|
po 30-tce niezwykła strona niezwykłych użytkowników
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kobieta z klasą maszynista z Melbourne
Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 2268 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 11:38, 30 Maj 2012 Temat postu: edukacja wg Montessori |
|
|
Szczególnie chodzi mi o szkołę podstawową, ale jeśli ktoś z Was miał do czynienia z przedszkolem chętnie czegoś dowiem się.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tina maszynista z Melbourne
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 2990 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 327 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: rzut kamieniem od granicy miasta Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 18:57, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
a co dokladnie chcesz wiedziec? moj maly mial 10 zajec.
tu link do sklepu z materialami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kobieta z klasą maszynista z Melbourne
Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 2268 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 19:55, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
10 zajęć to już coś wiesz.
A więc po pierwsze
-dlaczego tylko 10, albo i aż?
- był zadowolony?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tina maszynista z Melbourne
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 2990 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 327 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: rzut kamieniem od granicy miasta Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 21:03, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
tyle mu wystarczylo.
ja bylam chyba bardziej zadowolona, bo nauczylam sie dziecku pozwalac byc samodzielnym. odkrylam, ze inetresuje sie liczbani i literami. w ten sposob maly zna juz caly alfabet i cyfry. potrafi liczyc do 11, potem sie placze
lupilam mu lustro, ktore umiescilam na jego wysokosci, aby mog widziec iebie myjac zeby. nigd bym na to sam nie wpadla.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kobieta z klasą maszynista z Melbourne
Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 2268 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 21:06, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A ile ma lat? Moja Ola liczyła do 13 w wieku 3 lat i to w obu językach. No, może w ang szło jej lepiej. Zośka lat 3 liczy do 3
Lustro jest też super do nauki wymowy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Hower Johnnie Walker
Dołączył: 05 Lut 2006 Posty: 4817 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 437 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaaa???
|
Wysłany: Śro 21:21, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Kura domowa napisał: | ...Lustro jest też super do nauki wymowy. | To dziecko jest w stanie ustać przed lustrem gadając?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tina maszynista z Melbourne
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 2990 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 327 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: rzut kamieniem od granicy miasta Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 0:39, 31 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Kura domowa napisał: | A ile ma lat? Moja Ola liczyła do 13 w wieku 3 lat i to w obu językach. No, może w ang szło jej lepiej. Zośka lat 3 liczy do 3
Lustro jest też super do nauki wymowy. |
on ma 4 lata.
ale nie chodzi o sztuke liczenia.
chodzi np. o placenie za cos, czyli samodzielny zakup czegos i zaplata za to.
tojednak trudno tak wytluamczyc jak sie tylko pisze posty.
co dokladnie chcesz wiedziec? co szczegolnie Cie interesuje i dlaczego?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kobieta z klasą maszynista z Melbourne
Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 2268 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 6:54, 31 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Hower
Zawsze prowadziłam zajęcia dla przedszkolaków z lusterkami. Dzieci uwielbiały to. Nie znam lepszej metody na wprowadzenie "th". Ba, powiem tyle, że i dorośli mieli z tym niezły ubaw. Przecież jak już opluć coś/ kogoś przez przypadek, to niech to będzie własne odbicie .
Tinko
Toż to nie liczenie, a uczenie transakcji biznesowych
Chcę wszystko wiedzieć, co wiesz. Choć szczerze to chciałabym wiedzieć coś o szkole, a dlaczego? Przecież wiesz, że interesuję się bardzo dwujęzycznością. A tu w Polsce, to następne szkoły, gdzie wykładowym jest angielski.
Ale mnie nie interesuje tylko znajomość biegła tego języka, ale i rozwój dzieciaków. Czy ta metoda sprawdza się w dalszej edukacji? Bo z tego co czytam jest super w wieku przedszkolnym, choć i tu znalazłabym trochę minusów, no ale przyjmijmy, że jeszcze mogę to zaakceptować, ale nic nie mogę znaleźć na temat szkoły. Czy jest jakiś konkretny schemat/ program, wg którego wszystkie te szkoły jadą, czy każda sobie?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tina maszynista z Melbourne
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 2990 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 327 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: rzut kamieniem od granicy miasta Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:49, 31 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
nie jestem specjalista, wiec musze przyznac szczerze, ze nie mam pojecia.
ta metoda nauczyla mnie tego, aby nie bac sie o dziecko. chodzi w niej o to, aby pozwolic mu byc samodzielnym.
i rzeczywiscie, widze pozytywne zmiany.
(u siebie tez)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kobieta z klasą maszynista z Melbourne
Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 2268 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pią 7:55, 01 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
No kogo jak kogo ale wyobrażam sobie Ciebie Tino, że jesteś bardzo samodzielna
A tak serio właśnie ten indywidualizm zauważyłam w tej metodzie na pierwszym miejscu.
Według filozofii Montessori, każde dziecko jest wyjątkowe. Nauczyciel rozpoznaje predyspozycje każdego dziecka i dostosowuje do nich indywidualny proces nauczania, który w najlepszy sposób je rozwinie.
A zobacz to:
Program Nauczania Montessori
dla dzieci w wieku od 6 do 9 lat
Edukacja językowa
• Czytanie – doskonalenie płynności, poprawności i wyrazistości czytania
• Pisanie – doskonalenie estetyki i tempa pisania
• Elementy literatury
• Literowanie
• Charakter pisma
• Korzystanie ze słowników
• Poezja
• Funkcje słów w zdaniu
Funkcja rzeczownika
Funkcja przedimka
Funkcja przymiotnika
Funkcja czasownika
Funkcja przyimka
Funkcja przysłówka
Funkcja zaimka
Funkcja spójnika
Funkcja wykrzyknika
Analiza zdania
Rzeczowniki: liczba pojedyncza i mnoga
Rzeczowniki: rodzaj męski i żeński
Przedimek: określony i nieokreślony
Funkcja słów złożonych (dwuczłonowych)
Funkcja przyrostka
Funkcja przedrostka
Funkcja antonimów (przeciwieństw)
Funkcja synonimów
Funkcja homofonów
Funkcja homografów
Funkcja wielkich liter
Nauka o kosmosie
• Podstawowe pytania o wszechświat
• Wstęp do nauki o wszechświecie
• Niebo nocą
• Droga Mleczna
Botanika
• Budowa rośliny
• Części korzenia
• Typy korzeni
• Części łodygi
• Typy łodyg podziemnych
• Typy łodyg naziemnych
• Liść
• Części liścia
• Kształty liści
• Typy brzegów liści
• Żyłki w liściach
• Typy układów żyłek w liściach
• Typy blaszek liściowych
• Typy złożonych blaszek liściowych
• Umieszczenie liścia
• Części owocu
Matematyka
• Dodawanie
• Odejmowanie
• Mnożenie
• Dzielenie
• Dzielenie geometryczne
• Mnożenie geometryczne: skladanie prostokąta
• Dzielenie liczb większych od tysiąca sposobem pisemnym
• Rozszerzenie zakresu liczbowego – liczby do 1 000 000
• Wprowadzenie do ułamków
Zapisywanie ułamków
Porównywanie ułamków
Dodawanie ułamków
Dodawanie ułamków o różnych podstawach
Odejmowanie ułamków
Odejmowanie ułamków o różnych podstawach
Mnożenie ułamków przez liczbę całkowitą
Mnożenie ułamków przez ułamki
Dzielenie ułamków
• Geometria
Trójkąty
Prosta, półprosta, krzywa
Części prostej
Związki między prostymi
Związki pomiędzy dwiema prostymi
Kąt
Figury geometryczne
Trójkąt
Części trójkąta
Siedem rodzajów trójkątów
Części trójkąta prostokątnego
Czworoboki
Wieloboki
Wieloboki nieregularne
Wieloboki regularne
Części koła
Zoologia
Gromada:
• Bezkręgowce
Skorupiaki
Pajęczaki
Owady
Mięczaki
Gąbki
• Kręgowce
Ryby
Gady
Płazy
Ptaki
Ssaki
Klasyfikacja
Chemia
• Podstawy teorii atomowej
• Podstawy teorii molekularnej (jądrowej)
• Pierwiastki, mieszanki i mieszaniny
• Okresowy układ pierwiastków
• 20 podstawowych pierwiastków
• Stany substancji
• Zmiany fizyczne i chemiczne
Eksperymenty naukowe (przykłady)
• Erupcja wulkanu
• Chromatyka: rozdzielanie kolorów
• Detekcja skrobi
• Ruch wody w przyrodzie
• Zamarzanie
• Osmoza
• Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych
• Napięcie powierzchniowe wody
• Erozja
• Siła słońca
• Przyciąganie ziemskie
• Fale sejsmiczne
• Przyciąganie magnetyczne
• Ładunek magnetyczny
• Sople mineralne
• Tempo parowanie
• Przewodniki elektryczne
• Objętość płuc
• Puls krwi
• Powstawanie „czarnej dziury”
• Sfery cieczy
• Efekty rozmiary/wielkości
• Bariera dźwięku
• Rozkład ziemniaka
• Działanie soli
• Ukryte wiadomości
• Transpiracja
Wychowanie plastyczne
• Kolory podstawowe (pierwsze) i pochodne
• Kolory cieple i zimne
• Linia
• Kształty
• Proporcje
• Światło i cień
• Perspektywa
• Historia sztuki
• Wychowanie muzyczne
• Kompozytorzy
• Percepcja muzyki
• Nauka o instrumentach
Geografia
• Geneza wszechświata
• Cykle na Ziemi
• Ukształtowania geograficzne
Geografia fizyczna
System słoneczny
Cykl ziemi
Strefy czasowe
Atmosfera Ziemi
Woda
Atmosfera
Ciśnienie powietrza
Obieg wody w przyrodzie
Typy chmur
Wiatr
Klimat
Hydrosfera Ziemi
Wody świata
Ocean
Morze
Lodowiec
Wody płynące
Wody stające
Litosfera Ziemi
Litosfera
Wyspa
Kontynenty
Pionowe ukształtowanie terenu
Poziome ukształtowanie terenu
Płaszczyzna
Dolina
Skały i minerały
Geografia polityczna
Podstawowe informacje o świecie - Globus
• Długość i szerokość geograficzna
• Kompas
• Mapa świata
• Kontynenty, państwa i ich stolice
• Pogłębianie wiedzy na temat kontynentów i państw:
Ameryka Południowa
Europa
Azja
Afryka
Australia (Oceania)
Antarktyka
Stany Zjednoczone Ameryki Północnej
Kanada
• Flagi
• Mapy
• Religie i święta narodowe i kościelne na świecie
• Różne style życia i świętowania na świecie
Historia
• Pojęcie czasu
• Tally Marks – Linia życia
• Własna linia życia
• Prezentacja własnej historii
• Dni tygodnia
• Grupowanie dni w tygodniu
• Grupowanie dni i tygodni w miesiącu
• Rok i jego części
• Zegar – określanie pory dnia
• Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
• Wiek ziemi
• Wiek wszechświata
• Pojęcie czasu – przed naszą erą i naszej ery
• Stulecia przed naszą erą i naszej ery
• Linia życia Ziemi
• Skamieniałości
• Linia życia gatunku ludzkiego
• Podstawowe potrzeby ludzi - wprowadzenie
• Podstawowe potrzeby ludzi - Ubranie
• Podstawowe potrzeby ludzi - Żywność
• Podstawowe potrzeby ludzi - Bezpieczeństwo
• Podstawowe potrzeby ludzi - Obrona
• Podstawowe potrzeby ludzi - Transport
• Podstawowe potrzeby ludzi - Komunikacja
• Podstawowe potrzeby ludzi - Medycyna
• Podstawowe potrzeby ludzi - Religia
• Podstawowe potrzeby ludzi - Prezentacja pionowa
• Podstawowe potrzeby ludzi - Prehistoria
• Podstawowe potrzeby ludzi - Egipcjanie
• Podstawowe potrzeby ludzi - Rzymianie
• Podstawowe potrzeby ludzi - Średniowiecze
• Podstawowe potrzeby ludzi - Renesans
• Podstawowe potrzeby ludzi - Nowożytność
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tina maszynista z Melbourne
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 2990 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 327 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: rzut kamieniem od granicy miasta Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 10:45, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Oj, toz to juz prawdziwe nauczanie!
Niestety nie moge pomoc, bo moj maly zakonczyl juz 10 sesji. Co dla mnie stanowi ulge, gdyz ie musze tam jezdzic. Teraz ma zajecia grupowe, ktore odbywaja sie dla niego, ale w grupie - uwaga: dwuosobowej
A tam znowu bawiac sie na sali gimnastycznej wykonuja cwiczenia, uwaga: uczy sie malowania i co tam ta pani uzna za stosowne.
Tu musze zaznaczyc, ze kazde przedszkole jest inne, ale u nas jest tak, ze dziecko samo sobie wybiers grupy i co chce robic. Np. Jesli chce malowac, to idzie do grupy kreatywnej, jesli chce sie bawic, to sie bawi, a jesli chce lepic z plasteliny, to lepi.
Mnie sie to nie podoba, bo dziecko w koncu tylko sie bawi, zamiast wycinac cos nozyczkami. Jak w przypadku mojego malego, ktory ma wade wzroku i wszystko co jest dla niego niewygodne np. Malowanie, to omija duzym lukiem.
Dlatego zalatwilam mu te zajecia grupowe, z tym ze to jest widziane, jako terapia i trzeba miec recepte. No ale z drugiej strony ma zajecia z pania, ktora go indywidualnie uczy rysowac
Ma tez logopode i w tn soosob ma dodatkowo zorganizowany czas podczas pobytu w przedszkolu.
Zapisalam go tam na nauke gry na fkecie, bo tez uwazam, ze ten czas przedszkolny powinien tez wykorzystac na zajecia muzyczne.
Pamietam, ze te wszystkie zajecia, to ja mialam w przedszkolu naszym komunistycznym jeszce i byly one zajeciami obowiazkowymi.
Choc do logopedy, to musialam chodzic z mama dodatkowo i juz w wieku szkolnym.
Wiec nie wiem c jest lepsze, jakie metody...
Mysle, ze samemu wedlug wyczucia trzeba zapewnic dziecku to, co dziecku potrzeba, zapelnic luki tam, gdzie dziecko ma braki.
A to widzi wlasnie nalepeij matka. Choc dobry nauczyciel tez to powinien zauwazyc.
Ale nie sadze, ze nauczyciela bedzie interesiwalo cudze dziecko...
Tja...
Nie wiem czy cos Ci pomoglam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|