Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 22:10, 12 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
anima, to prosze jeszcze o info jaki to sklep i jaki producent, wszak to forum sluzy nie tylko do wymiany mysli ale i informacji
nie, zebym pragnal kupic sobie jakies "koturny"?? czy kozaczki ale kto wie w czym jeszcze przyjdzie mi chodzic
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
animavilis Gość
|
Wysłany: Nie 8:53, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Tzn. myślę, że rozsądni ludzie nie kupują jednak nieskórzanego obuwia na jesień czy zimę poniżej pewnego pułapu cenowego i, tym samym, nie wpadają w pułapkę "uroczych koturn"
Ale, gwoli przestrogi, firma nazywa się Intermax z Grudziądza, a jej obuwie sprzedawane jest w sieciach Ambra i Kangur.
Piszę to z pełną odpowiedzialnością, nikogo nie szkalując - łącznie 4 pary butów od tego producenta, z których żadna nie wytrzymała 2 miesięcy. |
|
Powrót do góry |
|
|
melpomena zła kobieta
Dołączył: 03 Wrz 2005 Posty: 9156 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 475 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:15, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
animavilis napisał: |
melpomena napisał: |
Muszę sobie poczytać te przepisy, ponieważ najbardziej mnie ciekawi, dlaczego jest założenie, że dopiero po trzykrotnej nieskutecznej naprawie nabywaca ma prawo żądać wymiany na nowy artykuł bądź zwrot pieniędzy. |
Ja w ogóle nie wiem, gdzie to jest napisane, bo na pewno nie w tej ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (ona nie precyzuje, o jaki rodzaj towaru chodzi). |
To w takim razie poszukam w telefonach (forum) jak będę miała chwilę. A jak nie znajdę to zapytam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 10:19, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
animavilis napisał: | Tzn. myślę, że rozsądni ludzie nie kupują jednak nieskórzanego obuwia na jesień czy zimę |
a kalosze tudziez gumofilce?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
letnisztorm Tunrida Storm
Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 14847 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2172 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 10:20, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
a walonki ? klasa sama w sobie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Poldek googletyczny autopostowicz
Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 15624 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1119 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 10:21, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
letnisztorm napisał: | a walonki ? klasa sama w sobie |
Belgijek w to nie mieszaj
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
melpomena zła kobieta
Dołączył: 03 Wrz 2005 Posty: 9156 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 475 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:04, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dobra, dobra, bo mi się relaxy przypomniały. Znowu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
animavilis Gość
|
Wysłany: Śro 18:05, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Wszystko jest na dobrej drodze. Dzisiaj upływa termin reklamacji, a jeszcze nie mają odpowiedzi. Jutro tam pojadę i jeśli odpowiedzi nadal nie będzie (na co liczę), zażądam zwrotu gotówki w myśl tego, że reklamacja pozostawiona po terminie 14 dni bez odzewu jest uznana za reklamację uwzględnioną. |
|
Powrót do góry |
|
|
bobro gryźliwy behemot
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 20179 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: z boku trochę Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:52, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
taaa, powiedzą ci, że to 14 dni roboczych, ale z odliczeniem wszystkich wolnych dni każdego z pracowników, więc nie dłużej niż 63 dni to potrwa
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Seeni Królewna Glątwa
Dołączył: 16 Wrz 2005 Posty: 18510 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2377 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 21:01, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
animavilis napisał: | Wszystko jest na dobrej drodze. Dzisiaj upływa termin reklamacji, a jeszcze nie mają odpowiedzi. Jutro tam pojadę i jeśli odpowiedzi nadal nie będzie (na co liczę), zażądam zwrotu gotówki w myśl tego, że reklamacja pozostawiona po terminie 14 dni bez odzewu jest uznana za reklamację uwzględnioną. |
Nie jedź guło - poczekaj ze dwa dni jeszcze, bo jak pojedziesz to Ci jeszcze wręczą antydatowaną.
Bogu niech będzie dzięki, że sprzedawcy z reguły nie czytają ustaw. Mel, nie ma żadnego tam założenia o trzykrotnej, nieskutecznej naprawie. Chyba, że korzystasz z uprawnień gwarancyjnych. ( Warunki gwarancji opisane sa w gwarancji jaka dostajesz na dany towar) Gwarancję daję producent towaru, za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Konsument wybiera sobie z jakich uprawnień korzysta( z rekojmi czy gwarancji) i tych reżimów odpowiedzialności nie można mieszać. Tzn nie mozna jednocześnie dochodzić uprawnień z rękojmi i z gwarancji. Wybierasz jedno.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bobro gryźliwy behemot
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 20179 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: z boku trochę Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:40, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
najlepsi są ci, którzy podczas wstępnej rozmowy reklamacyjnej twierdzą, że zdecydować należy się przy zakupie i skoro się nie zdecydowałem przy zakupie na rękojmię, to teraz muszę skorzystać z naprawy gwarancyjnej
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
animavilis Gość
|
Wysłany: Czw 7:55, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ojej, ale mi namieszaliście. To kiedy ja mam decydować, czy chcę rękojmię czy gwarancję? Wolałabym, żeby odpowiadał producent, bo wszystkie reklamowane pary były od tego samego producenta i już nie mogę się powoływać na to, że było to ten sam sklep, bo sklep rzekomo zmienił właściciela. Trzy reklamowałam w Kangurze, a czwartą parę w Ambrze.
I dlaczego mam nie jechać? Przecież jak pojadę za dwa dni, to też mi mogą wręczyć antydatowaną, bo w dniu upływu reklamacji dzwoniłam o 12:00 i 15:00, a pracują do 18:00 czy nawet 22:00. Zawsze mogą twierdzić, że producent odezwał się przed 22:00.
I czy mam jakiś określony czas na odwołanie się od uwzględnionej reklamacji, jeśli została uwzględniona niezgodnie z moim żądaniem? 7 dni? 14 dni?
Bobro ma rację? To jest rzeczywiście 14 dni roboczych?? |
|
Powrót do góry |
|
|
sebastian43210 wolframowy żarnik
Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:12, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
tak 14 dni roboczych
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
animavilis Gość
|
Wysłany: Czw 13:27, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Kalendarzowych chyba.
Nie wygląda to ciekawie. Chyba mogę żądać zwrotu kasy, ale z zastrzeżeniem:
Art. 560. § 1. (168) Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
czyli jak nic będę nam znów na siłę chcieli wepchnąć kolejne buty. Chyba pojadę tam w poniedziałek licząc na to, że się machnęli na tym druku reklamacyjnym i wpisali datę faktycznego załatwienia, czyli po terminie.
I co to znaczy "niezwłocznie"? W terminie tych 14 dni przewidzianych na reklamację? |
|
Powrót do góry |
|
|
melpomena zła kobieta
Dołączył: 03 Wrz 2005 Posty: 9156 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 475 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:08, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Seeni napisał: | Mel, nie ma żadnego tam założenia o trzykrotnej, nieskutecznej naprawie. Chyba, że korzystasz z uprawnień gwarancyjnych. ( Warunki gwarancji opisane sa w gwarancji jaka dostajesz na dany towar) Gwarancję daję producent towaru, za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Konsument wybiera sobie z jakich uprawnień korzysta( z rekojmi czy gwarancji) i tych reżimów odpowiedzialności nie można mieszać. Tzn nie mozna jednocześnie dochodzić uprawnień z rękojmi i z gwarancji. Wybierasz jedno. |
Ok. A taki przypadek (autentyczny):
Operator sieci komórkowej sprzedał nabywcy usługę telekomunikacyjną oraz w ramach promocji sprzedał telefon za 1zł + vat.
Telefon okazał się od pierwszej chwili zepsuty. Ponieważ umowę podpisano w piątek przed zamknięciem punktu, abonentka trafiła z nim tam w sobotę. Zażądała nowego aparatu, ponieważ sprzedano jej niesprawny. Oni powiedzieli, że wyłącznie gwarancja. Dlatego, że oni sprzedali tylko usługę. Na fakturze za telefon oczywiście jako sprzedawca występował operator.
Co można zrobić w takim przypadku?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|