Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Motocykle!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Pałac Kultury i Nauki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:23, 15 Sty 2007    Temat postu:

Dane techniczne NSU Kettenkrad

Przeznaczenie:
Mały ciągnik do holowania przyczepy lub małego działa przeciwpancernego (37 mm).
Załoga: trzech żołnierzy. Kierowca-mechanik i dwóch pasażerów ("desant"). Pasażerowie siedzą tyłem do kierunku jazdy.
Producent: NSU Motorenwerke AG, Neckarsulm, Niemcy
Typ: HK 101
Oznaczenie wojskowe: Sd.Kfz 2
Wymiary i masy:
Długość: 3 m
Szerokość: 1 m
Wysokość: 1,2 m
Masa własna: 1235 kg
Ładowność: 325 kg, łącznie z kierowcą
Masa bojowa: 1560 kg, z załogą 3 osobową
Obciążenie przedniego koła: 95 kg

Silnik:
Producent: OPEL
Typ: czterocylindrowy, chłodzony cieczą
Rozrząd: OHV
Pojemność skokowa: 1478 cm3
Średnica cylindra: 80 mm
Skok tłoka: 74 mm
Moc nominalna: 36 KM (26 kW) przy 3400 obr/min
Świeca zapłonowa: BOSCH W145T1 (obecnie: W8AC)

Skrzynia biegów:
Liczba biegów: 3+1
Reduktor: 2-stopniowy, "Gelände" (Teren) i"Straße" (Szosa).

Osiągi:
Prędkość maksymalna: 70 km/h (wg instrukcji, inne źródła podają 80 km/h, dane powojenne 61 km/h)
Zużycie paliwa: na szosie 16 l/100 km, w terenie 22 l/100 km i więcej, w zależności od terenu
[link widoczny dla zalogowanych]

Kettenkrad firmy NSU nie był jednakże jedynym pojazdem tego typu. Włoska firma Moto Guzzi - również znana głównie z produkcji motocykli - przed II wojną światową też opracowała pojazd "nie całkiem gąsienicowy". W tym przypadku inspiracją był jednak trzykołowiec, a raczej trzykołowy samochód, bowiem koła "Guzzikrada" były wyraźnie samochodowego typu. Pojazd Moto Guzzi był w zasadzie trzykołową ciężarówką, w której do tylnych kół zamocowano wahacze wleczone z dodatkowymi mniejszymi kołami i całość "opisano" krótkimi gąsienicami. W celu dalszego zwiększenia "dzielności" terenowej wprowadzono napęd na koło przednie za pomocą wałka królewskiego, który odbierał napęd ze skrzynki przekładniowej kolejnym wałem z przegubami Kardana. Kierowanie, w przeciwieństwie do Kettenkrada, odbywało się za pomocą kierownicy samochodowej. Za miejscem kierowcy znajdowała się drewniana podłoga stanowiąca przestrzeń ładunkową, zaś osłony kół tylnych (błotniki) mogły pełnić funkcję ławeczek. Możliwości terenowe pojazdu nie są bliżej znane, ale musiały być spore, skoro był on zdolny do najazdu na pionowe ściany budynków, co uwidocznione jest na zdjęciach. Niestety brak jest dokładniejszych informacji na temat tej, równie oryginalnej i ciekawej co Kettenkrad, konstrukcji.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lulka
Ewa chce spać


Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 11227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1364 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 22:08, 15 Sty 2007    Temat postu:

Bardzo mi się Ver te Twoje motocykle podobają.
Nie jestem znawcą tematu, choć na motorze nieraz siedziałam, a raz nawet kierowałam ( poza komarem - tym szalałam z zawrotną szybkością ).
Mnie się z motocykli najbardziej podoba ta najbardziej górna część.
Chciałam znaleźć odpowiedni obrazek owej "części", ale niestety nie znalazłam w necie żadnego odpowiadającego moim kanonom placz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bobro
gryźliwy behemot


Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 20179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: z boku trochę
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:19, 15 Sty 2007    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 2:56, 16 Sty 2007    Temat postu:

hihi.. Lulka siedze i sie głowie o jaka czesc Ci chodzi, ale to chyba jakas słodko wystajaca bedzie..haha..jak Cie znam a moze to zalezy jak sie usiadzie?
kiedys miałam juz taka fotke, ale nie wiem, czy nie myle z siodłem jakiego uzywała czasem caryca Katarzyna...hihi... intrygujace sa Twoje posty, teraz bede szukała czegos dla Ciebie... hit sezonu bedzie jak znajde:)
a możesz jakos tą część opisac...?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Komarki ..piękne były..

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lulka
Ewa chce spać


Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 11227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1364 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 10:33, 16 Sty 2007    Temat postu:

Ver .
Z tą częścią świetnie sobie poradziłaś, tylko płeć nie ta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 1:06, 17 Sty 2007    Temat postu:

uwaga ! uwaga! nadjezdza transport specjalny dla Lulki ! Lulka trzymaj sie pedzla, bo drabina leci...to dopiero poczatek skromny..!

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Śro 1:30, 17 Sty 2007    Temat postu:

troche nie ta polka, ale tez mial swoj urok
[link widoczny dla zalogowanych]
a to moj ulubiony ulubieniec
[link widoczny dla zalogowanych]
jak bede duzy to sobie taki zrobie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Śro 1:34, 17 Sty 2007    Temat postu:

i jeszcze jeden na deser
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 2:53, 17 Sty 2007    Temat postu:

ooo... Tygrysie w paski... to mi wyglada na K-750, robili takie w ZSRR w latach szescdziesiatych jako unowoczesnienie M-72, emki oczywiscie były wiernymi kopiami niemieckich BMW R71. Ruscy wracajac oczywiscie ograbiali fabryki, nakradli sie planow, ale jest tez teoria, ze jeszcze przed wojna Niemcy przebiegle wiele planow "dali" sobie ukrasc, szykujac w ten sposob zaplecze servisowe...
nie mow, ze interesujesz sie weteranami..no nie mow....

mój przyjaciel robi teraz Sokoła 600...100% z czesci autentycznych, nawet numerki beda nabijane nabijarka z tamtych lat, mam juz namierzone szkło do lampy od przedwojennego Marciniaka, kupie go w sobote bedzie radocha


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lulka
Ewa chce spać


Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 11227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1364 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 10:42, 17 Sty 2007    Temat postu:

Uffff...I jak tu teraz pracować.
Zastanawiam się nad pierwszym i ostatnim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Śro 21:02, 17 Sty 2007    Temat postu:

ver napisał:
ooo... Tygrysie w paski... to mi wyglada na K-750, robili takie w ZSRR w latach szescdziesiatych jako unowoczesnienie M-72, emki oczywiscie były wiernymi kopiami niemieckich BMW R71. Ruscy wracajac oczywiscie ograbiali fabryki, nakradli sie planow, ale jest tez teoria, ze jeszcze przed wojna Niemcy przebiegle wiele planow "dali" sobie ukrasc, szykujac w ten sposob zaplecze servisowe...
nie mow, ze interesujesz sie weteranami..no nie mow....

mój przyjaciel robi teraz Sokoła 600...100% z czesci autentycznych, nawet numerki beda nabijane nabijarka z tamtych lat, mam juz namierzone szkło do lampy od przedwojennego Marciniaka, kupie go w sobote bedzie radocha

he he, cieplo cieplo, ale nie beznadziejnie,
a powaznie,
to pierwsze to takie dziwadlo, zamowilem to sobie (bo niestety w tej chwili nie mam warunkow do uprawiania jednego z moich ulubionych hobby, mieszkam w klocku) rama od starego dniepra, silnik od nowego, blotniki od K-750,
kola od Urala, gondola kosza takoz,
puszki ruskie, armijny standard, chcialem zeby mi na szybko zrobil takie cos na wakacje,
ale jak zwykle okazalo sie ze co nagle to po diable,
i jak sam/a nie zrobisz to nie bedziesz wiedziec co jest w srodku,
grzal sie jak cholera
gubil olej jak stary durszlak (a silnik byl nowozlozony wg orzeczenia producenta) a pracowal jak sowiecka snopowiazalka z 1946 roku,
nie dalo sie tym jezdzic, bylem cholernie zawiedziony,
zrobilem ledwie 250km i sprzedalem,
jak bylem maly (w 3 klasie liceum) zrobilem sobie Urala, nie majac zielonego pojecia co to jest szlif, czy docieranie,
a pojecie rozszerzania metali pod wplywem ciepla bylo zjawiskiem spotykanym tylko na lekcjach fizyki w szkole,
i jezdzil jak marzenie, silniczek pracowal rowniutko jak w Beemie kumpla,
no po prostu bajka,
fakt ze wytrzymal tylko 1000 km, ale jednak (z dzisiejszej perspektywy uwazam to za cud), a w porownaniu z tym Dnieprem (na zdjeciu) zlozonym przez fachowca, to byl super motocykl,
moj ulubieniec od wielu wielu lat to ten na pozostalych 2 zdjeciach,
BMW R75 zwany Sahara,
mialem przyjemnosc robic kiedys takie cudo giermanskie,
i od tego momentu choruje nie nia,
ale co sie do niej zblize to mi sie znow oddala, to juz zabytek i to zabytek w cenie, tak jak kettenkrad,
ale po glowie chodzi mi zrobienie takiego motocykla w wersji pustynnej z koszem od M-72 (bo ten najbardziej jest konstrukcja zbzblizony do protoplasty) ale na bazie wzglednie nowoczesnego motocykla BMW 80GS
[link widoczny dla zalogowanych]
wszystko w kolorze RAL 8000, wszystkie grube kola, normalnehydrauliczne hamulce,
normalny silnik, amotryzatory, tyle ze ze zbiornikiem i blotnikami od M-72, i pojedynczymi siedzeniami,
troche czarow i bedzie wygladac jak motor z 2 wojny, ale bedzie sie prowadzil jak wspolczesny,
niestety jazda dnieprem czy Uralem, jesli nie jest zrobiony na prawde porzadnie, jest po prostu niebezpieczna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Śro 21:48, 17 Sty 2007    Temat postu:

ver napisał:
ooo... Tygrysie w paski... to mi wyglada na K-750, robili takie w ZSRR w latach szescdziesiatych jako unowoczesnienie M-72, emki oczywiscie były wiernymi kopiami niemieckich BMW R71. Ruscy wracajac oczywiscie ograbiali fabryki, nakradli sie planow, ale jest tez teoria, ze jeszcze przed wojna Niemcy przebiegle wiele planow "dali" sobie ukrasc, szykujac w ten sposob zaplecze servisowe...


normalnie sie zalamalem,
chcialem zrobic wam maly konkurs z nagrodami,
wytypowanie ktory motocykl to BMW R71 a ktory to M-72,
ale nie moge w necie znalezc zadnej porzadnej fotki R71, pod ta nazwa sa nawet jakies Jawki, a w wiekszosci to Emki, Urale i Dniepry,
moj mial ze 100 metrow wygladac jak BMW ale na zbiorniku mial dumne logo "IŻ cos tam",
nie lubie syrenek z atrapa i logo Porsche,
[link widoczny dla zalogowanych]
a jesli chodzi o M-72 to wersje historii sa rozne,
od uznania Rosjan Radzieckich za genialnych kopistow (do tego stopnia ze wiekszosc czesci byla wymienna pomiedzy BMW R71 a M-72) do prezentu Hitlera dla Stalina w ramach wspolpracy po podpisaniu paktu Ribbentrop Molotow,
gdzies znalazlem taka historie z wieloma odnosnikami do innych stron potwierdzajacych ta opinie, wiec ma szanse byc przynajmniej do jakiegos stopnia prawdziwa,
tak wiec dawno dawno temu za siedmioma.....
dzielny narod radziecki zaczal produkowac motocykle M-72, po wielu probach i ulepszeniach powstala K-750, potem M-63 Ural, i cale stado Dnieprow, wszystkie wywodza sie od BMW R71 i stanowia wersje rozwojowe tego motocykla, oczywiscie na przestrzeni dziejow zmienily sie dosc znacznie, tak wiec czesci od Dniepra nie pasuja juz do R71,
z calej tej rodziny chcialbym kiedys moc zlozyc orginalna M-72, ale nawet to jest juz unikatem i potrafi w stanie do roboty kosztowac 10000 zl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 23:00, 19 Sty 2007    Temat postu:

Tygrysie mam sporo ładnych fotek R71, starych z IIWS i powojennych. Wysyłam ładna parke "konkursową" ..i co Ty na to? haha...
to kiedy zaczynasz składac pustynne R75..? fajnie sie czytało o Twoich pierwszych "porywach"
mam pytanie- masz moze jakies fotki wojenne lub powojenne ale tylko polskich? w zasadzie moje zbieractwo dotyczy Sokoła, WFM i ukochanej SHL-ki, szczególnie SHL RJ2 łykam wszystko jak leci

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Pią 23:10, 19 Sty 2007    Temat postu:

zuch dziewczyna,
super dobralas
dolna to na 100% M-72, a gorna rzeczywiscie wyglada na R71, chociaz przy odrobinie nakladow mozna i z Emki takie cudenko zrobic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 23:13, 19 Sty 2007    Temat postu:

no własnie, cały kłopot był z doborem...ale wiesz co...tak szybko zgadnac... tyle roboty a Ty w 15 sekund...ehhhh..
jeszcze mi na pytanie odpowiedz, jesli mozesz bom ciekawa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Pią 23:14, 19 Sty 2007    Temat postu:

sorry Winnetou,
w polskich niestety jestem cienki,
siedzialem raz na sokole 1000, (przynajmniej tak byl mi przedstawiony)
moj kumpel ze szkoly skladal sokola 600, ale nie wiem czym to sie skonczylo,
ja pomagalem kumplowi robic jednego Zundappa K750, jadna BMW R 75,
i maczalem palce przy kilku Harlejach WLA (szlifowanie blotniczkow, zbiorniczkow itd itc, urocza sprawa)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Pią 23:15, 19 Sty 2007    Temat postu:

WFM-ki i SHL-ki widzialem pare razy w zyciu ale nigdy mnie nie wciagnely,
zawsze wolalem motocykle ciezkie, no chetniej wielocylindrowe i czterosuwowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Pią 23:17, 19 Sty 2007    Temat postu:

no nadal jestem pod wrazeniem jak pieknie udalo ci sie dobrac te fotki
nawet paseczki takie same, fiu fiu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tygrys w Paski
maszynista z Melbourne


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: miasto na dwie litery

PostWysłany: Pią 23:20, 19 Sty 2007    Temat postu:

a wiesz ze byl jeden model Harleya blizniaczopodobny do powyzszych?
chyba jedyny Harley z silnikiem w ukladzie boxer


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 23:23, 19 Sty 2007    Temat postu:

dzieki
faktycznie to cudeńko

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Pałac Kultury i Nauki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 60, 61, 62  Następny
Strona 2 z 62

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin