Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Juli* sobą być i więcej nic
Dołączył: 11 Kwi 2006 Posty: 7997 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 19:25, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
bobro napisał: |
niestety, to jest prawda
większość instrukcji na kolei pisana jest krwią ofiar wypadków, a i tak, jak widać, nie wszystko jest jeszcze przestrzegane... nawaliło kilka osób, nawet jeśli jedną z pośrednich przyczyn była usterka któregoś z urządzeń... będę szukał w wyjaśnieniach informacji o tym dlaczego dyżurni ruchu wypuścili dwa pociągi na ten sam tor w przeciwnych kierunkach i dlaczego ich nie zatrzymali... maszynistom należy dać spokój, bo przy prędkościach rzędu 120km/h jadąc naprzeciw siebie sygnał na lokomotywie mogą zauważyć zbyt późno, żeby się zatrzymać...
śledzę i czekam...
szkoda tylu istnień |
Czasu nie cofniemy. Niestety wszystko kiedyś ucichnie i pozostanie pytanie czy zostaną wyciągnięte wnioski. Ważne też, by były przede wszystkim zrealizowane.
Co do dyżurnego ruchu - to kolejna ofiara tej tragedii. Nie ma czego zazdrościć .....
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:43, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nie wszystko wyjaśnione a polityczne hieny już zwąchały krew i już zaczynają ujadać.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pon 21:52, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jayn
Czyli naród dla Ciebie to ktoś ciągle pilnujący pracownika?
A:
dobór kadr
szkolenia
badania
rotacja ze względu na wiek
presja/brak
kontrola wykonywanej pracy
....
to nie jest nadzór?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jayin mistress of chaos
Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 5958 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 987 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pogranicze Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 22:03, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
ee... ja mało się znam na tym. ale tak - nadzór to dla mnie głównie kontrola (sankcjonowanie, zatwierdzanie, zalecanie konkretnych zachowan/szkoleń, negowanie innych itd.)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
KOSTAS nieustraszony granatnik
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 639 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z południa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:15, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Od kilkudziesieciu lat kolej była (i jest) totalnie nie dofinansowana, nakłady na zabezpieczenie ruchu pociagów były znikome , podziały na różne spółki powodowały tylko rozwój biurokracji , a na końcu są sfrustrowani i przemeczeni ludzie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Juli* sobą być i więcej nic
Dołączył: 11 Kwi 2006 Posty: 7997 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 22:47, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
KOSTAS napisał: | a na końcu są sfrustrowani i przemeczeni ludzie |
Powinni być na początku. Oczywiście wówczas nie byłoby mowy o frustracji.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bobro gryźliwy behemot
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 20179 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: z boku trochę Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:34, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Kilo OK napisał: |
A:
dobór kadr
szkolenia
badania
rotacja ze względu na wiek
presja/brak
kontrola wykonywanej pracy
....
to nie jest nadzór? |
o, właśnie, to od lat kuleje i jak się na to patrzy to nie tylko ręce opadają...
zły stan techniczny też jest spowodowany zaniedbaniami na niższym lub wyższym szczeblu...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Nikiasz maszynista z Melbourne
Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 2098 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 55 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:08, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Próba zwalenia winy na ministra to taki sprytny wybieg dla zamiecenia problemu pod dywan , bo zamiast znależć przyczynę wypadku szuka się winnych politycznie . A raczej chodzi o zapobiezenie podobnym wypadkom w przyszłości co raczej bedzie trudne jeśli zamiast konstruktywnych wniosków bedziemy swiadkami kolejnej serii ugrania sobie kapitału politycznego. Kolejną sprawą jest to że raczej wina złego stanu kolei powinna byc obdzielona każda ze stron politycznych bo przez ostatnie kilkanaście lat kolei była traktowana jako niechciane dziecko a głównym polem ekscytacji zostały autostrady i niemal kazdy z wymądrzających się politycznych baranów maczał w tym swoje brudne paluchy jak nie osobiscie to pośrednio poprzez reprezentowane partie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 8:23, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Taaaaaa
Na kolei 3,5 roku rządzi PO, a dokładnie spółdzielnia Grabarczyka.
Zamieszanie z rozkładem jazdy.
Spóźnione pociągi
Katastrofa w babach.
Wniosek o odwołanie w/w.
Odrzucony bo... to zbijanie ie kapitału politycznego
Kwiaty dla Grabarczyka
Po 4 latach rządów PO na kolei, katastrofa z ofiarami i...... w obronie zarządzającego infrastrukturą bełkot, bo miast być lepiej jest gorzej.
Wystarczy poczytać opinie kolejarzy na ich stronie branżowej, ale po co? Nie?
A teraz idz kup kwiaty dla Grabarczyka!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Nikiasz maszynista z Melbourne
Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 2098 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 55 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:28, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A wcześniej było super tylko ta straszna PO zniszczyła PKP - zastanów sie co piszesz , uważasz że zapóznienia kilkunastoletnie odrobione zostaną w kilka ??Tym bardziej że nacisk był cały czas na autostrady tam szła kasa przy ogólnym przyzwoleniu a jak katastrofa to już mądrale krzyczą o kolei.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 8:34, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Co ty gadasz?
1. Wchodzisz do marketu, spada Ci na głowę karton, ko winny?
a/ poprzedni zarządca
b/ obecny zarządca
c/ nikt
d/ pan Henio układający kartony
2. Popatrz popatrz kto chciał przesunąć około 2 mld € funduszy UE z koeli na drogi?
a/ AWS
b/ SLD
c/ PiS
d/ Jaro
e/ jeszcze raz PiS
f/ Donek
??
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 8:40, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Kilo OK napisał: | Co ty gadasz?
1. Wchodzisz do marketu, spada Ci na głowę karton, ko winny?
a/ poprzedni zarządca
b/ obecny zarządca
c/ nikt
d/ pan Henio układający kartony
2. Popatrz popatrz kto chciał przesunąć około 2 mld € funduszy UE z koeli na drogi?
a/ AWS
b/ SLD
c/ PiS
d/ Jaro
e/ jeszcze raz PiS
f/ Donek
?? |
Jesli zarzadca udowodni, ze upadek kartonu wynikal z zaniedban poprzedniego zarzadcy, ktorego nie byl w stanie usunac gdyz jego usuniecie wymaga dluzszego czasu niz jego praca na stanowisko zarzadcy.
Poza tym poslugujesz sie idiotycznymi argumentami, poniewaz akurat wypadek kolejowy byl na odcinku remontoanym. I to nie za poprzedniego zarzadcy, tylko obecnego, ciekawe co robil ten poprzedni, znaczy PiS? Czyzby remontowal linie kolejowe?
pomyslmy..NIE! Szukal haka na Leppera
Ciekawe ile pieniedzy wydal PiS na linie kolejowe a ile wydal rzad PO? Na pewno masz takie informacje i mozesz sie nimi pochwalic.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 8:45, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki Gluś.
Tak jak pisałem, po czterech latach spółdzielni Grabarczyka PO nie panuje (wedle Ciebie nie ponosi odpowiedzialności) za kolej.
A mieli naprawiać państwo po rządach Jara.
Naprawili poprzez obsadzanie fryzjerów na stanowiska.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Nikiasz maszynista z Melbourne
Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 2098 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 55 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:31, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
W 2005 roku rząd PiS postanowił zmniejszyć wydatki na infrastrukturę kolejową z miliarda trzystu milionów złotych do zaledwie dwustu dwudziestu. Z tego jedynie sto przeszło na utrzymanie dróg, a sto dziewięćdziesiąt na dofinansowanie przewozów międzyregionalnych PKP. Poza tym z puli znikło jeszcze siedemset dziewięćdziesiąt milionów. Z tego powodu doszło wówczas do głodówki kolejarzy.
Dla równowagi informacje rzadowe [link widoczny dla zalogowanych]
"W 2012 r. Fundusz Kolejowy będzie dysponował 1 085,9 mln zł. Z Funduszu Kolejowego w przyszłym roku wydatkowane zostanie 987 249,15 tys. zł. Kwota ta jest przeznaczona dla zarządców infrastruktury kolejowej, samorządów województw oraz na nabycie przez Skarb Państwa akcji PKP PLK SA"
To jednak mimo wszystko nie usprawiedliwa nikogo w sprawie zaniedbań na kolei od inwestycyjnych po organizacyjne bo podział PKP na szereg spółek wydaje się pozbawiony sensu
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 17:54, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
O qva znów winny PiS.
Po 4 latach żóbdów [kwiaty] Grabarczyka.
Czyli PO to nieudacznicy do sześcianu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pasztet maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 4878 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 524 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:05, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Najważniejsze to znaleźć winnego i ściąć mu głowę. Njalepiej publicznie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 18:52, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Nikiasz napisał: | W 2005 roku rząd PiS postanowił zmniejszyć wydatki na infrastrukturę kolejową z miliarda trzystu milionów złotych do zaledwie dwustu dwudziestu. Z tego jedynie sto przeszło na utrzymanie dróg, a sto dziewięćdziesiąt na dofinansowanie przewozów międzyregionalnych PKP. Poza tym z puli znikło jeszcze siedemset dziewięćdziesiąt milionów. Z tego powodu doszło wówczas do głodówki kolejarzy.
Dla równowagi informacje rzadowe [link widoczny dla zalogowanych]
"W 2012 r. Fundusz Kolejowy będzie dysponował 1 085,9 mln zł. Z Funduszu Kolejowego w przyszłym roku wydatkowane zostanie 987 249,15 tys. zł. Kwota ta jest przeznaczona dla zarządców infrastruktury kolejowej, samorządów województw oraz na nabycie przez Skarb Państwa akcji PKP PLK SA"
To jednak mimo wszystko nie usprawiedliwa nikogo w sprawie zaniedbań na kolei od inwestycyjnych po organizacyjne bo podział PKP na szereg spółek wydaje się pozbawiony sensu |
No wiedziałam że klapki na oczach. Jak nic koń.
Oczywiście że tak. Winny jest PiS , Kaczyński i winna jest po trochu katastrofa Smoleńska z Macierewiczem.
A teraz sięgnij do szufladki i przypadkiem się nie pomyl .Te niebieskie są właśnie na to.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 18:54, 06 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 18:54, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Kilo OK napisał: | Dzięki Gluś.
Tak jak pisałem, po czterech latach spółdzielni Grabarczyka PO nie panuje (wedle Ciebie nie ponosi odpowiedzialności) za kolej.
A mieli naprawiać państwo po rządach Jara.
Naprawili poprzez obsadzanie fryzjerów na stanowiska.
|
Zadalem pytanie o konkretne kwoty jakie wydatkowaly na infrastrukture kolejowa rzady PiS a jakie - rzad PO.
Nie pislem nic o Grabarczyku, o fryzjerach, stanowsikach - tylko poprosilem o dwie konkretne kwoty.
Po prostu je napisz.,
I nie zapominaj o korwetach i mieszaniu witaminy C z amfa.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 19:05, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Załoenia przyjte do restrukturyzacji i spłaty zadłuenia PKP S.A.:
1. Podział rodków z akcyzy przeznaczonej na finansowanie infrastruktury transportu –
40% na transport kolejowy (z 18% przeznaczonych na transport)
2. Od 2008 roku przeznaczanie 7% (z 40%) (tj. 100 mln zł, zwikszane corocznie o 3%
- tj. o zakładane tempo wzrostu rodków akcyzy.
3. W 2011 roku jednorazowe przeznaczenie 300 mln zł akcyzy na spłat poyczki PR
od PKP S.A.
4. Uzyskanie nastpujcych rodków z prywatyzacji spółek Grupy PKP:
· 2007–2009 – 200 mln zł (czciowa albo całkowita sprzeda
mniejszociowych udziałów/akcji posiadanych przez PKP S.A.),
· 2009– 1200 mln zł (sprzeda na rynku publicznym czci udziałów/akcji PKP
Intercity – warto oferty co najmniej 400 mln zł, w 2010 r. PKP Cargo – ok
700 mln zł, inne spółki – ok.100 mln zł).
5. Wpływy z zagospodarowania nieruchomoci strategicznych i pozostałych:
[w mln zł]
2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 Razem
Nieruchomoci
strategiczne
35 207 413 620 620 206 0 2101
Nieruchomoci
pozostałe
75 50 150 70 70 60 80 555
6. Wpływy PKP S.A. z pozostałej działalnoci:
a. Głównie dzierawy, najem, opłaty korporacyjne, sprzeda lokali mieszkalnych,
sprzeda złomu, windykacja zaległych nalenoci, inne usługi.
2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015
Działalno
bieca
150 150 120 100 70 50 50 50 45
b. płatno zobowiza podatkowych (lokalnych) w trybie art. 66 pozwalajca na
uwolnienie gotówki
2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Art. 66 53 32 40 30 30 20 30
51
c. rodki z obligacji i własne przeznaczone na restrukturyzacj, którymi
PKP S.A. dysponowało na 31.12.2006 w kwocie 210 mln zł przeznaczone do
wydatkowania w latach 2007 i 2008
7. Rolowanie czci zadłuenia (konieczna gwarancja Skarbu Pastwa):
· 2009 roku – 600 mln zł,
· 2014 roku – 300 mln zł.
8. Dodatkowe ródła spłaty zadłuenia w latach 2015 – 2016:
· zwikszenie zakresu sprzeday akcji i udziałów spółek Grupy PKP;
· spłata ze rodków z akcyzy przeznaczonej na transport kolejowy (w dłuszym
okresie przy pozyskaniu przez PLK rodków z rezerwy integracyjnej);
· zwikszone przychody z zagospodarowania nieruchomoci;
· przejcie przez Skarb Pastwa zobowiza w zamian za akcje PKP PLK S.A.
Efektami przedstawionej restrukturyzacji zadłuenia bdzie:
· wykluczenie ryzyka koniecznoci uruchomienia gwarancji Skarbu Pastwa;
· zmniejszenie zadłuenia PKP S.A. na koniec 2014 roku do poziomu około
1100 mln zł (z tego ok. 130 mln zł kredyty inwestycyjne);
· całkowita spłata zobowiza PKP S.A. gwarantowanych przez Skarb Pastwa
do 2022 r.
Terminowa spłata zadłuenia gwarantowanego przez Skarb Pastwa uzaleniona
jest od realizacji przedstawionego harmonogramu pozyskania rodków tj. głównie od
sprzeday nieruchomoci strategicznych oraz upublicznienia niektórych spółek Grupy PKP.
W przypadku wystpienia opónie w tych procesach dopuszczalne jest rolowanie
zadłuenia w wielkociach wikszych od przedstawionych powyej w załoeniach (pkt. 6).
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 19:07, 06 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:20, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Poldek napisał: |
Zadalem pytanie o konkretne kwoty jakie wydatkowaly na infrastrukture kolejowa rzady PiS a jakie - rzad PO.
Nie pislem nic o Grabarczyku, o fryzjerach, stanowsikach - tylko poprosilem o dwie konkretne kwoty.
Po prostu je napisz.,
I nie zapominaj o korwetach i mieszaniu witaminy C z amfa. |
Nie rozumiem czemu tak się żołądkować przecież to i tak nic nie da Kilo OK jaki jest każdy widzi i nic tego nie zmieni.Szkoda zdrowia.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|