Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

prosba o rade
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Po 30-tce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Juli*
sobą być i więcej nic


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 7997
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 21:58, 15 Sty 2013    Temat postu:

W2 napisał:
Dla mnie samochód nie musi mieć duszy, lecz zalety ciała, jakim są parametry techniczne. Do tego napęd na 4 koła. Taką tańszą marką i dość nowoczesną jest Kia Sportage w wersji diesel 200 KM. Te 7 lat gwarancji robi wrażenie.


Ale czytałam, że diesel to w przyszłości niepewność.

A co powiesz na te parametry :

Renault Megane
Nieuszkodzony
2009
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność: 1.6 l
Moc: 110 KM
Nadwozie: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Przebieg: 73 000 km
Rodzaj skrzyni: Manualna
Liczba miejsc: 5
Kolor: Srebrny (metallic)
Pojazd zarejestrowany: Tak
Pochodzenie: Kupiony w Polsce

Taki teraz przeglądam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Juli* dnia Wto 21:59, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:58, 15 Sty 2013    Temat postu:

Kilo OK napisał:
nie
krzywa mocy/prędkość
a
krzywa moc/prędkość obrotową silnika

to takie coś, z którego odczytasz (o ile potrafisz), ile koników dostarcza silnik przy ciekawiącej cie prędkości obrotowej wału korbowego.*

* krzywa, moc, prędkość obrotowa, silnik, wał korbowy jak zwykle znajdziesz w google, obok oznaczeń gaźników Fiata 125

Dziękuję Ci przyjacielu - jak zawsze na Ciebie mogę liczyć. Uchyliłeś mi rąbka zasłony, do tak niedostępnego dla mnie świata...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 22:00, 15 Sty 2013    Temat postu:

Całkiem, całkiem...
Ma wszystkie papiery (historie serwisową), można sprawdzić serwisowanie po numerze VIN?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W2
maszynista z Melbourne


Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 89 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:07, 15 Sty 2013    Temat postu:

Juli* napisał:
Ale czytałam, że diesel to w przyszłości niepewność.

A co powiesz na te parametry :

Renault Megane
Nieuszkodzony
2009
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność: 1.6 l
Moc: 110 KM
Nadwozie: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Przebieg: 73 000 km
Rodzaj skrzyni: Manualna
Liczba miejsc: 5
Kolor: Srebrny (metallic)
Pojazd zarejestrowany: Tak
Pochodzenie: Kupiony w Polsce

Taki teraz przeglądam


Dlaczego diesel to niepewność? Niepewnosc raczej co do ceny paliwa, bo może troche przewyższyć benzynę. Ale tylko niewielki procent. Natomiast koszt paliwa zawsze będzie sporo tańszy ze względu na o wiele niższe zuzycie.

Meganki to dobre auta.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:13, 15 Sty 2013    Temat postu:

W2 napisał:
Juli* napisał:
Ale czytałam, że diesel to w przyszłości niepewność.

A co powiesz na te parametry :

Renault Megane
Nieuszkodzony
2009
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność: 1.6 l
Moc: 110 KM
Nadwozie: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Przebieg: 73 000 km
Rodzaj skrzyni: Manualna
Liczba miejsc: 5
Kolor: Srebrny (metallic)
Pojazd zarejestrowany: Tak
Pochodzenie: Kupiony w Polsce

Taki teraz przeglądam


Dlaczego diesel to niepewność? Niepewnosc raczej co do ceny paliwa, bo może troche przewyższyć benzynę. Ale tylko niewielki procent. Natomiast koszt paliwa zawsze będzie sporo tańszy ze względu na o wiele niższe zuzycie.

Meganki to dobre auta.


Myślę, że Juli czytała ostatnią opinię Unii Europejskiej, z której wynika, że silniki wysokoprężne są nieekologiczne. Dotyczy to niektórych produktów spalania, a właściwie ubocznych efektów tego spalania. Nawet najczystsze spaliny gdyby się udało spalić 100% paliwa zawierają również związki chemiczne - np. związki azotu - niektóre bardzo toksyczne i kancerogenne. Padaja nieśmiałe na razie pomysły, by zakazać wytwarzania silników wysokoprężnych lub nakazać obudowywać je takimi katalizatorami i filtrami, ze staną się zupełnie nieekonomiczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juli*
sobą być i więcej nic


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 7997
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 22:16, 15 Sty 2013    Temat postu:

Kilo OK napisał:
Całkiem, całkiem...
Ma wszystkie papiery (historie serwisową), można sprawdzić serwisowanie po numerze VIN?

W chwili obecnej nie.

W2 napisał:
Dlaczego diesel to niepewność? Niepewnosc raczej co do ceny paliwa, bo może troche przewyższyć benzynę. Ale tylko niewielki procent. Natomiast koszt paliwa zawsze będzie sporo tańszy ze względu na o wiele niższe zuzycie.


Gdzieś czytałam takie różne historie z wycofywaniem, bo itd. A jak przeglądam to większość dieseli. Co prawda zaznaczyłam sobie, że ma być benzyna, by nie mieszać sobie w głowie.

Cytat:
Meganki to dobre auta.

Ta mi się widzi. Może coś jeszcze wychwycę. Jakoś taka zrezygnowana jestem. Ale dostałam zadanie domowe do wykonania. To chyba za karę. Wolę kupować meble czy sprzęt z takich konkretów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juli*
sobą być i więcej nic


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 7997
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 22:18, 15 Sty 2013    Temat postu:

Formalny napisał:
Myślę, że Juli czytała ostatnią opinię Unii Europejskiej, z której wynika, że silniki wysokoprężne są nieekologiczne. Dotyczy to niektórych produktów spalania, a właściwie ubocznych efektów tego spalania. Nawet najczystsze spaliny gdyby się udało spalić 100% paliwa zawierają również związki chemiczne - np. związki azotu - niektóre bardzo toksyczne i kancerogenne. Padaja nieśmiałe na razie pomysły, by zakazać wytwarzania silników wysokoprężnych lub nakazać obudowywać je takimi katalizatorami i filtrami, ze staną się zupełnie nieekonomiczne.


No właśnie coś w ten deseń Anxious Dlatego tak sceptycznie jestem nastawiona, pomimo tego, że w chwili obecnej jedno z naszych aut to diesel i jesteśmy z niego zadowoleni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W2
maszynista z Melbourne


Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 89 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:29, 15 Sty 2013    Temat postu:

Formalny napisał:

Myślę, że Juli czytała ostatnią opinię Unii Europejskiej, z której wynika, że silniki wysokoprężne są nieekologiczne.


Pewnie rozwiaża ten problem dość prosto. Natomiast ważne są koszty paliwa i tu diesel bije na głowę benzynowce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juli*
sobą być i więcej nic


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 7997
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 22:39, 15 Sty 2013    Temat postu:

Nikt nie mówił nic o tym typie. Patrzę na pojemność i moc. Czy tu wszystko ok. ?

Skoda Octawia

Stan techniczny: Nieuszkodzony
Data produkcji: 2010
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność: 1.6 l
Moc: 102 KM
Nadwozie: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Przebieg: 90 000 km
Rodzaj skrzyni: Manualna
Liczba miejsc: 5
Kolor: Srebrny (metallic)
Pojazd zarejestrowany: Tak
Pochodzenie: Kupiony w Polsce
Przegląd do: 2013-03-10


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Juli* dnia Wto 22:39, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:45, 15 Sty 2013    Temat postu:

W2 napisał:
Formalny napisał:

Myślę, że Juli czytała ostatnią opinię Unii Europejskiej, z której wynika, że silniki wysokoprężne są nieekologiczne.


Pewnie rozwiaża ten problem dość prosto. Natomiast ważne są koszty paliwa i tu diesel bije na głowę benzynowce.

Oczywiście że bije, bo sprawność wynikająca z warunków obiegów (Diesla i Otto) jest wyższa. Chociaż muszę powiedzieć, że ongiś, w ramach "nieodpowiedzialnych" eksperymentów, bawiliśmy się na hamowni silników podając do nieco przerobionego diesla benzynę - jednocześnie wtryskując wodę. Wychodziła nam w wyniku całkiem wysoka sprawność - zmniejszone zużycie paliwa i to niskooktanowego. Tyle, że silnik nie wytrzymywał - korodował na potęgę po krótkim czasie, a ponadto było parę innych "ciekawych" efektów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W2
maszynista z Melbourne


Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 89 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:45, 15 Sty 2013    Temat postu:

Juli* napisał:
Nikt nie mówił nic o tym typie. Patrzę na pojemność i moc. Czy tu wszystko ok. ?

Skoda Octawia

Stan techniczny: Nieuszkodzony
Data produkcji: 2010
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność: 1.6 l
Moc: 102 KM
Nadwozie: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Przebieg: 90 000 km
Rodzaj skrzyni: Manualna
Liczba miejsc: 5
Kolor: Srebrny (metallic)
Pojazd zarejestrowany: Tak
Pochodzenie: Kupiony w Polsce
Przegląd do: 2013-03-10


Skoda nie jest autem prestiżowym, ale za to bardzo korzystny do ceny. Sam jeżdżę Skodą diesel. To samo co VW, a w zakupie o wiele tanszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:49, 15 Sty 2013    Temat postu:

W2 napisał:

Skoda nie jest autem prestiżowym, ale za to bardzo korzystny do ceny. Sam jeżdżę Skodą diesel. To samo co VW, a w zakupie o wiele tanszy.


Też tak myślę - dlatego jest chyba najczęściej kupowanym autem. Na rozum, to fajny zakup, ale mam niechętny stosunek do Skody, chociaż zdaję sobie sprawę, że bez racjonalnego uzasadnienia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juli*
sobą być i więcej nic


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 7997
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 22:51, 15 Sty 2013    Temat postu:

W2 napisał:
Skoda nie jest autem prestiżowym, ale za to bardzo korzystny do ceny. Sam jeżdżę Skodą diesel. To samo co VW, a w zakupie o wiele tanszy.


Interesują mnie inne cechy, aniżeli prestiż. Zatem zapiszę sobie stronkę jakby co.

Ostatnie pytanie. Podobały mi się niektóre przeglądane seaty oraz ople. O pierwszych nie wiem nic, o drugich znacznie więcej, dzięki uprzejmości rozmówców. Co do opli to tylko zapytam o jedno - czy silnik 1.4 to mało ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W2
maszynista z Melbourne


Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 89 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:52, 15 Sty 2013    Temat postu:

Formalny napisał:

Oczywiście że bije, bo sprawność wynikająca z warunków obiegów (Diesla i Otto) jest wyższa. Chociaż muszę powiedzieć, że ongiś, w ramach "nieodpowiedzialnych" eksperymentów, bawiliśmy się na hamowni silników podając do nieco przerobionego diesla benzynę - jednocześnie wtryskując wodę. Wychodziła nam w wyniku całkiem wysoka sprawność - zmniejszone zużycie paliwa i to niskooktanowego. Tyle, że silnik nie wytrzymywał - korodował na potęgę po krótkim czasie, a ponadto było parę innych "ciekawych" efektów...


To rzeczywiście musiało sie tak skończyc, bo w dieslu, w przeciwieństwie do benzynowca, chodzi o jak najnizszą liczbe oktanową. Kawitacja potrafi wszystko urwać. A może ta woda mu zaszkodziła? Bo na pewno nie pomogła, gdyż termodynamicznie mogła tylko zaszkodzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W2
maszynista z Melbourne


Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 89 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:55, 15 Sty 2013    Temat postu:

Formalny napisał:

Też tak myślę - dlatego jest chyba najczęściej kupowanym autem. Na rozum, to fajny zakup, ale mam niechętny stosunek do Skody, chociaż zdaję sobie sprawę, że bez racjonalnego uzasadnienia...


Skoda kojarzy się z komuna i za to ją nie lubię. Jednak względy praktyczne decydują. A w ogóle Skody w skodzie prawie nie ma, bo to VW z troche gorszymi materiałami wykonczeniowymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:57, 15 Sty 2013    Temat postu:

Juli* napisał:
W2 napisał:
Skoda nie jest autem prestiżowym, ale za to bardzo korzystny do ceny. Sam jeżdżę Skodą diesel. To samo co VW, a w zakupie o wiele tanszy.


Interesują mnie inne cechy, aniżeli prestiż. Zatem zapiszę sobie stronkę jakby co.

Ostatnie pytanie. Podobały mi się niektóre przeglądane seaty oraz ople. O pierwszych nie wiem nic, o drugich znacznie więcej, dzięki uprzejmości rozmówców. Co do opli to tylko zapytam o jedno - czy silnik 1.4 to mało ?


To zupełnie wystarczajace jeśli nie chcesz wyrywać asfaltu. Oplowski silnik 1,4 w opcji Twinport (w uproszczeniu recyrkulacja spalin) ma co najmniej 90 zupełnie żwawych koników wdodatku całkiem nie żarłocznych. Były te silniki stosowane począwszy od Astry G. Najnowsze silniki 1,4 mają zwykle około 100KM.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Formalny dnia Wto 22:57, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W2
maszynista z Melbourne


Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 89 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:59, 15 Sty 2013    Temat postu:

Juli* napisał:
Co do opli to tylko zapytam o jedno - czy silnik 1.4 to mało ?


Jeśli lubiisz spokojną jazdę, to w zupełności 1,4 wystarczy. Mi nie, bo jak wcisne gaz, to samochód musi jechać. Jednak tym sie nie kieruj i weź pod uwagę, że im mniejsza pojemność, to zużycie paliwa mniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:01, 15 Sty 2013    Temat postu:

W2 napisał:
Formalny napisał:

Też tak myślę - dlatego jest chyba najczęściej kupowanym autem. Na rozum, to fajny zakup, ale mam niechętny stosunek do Skody, chociaż zdaję sobie sprawę, że bez racjonalnego uzasadnienia...


Skoda kojarzy się z komuna i za to ją nie lubię. Jednak względy praktyczne decydują. A w ogóle Skody w skodzie prawie nie ma, bo to VW z troche gorszymi materiałami wykonczeniowymi.


Dokładnie tak, ale czasem sobie może pozwolić na nielubienie czegoś bez uzasadnienia... Na tej zasadzie także omijałem zwykle VW chociaż akurat marzył mi się przez dłuższy czas 180 konny Seat Leon Cupra - akurat z silnikiem z Audi TT...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Formalny dnia Wto 23:03, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juli*
sobą być i więcej nic


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 7997
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 23:02, 15 Sty 2013    Temat postu:

Formalny napisał:
To zupełnie wystarczajace jeśli nie chcesz wyrywać asfaltu. Oplowski silnik 1,4 w opcji Twinport (w uproszczeniu recyrkulacja spalin) ma co najmniej 90 zupełnie żwawych koników wdodatku całkiem nie żarłocznych. Były te silniki stosowane począwszy od Astry G. Najnowsze silniki 1,4 mają zwykle około 100KM.


Upraszczając może być.

W międzyczasie znalazłam coś takiego. Mogę być zainteresowana ? Wiem, że nie miało być więcej dręczenia, ale tak jakoś wyszło. O nic więcej już nie zapytam.

Opel Astra
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Data produkcji: 2010
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność: 1.6 l
Moc: 115 KM
Nadwozie: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Przebieg: 90 000 km
Rodzaj skrzyni: Manualna
Liczba miejsc: 5
Kolor: Grafitowy (metallic)
Pojazd zarejestrowany: Tak
Pochodzenie: Kupiony w Polsce
Przegląd do: 2013-04-28


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juli*
sobą być i więcej nic


Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 7997
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 23:04, 15 Sty 2013    Temat postu:

W2 napisał:
Jeśli lubiisz spokojną jazdę, to w zupełności 1,4 wystarczy. Mi nie, bo jak wcisne gaz, to samochód musi jechać..

Musi odpowiadać mężczyznom, zwłaszcza Młodemu. Zatem wezmę tez pod uwagę Twoje "nie"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Juli* dnia Wto 23:05, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Po 30-tce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 6 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin