Forum po 30-tce Strona Główna po 30-tce
niezwykła strona niezwykłych użytkowników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

1.6 TDI

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Mechaniczna Pomarańcza
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EMES
emerytowany hank moody


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7868
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1187 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Nie 21:40, 29 Mar 2015    Temat postu: 1.6 TDI

Wasze doświadczenia, sąsiadów kuzynów, kuzynów sąsiadów ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bobro
gryźliwy behemot


Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 20179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: z boku trochę
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:37, 30 Mar 2015    Temat postu:

moje doświadczenie jest takie, że Caddy z silnikiem 1.9 D bez turbo jeździ lepiej niż Caddy z silnikiem 1.6 TDI;
eksploatowane na kolei, po 200 tysięcy bez awarii jeżdżą, potem bywa różnie, ale nie słyszałem wielu głosów krytycznych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 9:03, 30 Mar 2015    Temat postu:

To silnik VW?
A gdzie zamontowany?

I dlaczego uparłeś sie na ON?

Kolej, trudne warunki eksploatacji...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EMES
emerytowany hank moody


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7868
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1187 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Pon 19:48, 30 Mar 2015    Temat postu:

Nie uparłem się na ON ale jest to alternatywa dla mnie i dla podtlenku LPG którego do tej pory byłem użytkownikiem we wszystkich autach jakie posiadałem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nudziarz
męska zołza


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 14583
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1176 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:10, 30 Mar 2015    Temat postu:

Troche tych diesli w zyciu zajeździłem..
akurat tego 1.6 TDI nie znam , ale - podkreslam - z wlasnego doświadczenia, jesli chcesz naprawde pojeździć to
albo kupuj nówkę , jeźdź do 200 tys i sprzedaj , albo:
unikaj :
1.literki C przed TDI ( common rail ), wtryski sa pierońsko drogie i niestety mają ograniczoną ( niezbyt długa ) żywotność
2. Sprzęgieł dwumasowych i filtrów czastek stałych
3. turbin o zmiennej geometrii lopatek

Generalnie .. unikaj aut produkowanych po 2005-6 roku
Ze znanych mi silników osóbowek.. nie do zajechania jest volkswagenowski 1,9 tdi
- dłuuugo chodzi fordowski 1.8 DDTI
Pewnie są i inne, mi nie znane.
W pozostałych turbina to średnio 200 kkm, a wczesniej dwumas , co najmnierj kalibracja wtrysków ( bo wymiana to duuuzy wydatek 0 etc.. etc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 15:07, 31 Mar 2015    Temat postu:

Kiedyś liczyłem co dla korzystniejsze TD, czy noPb z LPG. Liczyłem, liczyłem liczyłem: trasa, miasto, miasto-trasa, cena NO 5,60zł, LPG 2,80zł... Wszyło że jeśli mam dostęp do taniego dobrego ON, lub mogę odliczyć VAT, nic się nie posypie: żadne turbo. dwumasa, a nie daj Panie wtryski... brać klekota. Jęsli liczyć możliwe naprawy unikać jak formalny PiSu, czy jaro Putina.
Druga sprawa wytniesz filtr cząstek stałych i... wkrótce nie wjedziesz do Wawy czy innych większych miast. Szykują ustawę podobną do tej w Niemczech, zabraniającej wjazdu do miast aut poniżej normy emisji... (samorząd ustala sam), do tego stacje diagnostyczne maja wrócić do rygorystycznej kontroli emisji spalin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hower
Johnnie Walker


Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 4817
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 437 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaaa???

PostWysłany: Pią 23:47, 15 Maj 2015    Temat postu:

nudziarz napisał:
Troche tych diesli w zyciu zajeździłem..
akurat tego 1.6 TDI nie znam , ale - podkreslam - z wlasnego doświadczenia, jesli chcesz naprawde pojeździć to
albo kupuj nówkę , jeźdź do 200 tys i sprzedaj , albo:
unikaj :
1.literki C przed TDI ( common rail ), wtryski sa pierońsko drogie i niestety mają ograniczoną ( niezbyt długa ) żywotność
2. Sprzęgieł dwumasowych i filtrów czastek stałych
3. turbin o zmiennej geometrii lopatek

Generalnie .. unikaj aut produkowanych po 2005-6 roku
Ze znanych mi silników osóbowek.. nie do zajechania jest volkswagenowski 1,9 tdi
- dłuuugo chodzi fordowski 1.8 DDTI
Pewnie są i inne, mi nie znane.
W pozostałych turbina to średnio 200 kkm, a wczesniej dwumas , co najmnierj kalibracja wtrysków ( bo wymiana to duuuzy wydatek 0 etc.. etc...
Taa..ostatnio widziałem 1.9 TDI blok wyglądał jak by był przestrzelony. Wybijcie se z głowy turbiny w samochodach do codziennego użytku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 8:31, 16 Maj 2015    Temat postu:

Albo serwisujcie zgodnie z wytycznymi Niemców/Japońców.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EMES
emerytowany hank moody


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7868
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1187 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Pon 20:19, 03 Sie 2015    Temat postu:

Stało się, stanęło na 2,2 CDI no i ch....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 22:06, 03 Sie 2015    Temat postu:

W aucie po Helmucie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EMES
emerytowany hank moody


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7868
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1187 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Śro 20:43, 05 Sie 2015    Temat postu:

Nie, po najświętszym Dudzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kilo OK
maszynista z Melbourne


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 19237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 494 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 12:35, 06 Sie 2015    Temat postu:

Daj sobie bana za mieszanie polityki w tematach apolitycznych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nudziarz
męska zołza


Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 14583
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1176 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:22, 06 Sie 2015    Temat postu:

EMES napisał:
Stało się, stanęło na 2,2 CDI no i ch....

Ale który ?
Bo jesli OM611 albo OM646 to wtryskiwacze nie daja się kalibrowac ( piezoelektryczne ) i trzeba je wymieniać.
Koszt wymiany jednej sztuki jedynie 1500 zlociszy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nudziarz dnia Czw 19:23, 06 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EMES
emerytowany hank moody


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 7868
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1187 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Pon 20:54, 10 Sie 2015    Temat postu:

Oj nudziarzu aż tak to nie wnikałem więc Ci nie powiem, VINu tez pewnie Ci nie podam bo po co masz mnie straszyć ma wytrzymać 3 lata i 180kkm, póki co dziś dokładnie pierdyknęła mi w te upały pompka wody i to w sumie pierwsza awaria po 14kkm za mojej kadencji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum po 30-tce Strona Główna -> Mechaniczna Pomarańcza Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin