Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Juli* sobą być i więcej nic
Dołączył: 11 Kwi 2006 Posty: 7997 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 21:58, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
W2 napisał: | Dla mnie samochód nie musi mieć duszy, lecz zalety ciała, jakim są parametry techniczne. Do tego napęd na 4 koła. Taką tańszą marką i dość nowoczesną jest Kia Sportage w wersji diesel 200 KM. Te 7 lat gwarancji robi wrażenie. |
Ale czytałam, że diesel to w przyszłości niepewność.
A co powiesz na te parametry :
Renault Megane
Nieuszkodzony
2009
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność: 1.6 l
Moc: 110 KM
Nadwozie: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Przebieg: 73 000 km
Rodzaj skrzyni: Manualna
Liczba miejsc: 5
Kolor: Srebrny (metallic)
Pojazd zarejestrowany: Tak
Pochodzenie: Kupiony w Polsce
Taki teraz przeglądam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Juli* dnia Wto 21:59, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Formalny maszynista z Melbourne
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 8251 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 534 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3 planeta od Słońca Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:58, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Kilo OK napisał: | nie
krzywa mocy/prędkość
a
krzywa moc/prędkość obrotową silnika
to takie coś, z którego odczytasz (o ile potrafisz), ile koników dostarcza silnik przy ciekawiącej cie prędkości obrotowej wału korbowego.*
* krzywa, moc, prędkość obrotowa, silnik, wał korbowy jak zwykle znajdziesz w google, obok oznaczeń gaźników Fiata 125 |
Dziękuję Ci przyjacielu - jak zawsze na Ciebie mogę liczyć. Uchyliłeś mi rąbka zasłony, do tak niedostępnego dla mnie świata...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 22:00, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Całkiem, całkiem...
Ma wszystkie papiery (historie serwisową), można sprawdzić serwisowanie po numerze VIN?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
W2 maszynista z Melbourne
Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 2544 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 89 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:07, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Juli* napisał: | Ale czytałam, że diesel to w przyszłości niepewność.
A co powiesz na te parametry :
Renault Megane
Nieuszkodzony
2009
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność: 1.6 l
Moc: 110 KM
Nadwozie: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Przebieg: 73 000 km
Rodzaj skrzyni: Manualna
Liczba miejsc: 5
Kolor: Srebrny (metallic)
Pojazd zarejestrowany: Tak
Pochodzenie: Kupiony w Polsce
Taki teraz przeglądam |
Dlaczego diesel to niepewność? Niepewnosc raczej co do ceny paliwa, bo może troche przewyższyć benzynę. Ale tylko niewielki procent. Natomiast koszt paliwa zawsze będzie sporo tańszy ze względu na o wiele niższe zuzycie.
Meganki to dobre auta.
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Formalny maszynista z Melbourne
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 8251 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 534 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3 planeta od Słońca Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:13, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
W2 napisał: | Juli* napisał: | Ale czytałam, że diesel to w przyszłości niepewność.
A co powiesz na te parametry :
Renault Megane
Nieuszkodzony
2009
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność: 1.6 l
Moc: 110 KM
Nadwozie: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Przebieg: 73 000 km
Rodzaj skrzyni: Manualna
Liczba miejsc: 5
Kolor: Srebrny (metallic)
Pojazd zarejestrowany: Tak
Pochodzenie: Kupiony w Polsce
Taki teraz przeglądam |
Dlaczego diesel to niepewność? Niepewnosc raczej co do ceny paliwa, bo może troche przewyższyć benzynę. Ale tylko niewielki procent. Natomiast koszt paliwa zawsze będzie sporo tańszy ze względu na o wiele niższe zuzycie.
Meganki to dobre auta. |
Myślę, że Juli czytała ostatnią opinię Unii Europejskiej, z której wynika, że silniki wysokoprężne są nieekologiczne. Dotyczy to niektórych produktów spalania, a właściwie ubocznych efektów tego spalania. Nawet najczystsze spaliny gdyby się udało spalić 100% paliwa zawierają również związki chemiczne - np. związki azotu - niektóre bardzo toksyczne i kancerogenne. Padaja nieśmiałe na razie pomysły, by zakazać wytwarzania silników wysokoprężnych lub nakazać obudowywać je takimi katalizatorami i filtrami, ze staną się zupełnie nieekonomiczne.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Juli* sobą być i więcej nic
Dołączył: 11 Kwi 2006 Posty: 7997 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 22:16, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Kilo OK napisał: | Całkiem, całkiem...
Ma wszystkie papiery (historie serwisową), można sprawdzić serwisowanie po numerze VIN? |
W chwili obecnej nie.
W2 napisał: | Dlaczego diesel to niepewność? Niepewnosc raczej co do ceny paliwa, bo może troche przewyższyć benzynę. Ale tylko niewielki procent. Natomiast koszt paliwa zawsze będzie sporo tańszy ze względu na o wiele niższe zuzycie. |
Gdzieś czytałam takie różne historie z wycofywaniem, bo itd. A jak przeglądam to większość dieseli. Co prawda zaznaczyłam sobie, że ma być benzyna, by nie mieszać sobie w głowie.
Cytat: | Meganki to dobre auta. |
Ta mi się widzi. Może coś jeszcze wychwycę. Jakoś taka zrezygnowana jestem. Ale dostałam zadanie domowe do wykonania. To chyba za karę. Wolę kupować meble czy sprzęt z takich konkretów.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Juli* sobą być i więcej nic
Dołączył: 11 Kwi 2006 Posty: 7997 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 22:18, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Formalny napisał: | Myślę, że Juli czytała ostatnią opinię Unii Europejskiej, z której wynika, że silniki wysokoprężne są nieekologiczne. Dotyczy to niektórych produktów spalania, a właściwie ubocznych efektów tego spalania. Nawet najczystsze spaliny gdyby się udało spalić 100% paliwa zawierają również związki chemiczne - np. związki azotu - niektóre bardzo toksyczne i kancerogenne. Padaja nieśmiałe na razie pomysły, by zakazać wytwarzania silników wysokoprężnych lub nakazać obudowywać je takimi katalizatorami i filtrami, ze staną się zupełnie nieekonomiczne. |
No właśnie coś w ten deseń Dlatego tak sceptycznie jestem nastawiona, pomimo tego, że w chwili obecnej jedno z naszych aut to diesel i jesteśmy z niego zadowoleni.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
W2 maszynista z Melbourne
Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 2544 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 89 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:29, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Formalny napisał: |
Myślę, że Juli czytała ostatnią opinię Unii Europejskiej, z której wynika, że silniki wysokoprężne są nieekologiczne. |
Pewnie rozwiaża ten problem dość prosto. Natomiast ważne są koszty paliwa i tu diesel bije na głowę benzynowce.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Juli* sobą być i więcej nic
Dołączył: 11 Kwi 2006 Posty: 7997 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 22:39, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Nikt nie mówił nic o tym typie. Patrzę na pojemność i moc. Czy tu wszystko ok. ?
Skoda Octawia
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Data produkcji: 2010
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność: 1.6 l
Moc: 102 KM
Nadwozie: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Przebieg: 90 000 km
Rodzaj skrzyni: Manualna
Liczba miejsc: 5
Kolor: Srebrny (metallic)
Pojazd zarejestrowany: Tak
Pochodzenie: Kupiony w Polsce
Przegląd do: 2013-03-10
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Juli* dnia Wto 22:39, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Formalny maszynista z Melbourne
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 8251 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 534 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3 planeta od Słońca Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:45, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
W2 napisał: | Formalny napisał: |
Myślę, że Juli czytała ostatnią opinię Unii Europejskiej, z której wynika, że silniki wysokoprężne są nieekologiczne. |
Pewnie rozwiaża ten problem dość prosto. Natomiast ważne są koszty paliwa i tu diesel bije na głowę benzynowce. |
Oczywiście że bije, bo sprawność wynikająca z warunków obiegów (Diesla i Otto) jest wyższa. Chociaż muszę powiedzieć, że ongiś, w ramach "nieodpowiedzialnych" eksperymentów, bawiliśmy się na hamowni silników podając do nieco przerobionego diesla benzynę - jednocześnie wtryskując wodę. Wychodziła nam w wyniku całkiem wysoka sprawność - zmniejszone zużycie paliwa i to niskooktanowego. Tyle, że silnik nie wytrzymywał - korodował na potęgę po krótkim czasie, a ponadto było parę innych "ciekawych" efektów...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
W2 maszynista z Melbourne
Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 2544 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 89 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:45, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Juli* napisał: | Nikt nie mówił nic o tym typie. Patrzę na pojemność i moc. Czy tu wszystko ok. ?
Skoda Octawia
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Data produkcji: 2010
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność: 1.6 l
Moc: 102 KM
Nadwozie: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Przebieg: 90 000 km
Rodzaj skrzyni: Manualna
Liczba miejsc: 5
Kolor: Srebrny (metallic)
Pojazd zarejestrowany: Tak
Pochodzenie: Kupiony w Polsce
Przegląd do: 2013-03-10 |
Skoda nie jest autem prestiżowym, ale za to bardzo korzystny do ceny. Sam jeżdżę Skodą diesel. To samo co VW, a w zakupie o wiele tanszy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Formalny maszynista z Melbourne
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 8251 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 534 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3 planeta od Słońca Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:49, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
W2 napisał: |
Skoda nie jest autem prestiżowym, ale za to bardzo korzystny do ceny. Sam jeżdżę Skodą diesel. To samo co VW, a w zakupie o wiele tanszy. |
Też tak myślę - dlatego jest chyba najczęściej kupowanym autem. Na rozum, to fajny zakup, ale mam niechętny stosunek do Skody, chociaż zdaję sobie sprawę, że bez racjonalnego uzasadnienia...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Juli* sobą być i więcej nic
Dołączył: 11 Kwi 2006 Posty: 7997 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 22:51, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
W2 napisał: | Skoda nie jest autem prestiżowym, ale za to bardzo korzystny do ceny. Sam jeżdżę Skodą diesel. To samo co VW, a w zakupie o wiele tanszy. |
Interesują mnie inne cechy, aniżeli prestiż. Zatem zapiszę sobie stronkę jakby co.
Ostatnie pytanie. Podobały mi się niektóre przeglądane seaty oraz ople. O pierwszych nie wiem nic, o drugich znacznie więcej, dzięki uprzejmości rozmówców. Co do opli to tylko zapytam o jedno - czy silnik 1.4 to mało ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
W2 maszynista z Melbourne
Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 2544 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 89 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:52, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Formalny napisał: |
Oczywiście że bije, bo sprawność wynikająca z warunków obiegów (Diesla i Otto) jest wyższa. Chociaż muszę powiedzieć, że ongiś, w ramach "nieodpowiedzialnych" eksperymentów, bawiliśmy się na hamowni silników podając do nieco przerobionego diesla benzynę - jednocześnie wtryskując wodę. Wychodziła nam w wyniku całkiem wysoka sprawność - zmniejszone zużycie paliwa i to niskooktanowego. Tyle, że silnik nie wytrzymywał - korodował na potęgę po krótkim czasie, a ponadto było parę innych "ciekawych" efektów... |
To rzeczywiście musiało sie tak skończyc, bo w dieslu, w przeciwieństwie do benzynowca, chodzi o jak najnizszą liczbe oktanową. Kawitacja potrafi wszystko urwać. A może ta woda mu zaszkodziła? Bo na pewno nie pomogła, gdyż termodynamicznie mogła tylko zaszkodzić.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
W2 maszynista z Melbourne
Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 2544 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 89 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:55, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Formalny napisał: |
Też tak myślę - dlatego jest chyba najczęściej kupowanym autem. Na rozum, to fajny zakup, ale mam niechętny stosunek do Skody, chociaż zdaję sobie sprawę, że bez racjonalnego uzasadnienia... |
Skoda kojarzy się z komuna i za to ją nie lubię. Jednak względy praktyczne decydują. A w ogóle Skody w skodzie prawie nie ma, bo to VW z troche gorszymi materiałami wykonczeniowymi.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Formalny maszynista z Melbourne
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 8251 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 534 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3 planeta od Słońca Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:57, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Juli* napisał: | W2 napisał: | Skoda nie jest autem prestiżowym, ale za to bardzo korzystny do ceny. Sam jeżdżę Skodą diesel. To samo co VW, a w zakupie o wiele tanszy. |
Interesują mnie inne cechy, aniżeli prestiż. Zatem zapiszę sobie stronkę jakby co.
Ostatnie pytanie. Podobały mi się niektóre przeglądane seaty oraz ople. O pierwszych nie wiem nic, o drugich znacznie więcej, dzięki uprzejmości rozmówców. Co do opli to tylko zapytam o jedno - czy silnik 1.4 to mało ? |
To zupełnie wystarczajace jeśli nie chcesz wyrywać asfaltu. Oplowski silnik 1,4 w opcji Twinport (w uproszczeniu recyrkulacja spalin) ma co najmniej 90 zupełnie żwawych koników wdodatku całkiem nie żarłocznych. Były te silniki stosowane począwszy od Astry G. Najnowsze silniki 1,4 mają zwykle około 100KM.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Formalny dnia Wto 22:57, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
W2 maszynista z Melbourne
Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 2544 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 89 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:59, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Juli* napisał: | Co do opli to tylko zapytam o jedno - czy silnik 1.4 to mało ? |
Jeśli lubiisz spokojną jazdę, to w zupełności 1,4 wystarczy. Mi nie, bo jak wcisne gaz, to samochód musi jechać. Jednak tym sie nie kieruj i weź pod uwagę, że im mniejsza pojemność, to zużycie paliwa mniejsze.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Formalny maszynista z Melbourne
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 8251 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 534 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3 planeta od Słońca Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:01, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
W2 napisał: | Formalny napisał: |
Też tak myślę - dlatego jest chyba najczęściej kupowanym autem. Na rozum, to fajny zakup, ale mam niechętny stosunek do Skody, chociaż zdaję sobie sprawę, że bez racjonalnego uzasadnienia... |
Skoda kojarzy się z komuna i za to ją nie lubię. Jednak względy praktyczne decydują. A w ogóle Skody w skodzie prawie nie ma, bo to VW z troche gorszymi materiałami wykonczeniowymi. |
Dokładnie tak, ale czasem sobie może pozwolić na nielubienie czegoś bez uzasadnienia... Na tej zasadzie także omijałem zwykle VW chociaż akurat marzył mi się przez dłuższy czas 180 konny Seat Leon Cupra - akurat z silnikiem z Audi TT...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Formalny dnia Wto 23:03, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Juli* sobą być i więcej nic
Dołączył: 11 Kwi 2006 Posty: 7997 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 23:02, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Formalny napisał: | To zupełnie wystarczajace jeśli nie chcesz wyrywać asfaltu. Oplowski silnik 1,4 w opcji Twinport (w uproszczeniu recyrkulacja spalin) ma co najmniej 90 zupełnie żwawych koników wdodatku całkiem nie żarłocznych. Były te silniki stosowane począwszy od Astry G. Najnowsze silniki 1,4 mają zwykle około 100KM. |
Upraszczając może być.
W międzyczasie znalazłam coś takiego. Mogę być zainteresowana ? Wiem, że nie miało być więcej dręczenia, ale tak jakoś wyszło. O nic więcej już nie zapytam.
Opel Astra
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Data produkcji: 2010
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność: 1.6 l
Moc: 115 KM
Nadwozie: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Przebieg: 90 000 km
Rodzaj skrzyni: Manualna
Liczba miejsc: 5
Kolor: Grafitowy (metallic)
Pojazd zarejestrowany: Tak
Pochodzenie: Kupiony w Polsce
Przegląd do: 2013-04-28
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Juli* sobą być i więcej nic
Dołączył: 11 Kwi 2006 Posty: 7997 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 23:04, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
W2 napisał: | Jeśli lubiisz spokojną jazdę, to w zupełności 1,4 wystarczy. Mi nie, bo jak wcisne gaz, to samochód musi jechać.. |
Musi odpowiadać mężczyznom, zwłaszcza Młodemu. Zatem wezmę tez pod uwagę Twoje "nie"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Juli* dnia Wto 23:05, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|