Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:10, 03 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
To wiele wyjaśnia. Wygląda na to, że obecne zachowania Schumachera to po prostu wynik jego negatywnych cech charakteru, które przejawiał już wcześniej i które po prostu są dla niego zupełnie naturalne. Bardzo to przygnębiające w sumie, zwłaszcza to premiowanie jazdy nie fair...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:22, 28 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Po przerwie "urlopowej" F1 wróciło.Dziś były kwalifikacje do GP Belgii na torze w Spa.Widać Renault dobrze ten czas wykorzystał bo Kubica podczas wczorajszych i dzisiejszych treningów dobrze się prezentował chociaż prawdę mówiąc treningi to nie wyścig więc niektóre zespoły traktują jako swoisty poligon doświadczalny dla rozwiązań dla następcy bolidu który jeździ w tym roku.Dopiero kwalifikacje są właściwym testem sprawności bolidu.I znów dwie pierwsze sesje kwalifikacyjne były dla Kubicy udane dla Pietrowa dużo mniej (spóźniłem się na Q1 a Pietrow coś tam przeskrobał i został ukarany więc ruszy do wyścigu z samego końca) a w ostatnim Q3 to znów nerwówka Kubica pojechał dobre a nawet bardzo dobre okrążenie i nagle zniknął z toru inni jeździli a jego nie było ostatecznie starczyło na trzecią pozycję startową (był dość długo drugi ale niestety Hamilton zepchnął go na trzecie miejsce) i uratowało go jeszcze to w końcówce zaczął kropić deszcz a nie było czasu do zmiany gum na deszczowe.Potem okazało się że w bolidzie Kubicy zepsuła się pompa paliwowa i dlatego nie mógł wyjechać na drugie okrążenie próbne.Oby jutro nie było takich "atrakcji" w wyścigu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:53, 29 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Kubica na podium w Spa.Co prawda tylko trzecie miejsce ale na pudle.Ktoś by mógł powiedzieć "człowieku czego chcesz trzecie miejsce to i tak dobrze" mogło być drugie ale niestety błąd w pit stopie i drugie miejsce odjechało.Cieszy co innego bolid Renault już tak nie odstawał od Mclarena Red Bulla.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bobro gryźliwy behemot
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 20179 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: z boku trochę Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:39, 29 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
i lepszy od ferrari był, nie mówiąc o mercedesach;
szkoda tego błędu w picie, a Vettelowi dobrze tak jak się stało
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:09, 29 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Dziwne aby takie coś jak "kanał F" miało aż takie znaczenie w zmianie prowadzenia się bolidu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Formalny maszynista z Melbourne
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 8251 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 534 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3 planeta od Słońca Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:01, 29 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
chłopak z nizin napisał: | Dziwne aby takie coś jak "kanał F" miało aż takie znaczenie w zmianie prowadzenia się bolidu. |
Głównie nie chodzi o zmiane prowadzenia się samochodu, ale o szybkości maksymalne na prostych, gdy tylne koła nie muszą być mocno dociskane do nawierzchni toru. Na zakrętach i szybkich łukach o tyle jest też korzyść, że można zwiększyć kąt natarcia tylnego skrzydła i zwiększyć jego docisk. Dzięki F-duct opływ tylnego skrzydła po jego włączeniu jest praktycznie zneutralizowany i nie ma nie tylko ma docisku, ale także oporów powietrza, a więc rośnie szybkość maksymalna. Przypuszcza się, że w zależności od toru można zyskać na okrążeniu od 0,2 - 0,8 s czyli ogromnie dużo
W latach 60 tych próbowano wyposażać samochody F1 w przestawiane tylne skrzydło, wykorzystując do tego układ i siłowniki hydrauliczne. Wyglądało to dość zabawnie, bo dla prawidłowego działania skrzydła, przy kiepskiej aerodynamice ówczesnych samochodów, umieszczano skrzydło wysoko nad samochodem - często wystawał na cieniutkich duralowych wysięgnikach około 70 - 80 cm nad najwyższy punkt samochodu. Ponieważ z powodu awarii tego dość skomplikowanego i przez to zawodnego układu było kilka groźnych wypadków, zakazano stosowania przestawialnego skrzydła. Innym sposobem na zmianę siły docisku, była próba wprowadzenia układu polegającego na tym, że dodatkowo instalowano silnik napędzający wentylator ssący powietrze spod samochodu i w ten sposób zwiekszający siłę docisku. Dla zwiększenia efektywności tego układu, boki samochodu miały specjalne fartuchy z włókna węglowego, ślizgające się po nawierzchni. Przy okazji efektownie iskrzyły... Układ był ciężki i miał dużą bezwładność oraz zmniejszał przyspieszenia samododu, przez co był mało przydatny i dość szybko został zarzucony.
Obecnie stosowany F-duct jest chyba najeleganszym i najefektywniejszym rozwiązaniem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Formalny dnia Nie 19:09, 29 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:20, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kubica dziewiąty w kwalifikacjach do GP Włoch na torze Monza.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:33, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ile razy jest start na Monzy to mówią że to jakby domowy tor Kubicy tylko jakoś nie za bardzo te starty mu ostatnio wychodzą.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bobro gryźliwy behemot
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 20179 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: z boku trochę Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:31, 12 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
chłopak robi, co może... podobają mi się starty Kubicy - dzisiaj też pięknie pojechał... a potem to już jak zwykle, ile się da, tyle wycisnął...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:27, 12 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
bobro napisał: | chłopak robi, co może... podobają mi się starty Kubicy - dzisiaj też pięknie pojechał... a potem to już jak zwykle, ile się da, tyle wycisnął... |
I co z tego że pięknie startuje skoro potem jeden błąd niweczy cały wysiłek.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bobro gryźliwy behemot
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 20179 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: z boku trochę Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:07, 12 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
jestem pewien, że gdybyśmy to my byli na miejscu Roberta i jego mechaników, to na pewno wszystko poszłoby nam lepiej
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:16, 12 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
bobro napisał: | jestem pewien, że gdybyśmy to my byli na miejscu Roberta i jego mechaników, to na pewno wszystko poszłoby nam lepiej |
Tylko bez przesadyzmu to jednak dość hermetyczny światek wszyscy się znają i obracają w tym samym kręgu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Formalny maszynista z Melbourne
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 8251 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 534 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3 planeta od Słońca Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:21, 12 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
bobro napisał: | jestem pewien, że gdybyśmy to my byli na miejscu Roberta i jego mechaników, to na pewno wszystko poszłoby nam lepiej |
Słuszna uwaga... W dodatku zawsze byśmy wygrywali!!!...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:12, 12 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ale przecież naszych mechaników nie wezmą
znacie ten żart
że gdyby Kubica miał mechaników z Polski to podczas pit lane zmienili by mu koła napełnili by mu zbiornik paliwa pod korek i przebili by mu numery silnika.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bosska czysta abstrakcja
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 3895 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 454 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 9:06, 13 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bosska dnia Pon 16:51, 16 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:54, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Właściciel teamu Kubicy: za rok walka o mistrzostwo
Formuła 1 | Renault | Robert Kubica | Gerard Lopez | mistrzostwo
Właściciel teamu Kubicy: za rok walka o mistrzostwo Fot. Renault F1
Renault przygotuje bolid konkurencyjny dla najlepszych.
Już ten sezon jest dla właścicieli Renault miłą niespodzianką. Robert Kubica potwierdza, że należy do czołówki kierowców
F1 (obecnie jest na 8. miejscu w klasyfikacji generalnej).
A jeszcze na początku roku nie było tak różowo. Renault miało kłopoty, zmieniało właściciela.
To pokłosie słynnej „singapurskiej afery" z 2008 roku. Wtedy team "manipulował" przy wyniku Grand Prix (kazał się rozbić swojemu kierowcy Nelsinho Piquetowi, by korzyść odniósł Fernando Alonso), przez co z zespołu musiał odejść ówczesny szef Flavio Briatore.
Teraz Renault - z nowymi
władzami - ponownie chce wygrywać. Mówi o tym Gerard Lopez, właściciel teamu Renault F1.
Wróciła do nas mentalność zwycięzców, skoro wyścig na Monzy (gdzie Kubica pechowo zajął dopiero ósme miejsce - przyp. red.) został uznany za niepowodzenie. Za rok powalczymy o mistrzostwo, ale wymaga to dużo więcej niż tylko mówienia o tym - powiedział Lopez.
To dobra wiadomość dla Kubicy i jasne przesłanie do kibiców: Renault przygotowuje bolid, który ma być konkurencyjny dla bolidów Red Bulla, McLarena czy Ferrari.
MF
Żeby się nie skończyło tak samo jak z BMW
oni też mieli ambitne plany też ogłaszali że za rok będą walczyć o mistrzostwo a jak wyszło lepiej nie mówić.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:24, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
bosska napisał: | a czy ktoś interesuje się żużlem?
czy tylko ja mam skłonność do motorów i zapachu eteru? |
Niestety nie za bardzo
najbliżej miałbym do Torunia
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:18, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dziś GP Singapuru
Kwalifikacje zespołu Renault znów nie najlepsze.Pietrow rozwalił bolid w Q2 Kubica w Q3 przejechał tylko jeden raz co dało mu ósme miejsce na starcie do GP Singapuru.
Pojawił się na torze Nick Heidfeld już nie jest kierowcą testowym zespołu Mercedes tylko zastąpił Pedro de la Rosę w zespole Sauber wrócił na stare śmieci.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:49, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Skończyło się na siódmym miejscu a mogło być lepiej.Znów w roli głównej mechanicy.Za to końcówka ekscytująca fantastyczna jazda Kubicy który na kilku okrążeniach wyprzedził sześć bolidów były też efekty świetlne bolid - Heikki Kovalainena się zapalił.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymon Krusz maszynista z Melbourne
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 22282 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 388 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nizin....społecznych Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:50, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Skończyło się na siódmym miejscu a mogło być lepiej.Znów w roli głównej mechanicy.Za to końcówka ekscytująca fantastyczna jazda Kubicy który na kilku okrążeniach wyprzedził sześć bolidów były też efekty świetlne zapalił się bolid Heikki Kovalainena.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|