Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Awionetki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Pałac Kultury i Nauki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon Krusz
maszynista z Melbourne


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 22282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 388 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nizin....społecznych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:15, 03 Maj 2012    Temat postu: Awionetki

Nie wiem czy ktoś zauważył ale zaczęły spadać awionetki.

Radomszczańska policja i prokuratura wyjaśniają okoliczności wypadku awionetki, która w niedzielę wieczorem rozbiła się na Górze Kamieńsk (Łódzkie). W wypadku zginęli 71-letni instruktor i 36-latek, który prawdopodobnie uczył się pilotażu. Przyczyny wypadku nie są jeszcze znane. »
Tagi:

awionetka Góra Kamieńsk,góra Kamieńsk,samolot góra kamieńsk,spadła awionetka,wtypadek awionetki ustalenia,wypadek,wypadek awionetki

Wypadek awionetki na Bemowie - lotnisko pod lupą prokuratora
RMF FM, wp.pl | dodane 2012-05-02 (10:26)

Prokuratura wyjaśni, dlaczego straż lotniska Bemowo w Warszawie nie zapewniła skutecznej akcji ratunkowej po wczorajszej katastrofie awionetki - informuje RMF FM. Płonący wrak ugasili państwowi strażacy, którzy przyjechali na miejsce już 5 minut po wypadku. W katastrofie zginęły dwie osoby.Dwie osoby zginęły w wypadku awionetki na warszawskim lotnisku na Bemowie. Ze wstępnych ustaleń wynika, że do wypadku doszło przy próbie lądowania, zginęli instruktor i uczeń.


Katastrofa awionetki koło Piły. Dwie osoby nie żyją
PAP | aktualizowane 1 godzinę i 13 minut temu

Ultralekki samolot rozbił się wieczorem w okolicach lotniska w Pile (Wielkopolskie) - poinformował rzecznik wielkopolskiej policji Andrzej Borowiak. Dwie osoby lecące samolotem zginęły na miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 22:27, 03 Maj 2012    Temat postu:

Poustawiać fotoradary dla samolotów przy każdym lotnisku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jayin
mistress of chaos


Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 5958
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 987 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pogranicze
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 22:34, 03 Maj 2012    Temat postu:

Cóż powiedzieć... Sezon na latanie się zaczął, to i wypadków wiecej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Formalny
maszynista z Melbourne


Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 8251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 534 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3 planeta od Słońca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:58, 03 Maj 2012    Temat postu:

To nie jest tylko sprawa sezonu na latanie. Od 2 - 3 lat gwałtownie wzrosła ilość sprzętu latającego kupowanego często dlatego, że latanie stało się modne. Teoretycznie nadal obowiązują surowe przepisy dotyczące nabywania uprawnień do latania i warunków technicznych jakie musi spełniać sprzęt. Sprzęt jest kupowany bardzo różny, często niby spełnia warunki, ale w większości jest to sprzęt mocno wyeksploatowany. Ilość nowo pojawiającego się sprzętu zaczyna wyprzedzać liczbę mechaników, którzy są w stanie z pełną starannością obsłużyć ten często mocno zużyty sprzęt - pomimo najlepszej woli i fachowości. Tymczasem to nie to samo co stary samochód, który gdy nagle się zatrzyma, to "na rowie" można przeczyścić gaźnik, przedmuchać świece, załatać oponkę i dalej - w drogę. Gdy silnik zgaśnie a pilot nie ma wyrobionego odruchu rozglądania się cały czas za awaryjnym lądowiskiem i dopiero w tym momencie próbuje znaleźć miejsce do awaryjnego lądowania, lub gdy w zdenerwowaniu zapomina o nieprzekraczalnych parametrach toru lotu, których naruszenie grozi przeciągnieciem lub uślizgiem i korkociągiem na małej wysokości nie dającym szansy na wyprowadzenie, to efekty są takie jakie widać. Tu dochodzimy do wyszkolenia. Czy ktoś zwrócił uwagę w jakim wieku bywają instruktorzy? Jeden z tych którzy w tych dniach zginęli w katastrofie miał 71 lat, a zapewniam, że instruktorów w tym wieku lub nawet starszych nie jest mało. Poza tym jest okazja na zarobienie, chętnych do nauki latania jest dużo, pomimo, że i tak korzystniej uczyć się latania w Czechach lub na Słowacji, więc większość instruktorów lata zbyt często i sądzę, że zmęczeni nie do końca są w stanie zwracać uwagę na błędy szkolących się. Sam kurs teoretyczny choćby na szybowiec, był jeszcze kilka lat temu znacznie bardziej rozbudowany i trwał znacznie dłużej. Teraz na samolot silnikowy wsadzany jest często człowiek, który w przspieszonym tempie przeczytał trochę o teorii lotu, meteo i przepisach, dostaje do ręki stery i przerażony radzi sobie lepiej lub gorzej - przeważnie do momentu, gdy np. niespodziewany podmuch pod skrzydło niespodziewanie przechyli mocno płatowiec, lub uskok wiatru gwałtownie zmieni siłę nośną. W jednym z wypadków z zeszłego roku - na szczęście bez ofiar śmiertelnych, po gwałtownej utracie prędkości samolotu (ULM)na wysokości 3 m nad płytą lotniska, instruktor usiłował ratować samolot, ale uczeń przerażony tym, że nos samolotu gwałtownie opada, zaczął ciągnąć ster na siebie z taką siłą, że nie udało się wykonać żadnego manewru i samolot po przeciągnięciu wyrżnął o ziemię... Na szczęście było to lotnisko trawiaste, więc skończyło się tylko na szpitalu ale samolot był do kasacji. Pamiętam, że gdy pierwszy raz znalazłem się w powietrzu, pierwsze kilkanaście minut to była "tresura" w wykonaniu instruktora: "przejmij stery", "oddaj stery". Potem przyszło dopiero: skręt w lewo, wyrównanie, skręt w lewo, wyrównanie, skręt w lewo, wyrównanie, oddaj stery, lądujemy. Ostatnio znajomy, robił kurs i pochwalił się, że już w pierwszym locie instruktor oddał mu stery i tylko wyśmiewał się z niego, że nic nie potrafi....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
flykiller
Gość





PostWysłany: Pią 6:35, 04 Maj 2012    Temat postu: Re: Awionetki

chłopak z nizin napisał:
Nie wiem czy ktoś zauważył ale zaczęły spadać awionetki.

I nie pojawiła się jeszcze żadna teoria spiskowa? Zdziwiony
Powrót do góry
EMES
emerytowany hank moody


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7868
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1187 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Pią 8:49, 04 Maj 2012    Temat postu:

Należałoby wprowadzić techonologię PPP* i problem z wyeksploatowanymi samolotami przestałby istnieć

*- Planowane Postarzanie Produktu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymon Krusz
maszynista z Melbourne


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 22282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 388 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nizin....społecznych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:18, 04 Maj 2012    Temat postu:

EMES napisał:
Należałoby wprowadzić techonologię PPP* i problem z wyeksploatowanymi samolotami przestałby istnieć

*- Planowane Postarzanie Produktu


Przecież te samoloty to nie wytwór naszych "złotych rączek" którzy robią samolot z tego co dotarło do warsztatu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 15:35, 04 Maj 2012    Temat postu:

chłopak z nizin napisał:

Przecież te samoloty to nie wytwór naszych "złotych rączek" którzy robią samolot z tego co dotarło do warsztatu.


Ja pierdziu.
Poproś Formalnego o korepetycje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 18:40, 04 Maj 2012    Temat postu:

Wzrosla - ilosciowo na pewno, ale czy procentowo rowniez?
Zwiekszyla sie ilosc pilotow, zwiekszyla ilosc uzytkowanych maszyn - zwiekszyla wypadkowosc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymon Krusz
maszynista z Melbourne


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 22282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 388 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nizin....społecznych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:12, 04 Maj 2012    Temat postu:

Kilo OK napisał:

Ja pierdziu.
Poproś Formalnego o korepetycje.


Powiedział co wiedział


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymon Krusz
maszynista z Melbourne


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 22282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 388 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nizin....społecznych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:55, 06 Maj 2012    Temat postu:

Wypadek polskiej awionetki na Słowacji, dwie osoby zginęły
PAP | aktualizowane 1 godzinę i 7 minut temu

Dwoje Polaków zginęło w wypadku jednosilnikowego samolotu kilka kilometrów od lotniska w Rużomberku w północnej Słowacji. Samolot wpadł w korkociąg wkrótce po starcie, spadł na pole i stanął w płomieniach.Dyrektor miejscowego aeroklubu Marian Turan powiedział, że miejsce wypadku zostało zabezpieczone przez policję. Zaprzeczył wcześniejszym sugestiom mediów, że samolot brał udział w pokazach lotniczych.Rzeczniczka policji w Zylinie Jana Balogh potwierdziła, że na pokładzie samolotu znajdowali się Polacy. - Było to polskie małżeństwo, które najprawdopodobniej przyleciało na Słowację do kąpieliska w Beszenowej - powiedziała. Jak dodała, do wypadku doszło, gdy Polacy wracali już do kraju.

(ib)
TopNews - najpopularniejsze materiały WP.PL
TAGI: awionetka, samolot, wypadek, słowacja, polska


Kolejna tragedia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 7:26, 09 Maj 2012    Temat postu:

Odbierać prawa jazdy na samoloty?
Czy powołać policje lotniczą?
Nieeeeeeeeeeeee, niech straż miejska kontroluje awionetki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 7:38, 09 Maj 2012    Temat postu:

Lotnictwo wojskowe powinno zestrzeliwac samoloty prywatne co do ktorych istnieje podejrzeenie ze moga ulec awari i spasc.
Dzieki czemu zmniejszy sie statystyka wypadkow a zwiekszy statystyka zwyciestw powietrznych Blue_Light_Colorz_PDT_02


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W2
maszynista z Melbourne


Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 89 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:41, 09 Maj 2012    Temat postu:

A do paralotniarzy też? placz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W2 dnia Śro 7:41, 09 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poldek
googletyczny autopostowicz


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 15624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1119 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 7:44, 09 Maj 2012    Temat postu:

Paralotnia to taka lotnia co sie lata we dwoje? Think

Blue_Light_Colorz_PDT_02


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W2
maszynista z Melbourne


Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 89 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:45, 09 Maj 2012    Temat postu:

Poldek napisał:
Paralotnia to taka lotnia co sie lata we dwoje? Think

Blue_Light_Colorz_PDT_02


Takie podwójne też są, ale głównie do nauki latania. W podwójnej można tylko latać. Angel


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 7:46, 09 Maj 2012    Temat postu:

Do obrony przez awionetkami powołać oddziały szybkiego reagowania uzbrojone w RWD Czaple.

Na paralotniarzach powinna ćwiczyć obrona p.lot.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W2
maszynista z Melbourne


Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 89 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:49, 09 Maj 2012    Temat postu:

Kilo OK napisał:
Do obrony przez awionetkami powołać oddziały szybkiego reagowania uzbrojone w RWD Czaple.

Na paralotniarzach powinna ćwiczyć obrona p.lot.


Paralotniarze latają z uniesionymi rękami, więc nie powinni do nich strzelać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 7:52, 09 Maj 2012    Temat postu:

OK
Wyłapać i zgnać do budowy autostrad. Może zdążymy przez finałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
W2
maszynista z Melbourne


Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 89 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:54, 09 Maj 2012    Temat postu:

Kilo OK napisał:
OK
Wyłapać i zgnać do budowy autostrad. Może zdążymy przez finałem.


Proponowałbym wyposażyć kibiców w paralotne, to autostrady nie byłyby potrzebne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Pałac Kultury i Nauki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin