Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tygrys w Paski maszynista z Melbourne
Dołączył: 07 Sty 2007 Posty: 2220 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: miasto na dwie litery
|
Wysłany: Sob 9:23, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
I słusznie, że knujesz sama,
film był bardzo pomocny w rozwikłaniu tej zagadki przez komisje ds badania wypadków,
ale nie, nie wystartował za szybko,
wręcz przeciwnie, jak stwierdzili fachowcy, rozbieg trwał wręcz za długo,
Poldek, przeciągnięcie jako takie nie było przyczyną tylko skutkiem tej katastrofy, knujcie dalej,
przejrzyjcie dokładnie ten film
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 10:25, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Nie mam pojecia, moim zdaniem do ok. 14 sekundy jeszcze idzie prawidlowo, a co spowodowalo pozniejsze przepadniecie to juz by bylo zgadywanie. W takim ustawieniu wystarczyl mocny podmuch wiatru, na tym filmie nie widac zeby cos w niego uderzylo, ale ewidentnie sie zachwial.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
STALKER drzewo morelowe
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 4098 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 346 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:26, 16 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Myślę że nie miał wystarczającej prędkości , i chcąc wykonać ostry zawrót wpadł w tak zwany korkociąg.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez STALKER dnia Nie 18:46, 16 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
nudziarz męska zołza
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 14583 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1176 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:40, 16 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Zablokowanie steru wysokosci ???
Wyglada jakby samolot szedł wciąż w gorę i pilot poszedł w boczny skręt aby uniknąc swiecy
P.S. Na samolotach sie nie znam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bobro gryźliwy behemot
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 20179 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: z boku trochę Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:50, 16 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
ja myślę, ze pilotowi się pomyliło
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tygrys w Paski maszynista z Melbourne
Dołączył: 07 Sty 2007 Posty: 2220 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: miasto na dwie litery
|
Wysłany: Nie 21:00, 16 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Nudziarzu, ciepło
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Nikt sikający na stojąco
Dołączył: 07 Lis 2005 Posty: 7296 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 478 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z samego dna
|
Wysłany: Śro 22:35, 19 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
No moje oko, ktoś wlazł na częstotliwość i ... kicha....
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tygrys w Paski maszynista z Melbourne
Dołączył: 07 Sty 2007 Posty: 2220 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: miasto na dwie litery
|
Wysłany: Czw 14:39, 20 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
uuuuuu Nikcie, czy Ty mnie o coś podejrzewasz?
[-X no to tym razem pudło,
to niestety najprawdziwsza katastrofa,
załoga niestety nie przetrwała.
Knuj co mogło byc przyczyną,
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Nikt sikający na stojąco
Dołączył: 07 Lis 2005 Posty: 7296 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 478 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z samego dna
|
Wysłany: Pią 18:32, 21 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Czyżby sytuacja podobna do tej z przed paru tygodni w Krakowie?
Ktoś sobie źle założył i zapomniał o zdjęciu blokady na sterach ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
koka zvans posępny dorsz
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:57, 21 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez koka zvans dnia Sob 5:32, 03 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Nie jarzębina
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:21, 23 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Nikt napisał: | Czyżby sytuacja podobna do tej z przed paru tygodni w Krakowie?
Ktoś sobie źle założył i zapomniał o zdjęciu blokady na sterach ? |
W Krakowie powodem był niewłaściwie zablokowany wolant, w katastrofie Tygrysa to raczej blokada steru kierunku, dawał po prostej dopóki trzymał się ziemi, po oderwaniu momentalnie idzie w prawo...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nie dnia Nie 14:23, 23 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Tygrys w Paski maszynista z Melbourne
Dołączył: 07 Sty 2007 Posty: 2220 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: miasto na dwie litery
|
Wysłany: Pon 20:33, 24 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Zuchy,
pomysł z przesunięciem ładunku brzmi całkiem prawdopodobnie, ale...
to był lot testowy na pusto,
Brawo Nikcie,
powodem tego wypadku był start z włączoną blokadą sterów,
jak widać szkolny błąd zdarza się najlepszym.
"N400NC (240) NewCal Aviation
Quote:
Date: 27 AUG 1992
Time: 10:20
Type: de Havilland Canada DHC-4T Caribou
Operator: NewCal Aviation
Registration: N400NC
Msn / C/n: 240
Year built: 1965
Crew: 3 fatalities / 3 on board
Passengers: 0 fatalities / 0 on board
Total: 3 fatalities / 3 on board
Airplane damage: Written off
Location: Gimli, MB (Canada)
Phase: Initial climb (ICL)
Nature: Test
Departure airport: Gimli Airport, MB (YGM)
Destination airport: Gimli Airport, MB (YGM)
Narrative:
The aircraft took off for a test flight for a turbine-engine conversion programme. It climbed steeply, rolled to the right and crashed in a nose-down, rightwing-low attitude.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tygrys w Paski dnia Pon 20:35, 24 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
pavolvo trzypiętrowe liczydło
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:07, 19 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Zajefajny motórxD
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tygrys w Paski maszynista z Melbourne
Dołączył: 07 Sty 2007 Posty: 2220 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: miasto na dwie litery
|
Wysłany: Pon 23:10, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
bo niezbadane są ścieżki myśli niektórych z nas
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
STALKER drzewo morelowe
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 4098 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 346 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:56, 29 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
A czemu blokują te stary ?
To jakaś mechaniczna blokada ?
Wybaczcie laika za naiwne pytania
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Nikt sikający na stojąco
Dołączył: 07 Lis 2005 Posty: 7296 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 478 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z samego dna
|
Wysłany: Wto 12:33, 29 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
STALKER napisał: | A czemu blokują te stary ? |
Zakłada ją się głównie po to, aby podmuch wiatru na lotnisku ich nie uszkodził.
STALKER napisał: | To jakaś mechaniczna blokada ? |
Tak, mechaniczna. Prawidłowa założona blokada na stery uniemożliwia jakikolwiek ruch wolantem i z reguły uniemożliwia "odpalenie" silnika/silników w samolocie.
Piloci powinni przed startem wykonać "checklistę", na której między innymi są pozycje:
- zdjęcie blokady
- sprawdzenie wychyłu steru/sterów głębokości i kierunku.
Ta katastrofa co miała miejsce w Krakowie (Cessny 172) miała miejsce dlatego, że blokada była założona niepoprawnie (odwrotnie) i umożliwiła zarówno odpalenie silnika, jak i ruch sterami "do siebie" i "na boki", ale nie można było "oddać" sterów celem wyrównania
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kufa stop cyny i czekolady
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 753 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:27, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Motocykle
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
STALKER drzewo morelowe
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 4098 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 346 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:42, 26 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Czy ten pojazd istnieje ? [link widoczny dla zalogowanych]
Jak sądzicie ?
Ciekawe jakiego metalu użyto przy jego budowie , bo przy prędkości 5-6 M , zewnętrzna powlokła musi nagrzewać się powyżej 1000 - 1500 C .
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ver maszynista z Melbourne
Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 1999 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:15, 01 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
..z noworocznymi życzeniami spełnienia marzeń
kto zgadnie co to za samochód..?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
agniecha pół żartem / pół serio
Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 14556 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1225 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:18, 01 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
hhmm ... toyota ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|