|
po 30-tce niezwykła strona niezwykłych użytkowników
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:38, 26 Paź 2006 Temat postu: RPG - topik konstrukcyjny |
|
|
Ponieważ prace nad amebową grą się przeciągają (a może nie budzą na tyle entuzjazmu, by w ogóle się tym zajmować), to może zrobimy wstępnie jakiś szkic do próbnej rozgrywki RPG na forum. Oczywiście prawdziwe systemy do takich gier zajmują wielotomowe podręczniki, wypadałoby skonstruować coś prostszego i łatwiejszego dla graczy i Mistrza(ów) Gry.
Więc zapraszam każdego, kto ma jakiś pomysł (a także doświadczenie - np. Mel czy Jayin, wiedzę o fantasy mają też chociażby Kipol czy Katolik i wiele innych osób coś też może od siebie dorzucić) do opracowania zasad, a jak będą w miarę czytelne i wygodne, to możemy spróbować zagrać
Co będzie nam potrzebne?:
1. podstawowa sprawa to fabuła. Czy ma to być udział grupy śmiałków w pokonaniu czegoś/kogoś groźnego? W odnalezieniu ważnego artefaktu? W rozwiązaniu jakiejś zagadki?
2. Uczestnicy:
zakładam, że powstanie współpracująca ze sobą drużyna. Czy wzorem innych RPG będzie różnogatunkowa (ludzie, elfy, gnomy, rusałki i takie tam?)? Czy raczej nie? Jak ścisły powinien być opis postaci? Oprócz imienia (i płci) - także określony zestaw cech, dajmy na to takich jak: Szczęście, Odporność czy Charyzma? Czy liczyć się będą jakieś dodatkowe umiejętności (leczenie ran i zatruć? znajomość obcych języków? gotowanie?). Czy potrzebne będzie ustalenie ekwipunku, nie wiem, broni czy magicznych mikstur?
3. Sama rozgrywka - walka? rozwiązywanie zagadek? pokonanie jednego potężnego przeciwnika?
Na razie rzucam takie luźne rozważania, postaram się coś więcej dopisywać, ale może ktoś coś dołoży od siebie i będzie nam łatwiej.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
AliAs99 Gość
|
Wysłany: Czw 22:20, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Z doświadczeń wcześniejszych gier tutaj, sądze, że najlepej sprawdziłaby się jakaś gra, w której byłyby dwie drużyny. Przeciwko sobie. Wówczas nawet wtedy, gdy ktoś jest w jakimś dniu nieobecny, to i tak rozgrywka mogłaby się odbyć.
A tak w ogóle, to się na żadnych grach nie znam. Ostatnią grą, w jaką grałem, to były Lemingi, w wersji dla MS-DOS, jakieś osiem lat temu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:49, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
No to dobrze, zrobimy jeszcze Dogfight, mam go przetłumaczonego, ale to w weekend, dobrze?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Nikt sikający na stojąco
Dołączył: 07 Lis 2005 Posty: 7296 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 478 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z samego dna
|
Wysłany: Pią 8:20, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Aproxymat napisał: | No to dobrze, zrobimy jeszcze Dogfight, mam go przetłumaczonego, ale to w weekend, dobrze? |
Będą nawroty bojowe, walka w pionie, śruby, pętle, walka kołowa?
Mozna będzie sobie wybrac maszynę? I czy II WŚ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:37, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ooo... Widziałem tę grę w wersji tak skomplikowanej, z dziesiątkami manewrów i typów maszyn. Ja mam tłumaczenie najprostszej możliwej wersji - I WŚ, stare dwu- i trójpłatowce, po 4 typy na drużynę, po 4 możliwe manewry
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
melpomena zła kobieta
Dołączył: 03 Wrz 2005 Posty: 9156 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 475 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:40, 27 Paź 2006 Temat postu: Re: RPG - topik konstrukcyjny |
|
|
Aproxymat napisał: | Więc zapraszam każdego, kto ma (...) (także doświadczenie - np. Mel ) |
Nie przeceniaj mnie
Jestem za dwoma frakcjami, ale proszę o losowanie w sprawie drużyn, żeby było sprawiedliwie. Jeśli chodzi o czasy, to wolałabym jakieś Legolasy i Aragorny, a nie kompanię braci.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Nikt sikający na stojąco
Dołączył: 07 Lis 2005 Posty: 7296 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 478 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z samego dna
|
Wysłany: Pią 8:43, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Aproxymat napisał: | Ooo... Widziałem tę grę w wersji tak skomplikowanej, z dziesiątkami manewrów i typów maszyn. Ja mam tłumaczenie najprostszej możliwej wersji - I WŚ, stare dwu- i trójpłatowce, po 4 typy na drużynę, po 4 możliwe manewry |
Biorę w ciemno Sopwith Camel'a!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jayin mistress of chaos
Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 5958 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 987 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pogranicze Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pią 9:45, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
dwie drużyny - OK
opisy postaci - OK. ale takie bardziej opisowe, niż wyliczanie cech charakteru i fizyki skąd, gdzie, co lubi, co umie. itd.
Opisy wysłane do MG - a MG przedstawi pozniej postacie w miare ich wchodzenia do gry - ale tyle, ile uzna za stosowne, zeby inni mogli o nich wiedziec... nie wszystko na raz z ich nadeslanych opisow
zamiast kości - decyzyjny niech będzie MG w 100%.
klimaty - obojętnie jeśli o mnie chodzi to fantasy, ale IIWW lub okolobojowe też moze być, bo lubię.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
animavilis Gość
|
Wysłany: Pią 10:09, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ostatnio zmieniony przez animavilis dnia Pią 19:05, 12 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:37, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Niee... Dogfight to inna gra, nie RPG, kiedyś ją zaproponowałem, potem odsunąłem, bo jest dość absorbująca dla prowadzącego, który ma trochę liczenia i pisania. A od graczy wymaga niewiele, poza tym, by się zalogowali od czasu do czasu i wymyślili sobie swoje sekwencje manewrów powietrznych.
RPG możemy sobie opracowywać równolegle i nawet lepiej, żeby było odległe od "Czerwonego Barona". Urozmaicenie to jest to.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:29, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
OK. To może przygotujmy coś w rodzaju karty postaci: z jej skrótową charakterystyką. Każdy sobie wybierze płeć/gatunek/ rozdzieli punkty cech postaci (zastanawiam się jeszcze z jakiego najprostszego systemu skorzystać). Co wy na to?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
melpomena zła kobieta
Dołączył: 03 Wrz 2005 Posty: 9156 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 475 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:39, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Jestem za.
Ale ja prawie zawsze jestem za, więc nie jestem wiarygodna.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:42, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Może nawet ruszy to szybciej niż Kapadocja czy samoloty (rany, w co ja się pakuję, a jak będą jednocześnie wszystkie gry działały?)...
Zaraz coś opracuję.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:35, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o charakterystykę postaci, to prosty wydaje się system SPECIAL z Fallouta - dosyć ogólny, więc i elastyczny, jak poczytałem Warhammera, to trochę mnie to przeraziło Zależnie od wyboru rasy i profesji zyskuje się dodatkowe modyfikacje siedmiu cech postaci:
S - Strength - siła (ważne przy wykonywaniu wszelkich siłowych czynności)
P - Percepction - percepcja (refleks, spostrzegawczość itd.)
E - Endurance - wytrzymałość (istotna także przy dźwiganiu długi czas ciężkich przedmiotów [i osób])
C - Charisma - charyzma (wpływanie na inne postacie)
I - Inteligence - inteligencja (zdolność rozumowania, rozwiązywania zagadek, uczenia się itd.)
A - Agility - zręczność (także skoczność, zwinność itd.)
L - Luck - szczęście (zawsze się przydaje)
Na początku każdy ma pulę powiedzmy 25 punktów i musi ją rozdysponować na wszystkie te cechy.
Płeć - prosta sprawa
Rasa - człowiek, elf, krasnolud, troll, wampir, wilkołak, hobbit, gnom (coś jeszcze? )
Profesje (i ekwipunek) - zależne od wyboru rasy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
melpomena zła kobieta
Dołączył: 03 Wrz 2005 Posty: 9156 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 475 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:29, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Aproxymat napisał: | Jeśli chodzi o charakterystykę postaci, to prosty wydaje się system SPECIAL z Fallouta - dosyć ogólny, więc i elastyczny, jak poczytałem Warhammera, to trochę mnie to przeraziło Zależnie od wyboru rasy i profesji zyskuje się dodatkowe modyfikacje siedmiu cech postaci:
S - Strength - siła (ważne przy wykonywaniu wszelkich siłowych czynności)
P - Percepction - percepcja (refleks, spostrzegawczość itd.)
E - Endurance - wytrzymałość (istotna także przy dźwiganiu długi czas ciężkich przedmiotów [i osób])
C - Charisma - charyzma (wpływanie na inne postacie)
I - Inteligence - inteligencja (zdolność rozumowania, rozwiązywania zagadek, uczenia się itd.)
A - Agility - zręczność (także skoczność, zwinność itd.)
L - Luck - szczęście (zawsze się przydaje)
Na początku każdy ma pulę powiedzmy 25 punktów i musi ją rozdysponować na wszystkie te cechy.
Płeć - prosta sprawa
Rasa - człowiek, elf, krasnolud, troll, wampir, wilkołak, hobbit, gnom (coś jeszcze? )
Profesje (i ekwipunek) - zależne od wyboru rasy. |
Mam prośbę co do punktacji cech.
Jeśli to nie problem, to Apro, proszę, ustal jakieś minima i maxima na poszczególne cechy z podziałem na rasy. Elf nigdy nie będzie miał tyle siły co Krasnolud, a Krasnolud nigdy nie będzie miał tyle zręczności co Elf.
No i nikt nie będzie złodziejem, jeśli szczęście i zręczność będzie minimalna...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:33, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Choć niezręczny złodziej-pechowiec wniósłby zapewne sporo humoru do rozgrywki
Masz rację - na początek trzeba byłoby więc jednak wybrać rasę, a potem dopiero ustalić cechy w granicach dla danej rasy.
Do tego, powiedzmy, 2 umiejętności spośród kilku dostępnych dla rasy (np. walka toporem, gotowanie czy rozbrajanie pułapek).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jayin mistress of chaos
Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 5958 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 987 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pogranicze Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 19:22, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Aproxymat napisał: | Choć niezręczny złodziej-pechowiec wniósłby zapewne sporo humoru do rozgrywki |
O tak. Albo kapłan wielbiciel pokoju-zabójca trolli
a co do "karty postaci" - to może tak?:
1. Miszcz przygotowuje spis ras i umiejętności/cech z nimi związanych podstawowych. Przedstawia Graczom do wyboru.
2. Gracz wybiera sobie rasę, opisuje wygląd/historię itd. Od razu ma listę "pustych" cech. Żeby nie było za nudno - wartości tych cech wylosuje Miszcz, nie Gracz Trzeba by tylko określić jakiś zakres punktów (0-brak umiejętności, przez np. 20-dobry stopień umiejętności, do 30 (albo więcej) - doskonałość/mistrzostwo w danej dziedzinie). Punkty dokładniejsze się przydadzą, jak będzie trzeba ocenić kto "umie lepiej" w czasie gry. I dopiero wtedy Gracz wie jaka jest jego postać w szczegółach (wynikających z rasy w tym wypadku). Do tego Miszcz Gry może dorzucić od siebie - albo w drodze losowania z osobnej listy specjalnych cech - jakąś specyficzną umiejetnosć/cechę dla Gracza (o ktorej nie musza wiedziec inni Gracze) - np. czytanie w myslach albo tajne układy z gildią skrytobójców. Wtedy będzie ciekawiej w grze.
3. Wolna Amerykanka Pod Kontrolą - czyli Gracz z wybraną rasą, wyglądem, historią postaci i umiejętnościami podstawowymi "składa wniosek" do Miszcza Gry z opisem szczegółowym tego KIM CHCE BYĆ - w sensie "Chcę być szalonym łucznikiem, posiadającym rozległe dobra ziemskie na północy kraju i jedną żonę gdzieś tam", i CO CHCE UMIEĆ "jestem poetą-znawcą obcych języków-akrobatą-strongmenem-dobrym kucharzem-znawcą trucizn, umiejącym władać piórem, łukiem oraz scyzorykiem". Miszcz może się zgodzić na te cechy, albo je okroić, lub też dodać zupełnie nowe, wg własnego widzimisię.
Of kor-z... Gracz może wszystko w jednym "wniosku" złożyć do Urzędu Miszczowskiego - żeby nie bawić się w papierkologię... A Miszcz Gry rozpatrzy prośbę w odpowiednim czasie. Nie należy zapomnieć o znaczku skarbowym. Nie liżemy go od strony z klejem [-X
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:19, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Myślę, że podstawowe dane graczy powinny być jawne. Ukryć możemy "specjalne umiejętności", jeśli uznamy takie za ważne. Nie chciałbym też zbyt wiele punktów przyznawać, żeby nie rzucać masą kostek Mam co prawda komplet wielościennych, ale to nie jest taka rozgrywka "na żywo", gdzie wszystko się łatwo wyjasnia na bieżąco. Bliżej byłbym wariantu 2.
No więc może tak. Propozycje ras wstawiłem (jeśli ktoś zna jakieś atrakcyjne, to proszę dopisać).
Teraz wypadałoby wypisać profesje typowe dla każdej rasy. No i listę dostępnych na początku gry umiejętności (zakładam, że można byłoby się w jej trakcie uczyć nowych).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:05, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Poza tym zastanawiam się jak rozegrać rzecz z 2 drużynami? Trudno byłoby to upilnować, bo nie mogłyby wiedzieć zbyt wiele o sobie nawzajem, nawet gdyby prowadzić 2 oddzielne topiki. Zatem drużynowy możemy rozegrać mecz piłki nożnej, zgodnie z sugestią Aliasa. Miałem kiedyś na to jakiś pomysł.
Pozostałbym przy jednej drużynie, ponieważ nie sądzę, by zgłosiła się jakaś wielka liczba osób. Co nie znaczy, że nie mogliby się do gry dołączać nowi uczestnicy, nawet w charakterze NPC Albo wrogów. Nie wiem też czy grę nastawić na bardziej "intelektualną" z dużą ilością dialogów, czy raczej dynamiczną, pełną unikania pułapek, wyrąbywania sobie drogi przez hordy przeciwników i dramatycznych wędrówek przez oblodzone granie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
melpomena zła kobieta
Dołączył: 03 Wrz 2005 Posty: 9156 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 475 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:46, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Aproxymat napisał: | dynamiczną, pełną unikania pułapek, wyrąbywania sobie drogi przez hordy przeciwników i dramatycznych wędrówek przez oblodzone granie. |
YES! YES! YES!!!
Żadnego lodu. Pustynię proszę
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|