2014    Temat postu:

Nie co tylko kto.

Ja sam.

A hipotezy o tym co się stało w Smoleńsku bez trudu znajdziesz w Internecie. Jest ich bez liku a za najmniej prawdopodobną z nich uważam nie tą z helem, ale tą, która zakłada, że kapitan Arkadiusz Protasiuk na polecenie generała Błasika popełnił samobójstwo unicestwiając wraz z sobą kilkudziesięciu ludzi. Co więcej uważam, że każdy kto choć trochę zna fakty i mimo to uważa, że tak było jest idiotą.

Kropka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
l
maszynista z Melbourne


Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 6165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 97 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:41, 03 Sty 2014    Temat postu:

anmario napisał:
Nie co tylko kto.

Ja sam.

A hipotezy o tym co się stało w Smoleńsku bez trudu znajdziesz w Internecie. Jest ich bez liku a za najmniej prawdopodobną z nich uważam nie tą z helem, ale tą, która zakłada, że kapitan Arkadiusz Protasiuk na polecenie generała Błasika popełnił samobójstwo unicestwiając wraz z sobą kilkudziesięciu ludzi. Co więcej uważam, że każdy kto choć trochę zna fakty i mimo to uważa, że tak było jest idiotą.

Kropka.


jak bez liku, to jakby wogole nie bylo

jakby podac kilka wg schematu

przyczyna->co sie stalo->efekt

np odnosnie przyczyny ile jest opcji takich w miare mozliwych??

np
1. blad ludzki
2. stan techniczny
3. putin
4. jakies sluzby specjalne

co jeszcze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Saloon Polityczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 163, 164, 165 ... 265, 266, 267  Następny
Strona 164 z 267

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin