Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EMES emerytowany hank moody
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 7868 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1187 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd
|
Wysłany: Nie 21:40, 29 Mar 2015 Temat postu: 1.6 TDI |
|
|
Wasze doświadczenia, sąsiadów kuzynów, kuzynów sąsiadów ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bobro gryźliwy behemot
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 20179 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: z boku trochę Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:37, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
moje doświadczenie jest takie, że Caddy z silnikiem 1.9 D bez turbo jeździ lepiej niż Caddy z silnikiem 1.6 TDI;
eksploatowane na kolei, po 200 tysięcy bez awarii jeżdżą, potem bywa różnie, ale nie słyszałem wielu głosów krytycznych
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pon 9:03, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
To silnik VW?
A gdzie zamontowany?
I dlaczego uparłeś sie na ON?
Kolej, trudne warunki eksploatacji...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
EMES emerytowany hank moody
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 7868 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1187 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd
|
Wysłany: Pon 19:48, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Nie uparłem się na ON ale jest to alternatywa dla mnie i dla podtlenku LPG którego do tej pory byłem użytkownikiem we wszystkich autach jakie posiadałem
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nudziarz męska zołza
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 14583 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1176 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:10, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Troche tych diesli w zyciu zajeździłem..
akurat tego 1.6 TDI nie znam , ale - podkreslam - z wlasnego doświadczenia, jesli chcesz naprawde pojeździć to
albo kupuj nówkę , jeźdź do 200 tys i sprzedaj , albo:
unikaj :
1.literki C przed TDI ( common rail ), wtryski sa pierońsko drogie i niestety mają ograniczoną ( niezbyt długa ) żywotność
2. Sprzęgieł dwumasowych i filtrów czastek stałych
3. turbin o zmiennej geometrii lopatek
Generalnie .. unikaj aut produkowanych po 2005-6 roku
Ze znanych mi silników osóbowek.. nie do zajechania jest volkswagenowski 1,9 tdi
- dłuuugo chodzi fordowski 1.8 DDTI
Pewnie są i inne, mi nie znane.
W pozostałych turbina to średnio 200 kkm, a wczesniej dwumas , co najmnierj kalibracja wtrysków ( bo wymiana to duuuzy wydatek 0 etc.. etc...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 15:07, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Kiedyś liczyłem co dla korzystniejsze TD, czy noPb z LPG. Liczyłem, liczyłem liczyłem: trasa, miasto, miasto-trasa, cena NO 5,60zł, LPG 2,80zł... Wszyło że jeśli mam dostęp do taniego dobrego ON, lub mogę odliczyć VAT, nic się nie posypie: żadne turbo. dwumasa, a nie daj Panie wtryski... brać klekota. Jęsli liczyć możliwe naprawy unikać jak formalny PiSu, czy jaro Putina.
Druga sprawa wytniesz filtr cząstek stałych i... wkrótce nie wjedziesz do Wawy czy innych większych miast. Szykują ustawę podobną do tej w Niemczech, zabraniającej wjazdu do miast aut poniżej normy emisji... (samorząd ustala sam), do tego stacje diagnostyczne maja wrócić do rygorystycznej kontroli emisji spalin.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Hower Johnnie Walker
Dołączył: 05 Lut 2006 Posty: 4817 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 437 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaaa???
|
Wysłany: Pią 23:47, 15 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
nudziarz napisał: | Troche tych diesli w zyciu zajeździłem..
akurat tego 1.6 TDI nie znam , ale - podkreslam - z wlasnego doświadczenia, jesli chcesz naprawde pojeździć to
albo kupuj nówkę , jeźdź do 200 tys i sprzedaj , albo:
unikaj :
1.literki C przed TDI ( common rail ), wtryski sa pierońsko drogie i niestety mają ograniczoną ( niezbyt długa ) żywotność
2. Sprzęgieł dwumasowych i filtrów czastek stałych
3. turbin o zmiennej geometrii lopatek
Generalnie .. unikaj aut produkowanych po 2005-6 roku
Ze znanych mi silników osóbowek.. nie do zajechania jest volkswagenowski 1,9 tdi
- dłuuugo chodzi fordowski 1.8 DDTI
Pewnie są i inne, mi nie znane.
W pozostałych turbina to średnio 200 kkm, a wczesniej dwumas , co najmnierj kalibracja wtrysków ( bo wymiana to duuuzy wydatek 0 etc.. etc... | Taa..ostatnio widziałem 1.9 TDI blok wyglądał jak by był przestrzelony. Wybijcie se z głowy turbiny w samochodach do codziennego użytku.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 8:31, 16 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Albo serwisujcie zgodnie z wytycznymi Niemców/Japońców.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
EMES emerytowany hank moody
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 7868 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1187 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd
|
Wysłany: Pon 20:19, 03 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Stało się, stanęło na 2,2 CDI no i ch....
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pon 22:06, 03 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
W aucie po Helmucie?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
EMES emerytowany hank moody
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 7868 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1187 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd
|
Wysłany: Śro 20:43, 05 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Nie, po najświętszym Dudzie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kilo OK maszynista z Melbourne
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 19237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 494 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 12:35, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Daj sobie bana za mieszanie polityki w tematach apolitycznych.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nudziarz męska zołza
Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 14583 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1176 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:22, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
EMES napisał: | Stało się, stanęło na 2,2 CDI no i ch.... |
Ale który ?
Bo jesli OM611 albo OM646 to wtryskiwacze nie daja się kalibrowac ( piezoelektryczne ) i trzeba je wymieniać.
Koszt wymiany jednej sztuki jedynie 1500 zlociszy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nudziarz dnia Czw 19:23, 06 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
EMES emerytowany hank moody
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 7868 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1187 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd
|
Wysłany: Pon 20:54, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Oj nudziarzu aż tak to nie wnikałem więc Ci nie powiem, VINu tez pewnie Ci nie podam bo po co masz mnie straszyć ma wytrzymać 3 lata i 180kkm, póki co dziś dokładnie pierdyknęła mi w te upały pompka wody i to w sumie pierwsza awaria po 14kkm za mojej kadencji.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|