Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Motocykle!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Pałac Kultury i Nauki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nikt
sikający na stojąco


Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 7296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 478 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z samego dna

PostWysłany: Wto 22:56, 30 Wrz 2008    Temat postu:

Samolot Lockheed Vega
Zdjęcie Amelii Earhart
Była pierwszą kobietą, która w 1928 roku przeleciała nad Atlantykiem (jako pasażer) i pierwszą kobietą, która już jako pilot uczyniła to samotnie w 1932 roku (jako druga samotna osoba na świecie) - oczywiście na samolocie Lockheed Vega.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nikt dnia Wto 23:04, 30 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zadziora
Gość





PostWysłany: Śro 11:50, 01 Paź 2008    Temat postu:

brawo :hamster_inlove:

w nagrodę możesz zadać następną zagadkę Blue_Light_Colorz_PDT_02
Powrót do góry
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:52, 20 Lis 2008    Temat postu:

Tygrysie...latałam....! ))))

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 0:05, 21 Lis 2008    Temat postu:

a co to..?

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:23, 21 Lis 2008    Temat postu:

Coś się źle wkleiło, Ver.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aproxymat
Para X to my


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 33795
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1537 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:23, 21 Lis 2008    Temat postu:

ver napisał:
Tygrysie...latałam....! ))))

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Ale na czym? Czy to też zagadka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nikt
sikający na stojąco


Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 7296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 478 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z samego dna

PostWysłany: Pią 10:01, 21 Lis 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
To jest Zündapp (?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 19:34, 21 Lis 2008    Temat postu:

Hmmm..moim zdaniem raczej DKW tylko ten widelec Think

edit: tzn ten widelec jest zundapowaty, ale rama juz za cholere.

przeszczep?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Poldek dnia Pią 19:39, 21 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 17:15, 22 Lis 2008    Temat postu:

...a gdzie tam..nic z tych rzeczy.
To cud natury, nie całkiem martwej

daję dalsze fotki i dane techniczne.. jako baaaardzo solidną podpowiedź:

* Silnik: dwusuwowy, jednocylindrowy, napędza koło tylne za pomocą łańcucha
* Średnica cylindra x skok tłoka / pojemność skokowa: 50 x 50 mm / 98 ccm
* Stopień sprężania: 5:1
* Moc: 3 KM ( 2,2 kW ) przy 3000 obr / min
* Sprzęgło: mokre, jednotarczowe.
* Skrzynia biegów: o trzech przełożeniach, sterowana ręcznie.
* Zapłon: iskrownikowy.
* Prądnica: iskrownik Villiers 6V - 18W
* Rama: z kształtowników stalowych o profilu ceowym, podwójna, zamknięta.
* Zawieszenie przednie: widelec trapezowy z ciernym amortyzatorem skoku.
* Zawieszenie tylne: sztywne.
* Ogumienie: Polska Opona Stomil 3,00 x 19"
* Długość / szerokość / wysokość: 1980 / 680 / 930 mm
* Rozstaw osi: 1260 mm
* Masa własna: 78 kg
* Prędkość maksymalna: ok. 60 km / h
* Zużycie paliwa: 2 - 2,5 l / 100 km
* Obciążenie dopuszczalne: 120 kg lub sporadycznie 2 - osoby ( po zamontowaniu na bagażniku dodatkowego siodła ).

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 22:31, 22 Lis 2008    Temat postu:

Sokol 125????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nikt
sikający na stojąco


Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 7296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 478 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z samego dna

PostWysłany: Nie 1:22, 23 Lis 2008    Temat postu:

Hahahhahahah
SHL 98


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nikt
sikający na stojąco


Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 7296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 478 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z samego dna

PostWysłany: Nie 1:26, 23 Lis 2008    Temat postu:

glus napisał:
Sokol 125????

Gluś jak możesz ?????

ver napisał:
...

* Średnica cylindra x skok tłoka / pojemność skokowa: 50 x 50 mm / 98 ccm
....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 10:19, 23 Lis 2008    Temat postu:

SHL to ja w zyciu na oczy nie widzialem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:10, 23 Lis 2008    Temat postu:

Brawo Nikcie - jak zwykle poszło Ci rewelacyjnie

w nagrodę historia związana z pochodzeniem pierwszych powojennych polskich motocykli, którą być może znasz nieźle (ale opracowanie ciekawe) i kilka fotek cudeńka o nazwie Sokół 125, na którym miałam ogromną frajdę pojeździć po zagajnikach

===============================

II RP, przynajmniej formalnie, istniała do 22 lipca 1952 roku, kiedy to zmieniono konstytucję i powstała PRL - Polska Rzeczpospolita Ludowa. Okres 1945-52 to "czarna dziura" w naszej historii - II RP była przed wojną, III RP po upadku komuny, a czym był okres 1945-52 ???
W każdym razie w okresie tym skonstruowano i wyprodukowano kilka typów motocykli, poczynając od Sokoła 125 a kończąc na SHL M04.

Motocykl 01 - Sokół 125
SHL 125 M02 - ramy od nr 10001 do 10203
SHL 125 M03 - ramy od nr 10204 do 10553
SHL 125 M04 - ramy od nr 10554 do xxxxx
SHL 125 M04 - ramy od nr W1 xxxxx (produkcja warszawska).

W roku 1946 rozpoczęto opracowywanie dokumentacji technicznej pierwszego polskiego powojennego motocykla wzorowanego na niemieckim motocyklu DKW 125RT. Rok później, w Zakładach Rowerowych Apollo w Dziedzicach, wykonano cztery podwozia motocykla oznaczonego symbolem M01, natomiast Zakłady Metalowe (przed wojną Brevillier & Urban) w Ustroniu Śląskim, wykonały sześć pierwszych silników S01.

22 lipca 1947 roku w Ministerstwie Przemysłu i Handlu zostały zaprezentowane dwa kompletne motocykle M01, które otrzymały handlową nazwę Sokół 125 i były w całości wykonane w kraju. Pierwotnie motocykle Sokół 125 miały być produkowane w Wirku pod Katowicami, jednakże lokalizacja fabryki została przeniesiona do Warszawy jako oddział Państwowych Zakładów Samochodowych nr 2 przy ulicy Mińskiej 25, na terenie późniejszej Warszawskiej Fabryki Motocykli (przed wojną zakłady amunicyjne "Pocisk").

PZS-2 swoją działalność rozpoczęły w roku 1948 od montażu 203 sztuk motocykla oznaczonego symbolem M02. Był to motocykl SHL powstały z elementów jakie udało się odnaleźć podczas powojennych remanentów Huty Ludwików ograbionej przez Niemców w pierwszych latach II wojny światowej. Motocykl SHL M02 niemal całkowicie został zbudowany z tych samych części karoseryjnych, z jakich przed wojną wytwarzany był motocykl SHL 98 Villiers. Oczywiście tym, co odróżniało te dwa motocykle był silnik.
W motocyklu SHL M02 został zastosowany silnik S01 produkowany już seryjnie przez WSK (dawniej Państwowe Zakłady Lotnicze) w Psim Polu. Montaż silnika S01 pociągnął za sobą konieczność modyfikacji ramy motocykla, która otrzymała nowe mocowania silnika, a dolna jej część została rozgięta w stosunku do swojego poprzednika SHL 98.

Po zakończeniu montażu SHL M02, warszawskie PZS-2 rozpoczęły średnioseryjną produkcję motocykla Sokół 125, a dyrekcja Huty Ludwików w Kielcach rozpoczęła przygotowania do produkcji udoskonalonej wersji motocykla M02 oznaczonego symbolem M03. Powstanie motocykla SHL 125 było spowodowane potrzebą stworzenia drugiego jednośladu produkowanego całkowicie w kraju. Obydwa motocykle SHL M03 i Sokół 125 wyposażone były w ten sam silnik S01 produkowany przez WSK w Psim Polu.
Decyzja o produkcji motocykla SHL M03 miała także na celu zunifikowanie części stosowanych w obu tych motocyklach, takich jak koła, błotniki, instalacja oświetleniowa i inne. Motocykl SHL M03 został wyprodukowany w ilości 350 sztuk i wraz z jego produkcją poszczególne przedwojenne elementy stopniowo zastępowane były częściami wyprodukowanymi już po wojnie.
W 1949 roku powstał następca M03, oznaczony symbolem M04. SHL M04 był motocyklem, w którym wyeliminowano wady jakie występowały w modelach M02 i M03, m.in. wzmocniono mocowania silnika, zmieniono profil dolnych belek ramy. Model M04 z racji prostszego i tańszego wykonania stał się dużą konkurencją dla produkowanego równolegle Sokoła 125. Fakt ten znacząco przyczynił się do podjęcia z końcem 1950 roku decyzji o zakończeniu produkcji motocykla Sokół 125. Od roku 1948 do chwili zamknięcia linii produkcyjnej wyprodukowano około 2000 sztuk motocykla Sokół 125.
I tak w roku 1950 na polskim rynku motoryzacyjnym pozostał jedynie motocykl - SHL 125 M04, który był produkowany przez Hutę Ludwików (przemianowaną na Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych). Następnie w roku 1952 ze względu na zmianę profilu Kieleckich Zakładów Wyrobów Metalowych produkcja SHL 125 M04 została przekazana do Warszawy, do Warszawskiej Fabryki Motocykli, powstałej na terenie Państwowych Zakładów Samochodowych nr 2 przy ulicy Mińskiej 25. Do tego czasu wyprodukowano około 18000 sztuk motocykla SHL M04 w wersji "kieleckiej".
W tym samym czasie zakończono produkcję silników S01 w Psim Polu i przeniesiono ją także do WFM. Motocykl SHL M04 w wersji "warszawskiej" produkowany był do roku 1954, w którym ostatecznie zakończono jego produkcję. Szacuje się, że przez cały okres produkcji SHL M04 przez Hutę Ludwików jak i WFM wykonanych zostało około 44000 sztuk tego motocykla.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:33, 23 Lis 2008    Temat postu:

Apro - niech będzie, że nowa zagadka na pewno zaraz zgadniesz

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 19:59, 23 Lis 2008    Temat postu:

to jest antek, ale pod tym numerem rejestracyjnym SP-AWK jest Jak Think

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nikt
sikający na stojąco


Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 7296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 478 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z samego dna

PostWysłany: Nie 20:48, 23 Lis 2008    Temat postu:

glus napisał:
to jest antek, ale pod tym numerem rejestracyjnym SP-AWK jest Jak Think

Bo to nie SP-AWK, a [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
forumowicz
trzypiętrowe liczydło


Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:50, 19 Gru 2008    Temat postu:

wedlug mnie przepuiekna maszyna jest sokol 1000

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 19:14, 19 Gru 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Bardzo ciekawa konstrukcja okreslana jako "ciezki samolot wielozadaniowy".
Jeden z pierwszych w ktorych projektowano katapultowany fotel dla pilota.

Egzemplarz trofiejny, na zdjeciu wersja z oznaczeniami zdobywcy a nie producenta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ver
maszynista z Melbourne


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 14:02, 26 Gru 2008    Temat postu:

dzisiaj świątecznie.. najwpierw piękny Sokół 1000 (niestety bez km-u) piękna terenowo- bojowa maszyna, która wyciągała 100km/h z obciążeniem prawie 400kg wózka bocznego oraz ładunku przy zużyciu paliwa 7-7,5/100, oczywiście silnik 4-suw.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ver dnia Pią 14:09, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Pałac Kultury i Nauki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 52 z 62

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin