Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:26, 19 Wrz 2011 Temat postu: Kamaryla - topik organizacyjny |
|
|
Witam, instrukcja pojawi się jednak raczej jutro ale dziś kilka uwag ogólnych.
Kamaryla jest grą przypominającą Mafię - tak samo nie wszyscy gracze wiedzą jakie funkcje pełnią pozostali a sens jest taki, że jedni próbują zwalczyć drugich i wyeliminować ich z gry.
Różnice są jednak pewne a mianowicie takie, że gra podzielona jest na doby, w czasie których dochodzi do różnych wydarzeń. Gracze nie znają przyszłych wydarzeń, więc planując swoje ruchy muszą je dostosowywać do zmieniającej się rzeczywistości. Drugą istotną różnicą jest wyraźnie większa "funkcyjność" graczy. Przypomina to rozbudowaną Mafię - z Burmistrzem, Księdzem etc. ale tym razem każdy gracz ma swoją funkcję, która pozwala mu na określone działania w trakcie gry.
Dodatkowo w grze uczestniczy jeden gracz - Książę (bądź Księżna), który nie należy do żadnej grupy, może mieć jednak głos decydujący w przypadku remisowych głosowań. Nie może też, w przeciwieństwie do pozostałych, zostać zabity dopóki nie zostaną spełnione określone warunki.
Zatem w przeciwieństwie do typowej Mafii, możliwe są trzy zakończenia a nie dwa. Ale o tym więcej w instrukcji.
Można oczywiście się już zgłaszać ale rozgrywka zacznie się dopiero w przyszłym tygodniu.
Zgłoszeni gracze:
1. EMES
2. Kewa
3. Aguśka
4. Olak
5. Zwyroll
6. Poldek
7. Rosegreta
8. Malena
9. Melpomena
10. Zgredziora
11. Bea777
12. Corsaire
Instrukcja
Kamaryla - Grupa dworzan lub faworytów otaczających króla lub władcę. Zwykle nie zajmują oni żadnego stanowiska w oficjalnej strukturze władzy, jednak wpływają na władcę w sposób nieformalny. [za Wikipedią]
Rozgrywka przypomina klasyczną Mafię, jednak istnieje kilka różnic, o których później.
Gra toczy się na dworze książęcym. Celem rozgrywki jest wyeliminowanie kamaryli (grupy dworzan spiskujących przeciw pozostałym). Warunkiem zwycięstwa kamaryli jest dla odmiany wyeliminowanie dostatecznej liczby dworzan, ewentualnie zabicie Księcia. Warunkiem zwycięstwa Księcia jest dla odmiany - przeżycie rozgrywki, niezależnie od tego ilu dworzan (w tym także tych z kamaryli) zginie.
Gracze mają obowiązek zachowywać wszelkie formy dworskich grzeczności, zwracać się do siebie per "Waszmość" itp., zaś do Księcia per "Wasza Wysokość". Graczom zostają losowo przydzielone tożsamości, każda z nich ma swoje charakterystyczne cechy i wpływ na grę.
Przy dwunastu graczach troje z nich stanie się członkami kamaryli. Tylko oni wiedzą kim są i kto należy do kamaryli, pozostali gracze mogą do tego dochodzić różnymi metodami wnioskowania.
Czas gry:
Gra trwa przez 8 dni. Każdego dnia odbywa się inne wydarzenie spośród 8 możliwych. Kolejność wydarzeń jest z góry wyznaczona przez Księcia i przekazana Prowadzącemu. Pozostali gracze nie znają kolejności wydarzeń.
Osoby:
Książę - specyficzna postać w grze. Książę nie może należeć do kamaryli, w jego interesie jest działać przeciw niej ale jego głównym celem jest po prostu przetrwanie gry. Książę wyznacza na samym początku gry kolejność wydarzeń i przekazuje ją Prowadzącemu. Prowadzący każdego dnia na początku informuje graczy jakie wydarzenie będzie miało miejsce w tym dniu. Książę bierze udział w głosowaniach tak jak każdy inny gracz. Jednak jeśli wynik głosowania jest remisowy, to głos Księcia jest decydujący. Książę nie może jednak zostać zabity przez kamarylę o ile nie zostaną spełnione jednocześnie następujące warunki:
- Książę nie może zginąć w ciągu dwóch pierwszych dni rozgrywki
- Książę nie może zostać zabity przez Rycerza (jeśli ten należy do kamaryli i nie ma już innego jej przedstawiciela, Książę pozostaje przy życiu do końca gry)
- Książę nie może zginąć w trakcie wydarzenia, w którym obecny jest Rycerz (czyli śmierć Rycerza albo jego nieobecność zwiększa zagrożenie dla Księcia)
Rycerz - Obowiązkowo musi być obecny w czasie Turnieju Rycerskiego. Dysponuje największą odpornością spośród wszystkich graczy (zbroja), co sprawia, iż nigdy nie ginie w pierwszym zamachu (jeśli atakuje go kamaryla) ani w trakcie pierwszego wyroku (o ile taki zapadnie w trakcie głosowania). Każdy kolejny udany zamach albo powtórzony wyrok oznacza jednak śmierć dla Rycerza.
Istnieje zależność między Księciem a Rycerzem (co wskazano przy opisie Księcia).
Kanclerz - Jednorazowo w ciągu gry może przekonać jednego z dworzan (nie Księcia) do przejścia na stronę kamaryli (jeśli do niej należy) bądź przeciągnąć go na stronę uczciwych dworzan (ale wtedy nie wie, kto jest w kamaryli, więc może nic z tego nie wyniknąć). Taka zmiana będzie oczywiście przekazana tajnie na PW i pozostali gracze (uczciwi) nie będą o niej nic wiedzieć.
Metresa - najłatwiej jej wyciągać tajemnice od innych zatem raz w trakcie całej gry może wysłać do Prowadzącego PW z pytaniem o przynależność do kamaryli dowolnej wskazanej osoby.
Podczaszy - Co drugi dzień po zabójstwie dokonanym przez kamarylę wysyła Prowadzącemu nick osoby, którą 'upija'. Jeżeli upitą osobą będzie osoba niewinna, nic się nie dzieje. Jeżeli natomiast osobą upitą będzie osoba z kamaryli, zginie niewłaściwa ofiara. Będzie to osoba o znajdująca się o jeden numer za, lub przed ofiarą na liście startujących.
Biskup - może uratować swoimi modlitwami jedną z osób, której już pisana jest śmierć. Biskup raz w ciągu całej rozgrywki może pomodlić się za wskazaną przez siebie osobę (na PW). Jeśli osoba ta będzie w kamaryli, może uniknąć skazania i ocaleć (choć pozostali dworzanie nie będą wiedzieć czy jest to osoba uczciwa czy nie), jeśli będzie to dworzanin - nie będzie mógł zostać zabity. Biskup może też pomodlić się za samego siebie. W przypadku śmierci Księcia, to głos Biskupa może zaważyć w przypadku remisowego głosowania.
Koniuszy - dysponuje końmi i w związku z powyższym musi być obecny w czasie Łowów. Poza tym jeden raz w ciągu gry może udostępnić rumaka wskazanej osobie, która znajdzie się w ten sposób poza zasięgiem ewentualnego ataku. Nie dotyczy głosowania.
Sekretarz - najbliższy współpracownik Księcia a zarazem osoba spisująca kronikę wydarzeń w Księstwie. Tym samym może dyskretnie zmienić przebieg historii - raz w ciągu całej gry Sekretarz ma prawo sfałszować wyniki głosowania - oddając dwa głosy na dwie różne osoby.
Skarbnik - obecność obowiązkowa w trakcie Ustalania Podatków.
Skarbnik może raz w trakcie całej gry uniknąć skazania w wyniku głosowania - po prostu przekupując kata. Jest to niezależne od tego, czy należy do kamaryli czy zostanie skazany niesłusznie.
Marszałek - obowiązkowo obecny w trakcie Narady Wojennej. Marszałek może raz w trakcie gry zmienić głos Rycerza - na taki, jaki sobie zażyczy, czyli na korzyść albo niekorzyść dworzan bądź kamaryli.
Medyk - jeden raz w trakcie gry może uratować już "zabitą" osobę, przywracając ją do życia po ataku kamaryli albo po skazaniu w głosowaniu.
Astrolog - uczony znający los zapisany w gwiazdach. Jeden raz w ciągu gry może poprosić Prowadzącego na PW o wskazanie kto będzie ofiarą kamaryli następnego dnia. Co zrobi z tą wiedzą i czy się z nią nie spóźni, to już jego sprawa. Przy czym, o ile sam należy do kamaryli, może wprowadzić w błąd pozostałych graczy.
Wydarzenia:
1. Turniej Rycerski (obecność obowiązkowa: Rycerz)
2. Uczta
3. Narada Wojenna (obecność obowiązkowa: Marszałek)
4. Łowy (obecność obowiązkowa: Koniuszy)
5. Ustalanie Podatków (obecność obowiązkowa: Skarbnik)
6. Wizyta Ambasadora
7. Koncert Trubadura
8. Święto Plonów
Zasady dodatkowe
Nieobecność - każdy gracz za wyjątkiem tych, których obecność w trakcie danego dnia jest obowiązkowa - może wybrać sobie jeden dzień nieobecności. Jest to możliwe tylko raz w ciągu gry. Gracz nie może być wtedy ani zabity przez kamarylę ani nie może brać udziału w głosowaniu ani nie może zabić (jeśli należy do kamaryli). Może jednak zostać skazany zaocznie i wtedy i tak ginie.
Przebieg rozgrywki w skrócie:
Czynności początkowe:
1. Rozlosowanie ról i przynależności do kamaryli
2. Książę przesyła Prowadzącemu na PW kolejność Wydarzeń
3. Gracze, którzy chcą skorzystać z Nieobecności - przesyłają w trakcie jakiego wydarzenia ma to nastąpić.
Rozgrywka właściwa
1. Prowadzący informuje graczy jakie Wydarzenie ma miejsce tego dnia
2. Kamaryla przesyła prowadzącemu informację kogo zamierza zaatakować tego dnia (do godziny 17.00)
3. Wskazana osoba ginie (albo nie, zależnie od obecności) i informacja o tym zostaje przekazana wszystkim graczom jawnie
4. Gracze głosują kogo skazać za zabójstwo (albo jego próbę) - do godziny 21.00
5. Po 21.00 zostaje wykonany wyrok na skazanym.
Warunki zwycięstwa:
Kamaryla wygrywa - jeśli uda się jej wyeliminować tylu dworzan by ich liczba była równa lub mniejsza niż liczba osób należących do kamaryli.
Albo gdy jej się uda zabić Księcia i przynajmniej 3 dworzan.
Książę wygrywa - jeśli przeżyje 8 dni (może więc wygrać równolegle z kamarylą albo dworzanami)
Dworzanie wygrywają - jeśli uda im się wyeliminować kamarylę albo kamaryli nie uda się zabić księcia i 3 dworzan do końca ósmego dnia rozgrywki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aproxymat dnia Pon 20:46, 03 Paź 2011, w całości zmieniany 16 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
EMES emerytowany hank moody
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 7868 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1187 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd
|
Wysłany: Pon 17:57, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
No a czemu nie teraz jak mam więcej czasu ?
oczywiście zgłaszam sie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kewa optymistyczna realistka
Dołączył: 05 Lis 2005 Posty: 24976 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1879 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prawie Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:02, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
EMES napisał: | No a czemu nie teraz jak mam więcej czasu ?
|
Bo ja nie mam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:02, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Bo teraz mam masę spraw na głowie i możliwy weekendowy wyjazd.
Ale zapisuję oczywiście.
Edit: Kewo - dopisać Cię?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aproxymat dnia Pon 18:02, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
agniecha pół żartem / pół serio
Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 14556 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1225 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:14, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Nic nie kumam , ale wchodzę w to .
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kewa optymistyczna realistka
Dołączył: 05 Lis 2005 Posty: 24976 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1879 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prawie Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:16, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Aproxymat napisał: |
Edit: Kewo - dopisać Cię? |
Tak, poproszę
Emes, Aguśka
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:19, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
E tam, graliście w Mafię i Androidy to się połapiecie szybko. Dopisuję.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
agniecha pół żartem / pół serio
Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 14556 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1225 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:19, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Kewa napisał: |
Tak, poproszę
Emes, Aguśka |
Bydziem knuć ???
Chociaż lepszych knutek od Seeni i Animy chyba nie ma ....
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kewa optymistyczna realistka
Dołączył: 05 Lis 2005 Posty: 24976 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1879 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prawie Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:22, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
aguśka napisał: |
Bydziem knuć ???
Chociaż lepszych knutek od Seeni i Animy chyba nie ma .... |
Będziem!
Jestem na nie śmiertelnie obrażona i poproszę Aproxymata o tarcze z ich podobiznami, a nawet z żółwikiem i okiem
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
olak Krówka-wciągutka
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 2158 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 279 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 18:25, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
myślę intensywnie...
Ja chyba też...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:26, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Nie można się obrażać na nieobecnych, bo się nie mogą obronić. Forum jest otwarte i jeśli ktoś zechce zagrać to może się zgłosić, do rozgrywki jest jeszcze czas, zresztą wyślę korespondencję.
W tym roku prawie w nic nie graliśmy, choć jak policzyłem w dziejach forum były 33 gry.
Edit: dopisuję OlęK (jak właściwie odmieniać? Olakę?)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aproxymat dnia Pon 18:27, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
zwyroll3 nielegalny plemnik
Dołączył: 27 Cze 2008 Posty: 2417 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 328 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:28, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Buntowniczki pokladowe!!!!!! los powinien pokarac losem zakonnic lub suszarek do bielizny.
Pogralbym, ale jak znam zycie to przyszlym tygodniu zalatany bede przynajmniej do 20stej
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:30, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
I tak głosowania będą się pewnie odbywały ok. 21, więc nie powinno być problemu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
zwyroll3 nielegalny plemnik
Dołączył: 27 Cze 2008 Posty: 2417 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 328 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:33, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
tiaaaaaaaa, tylko kiedy bede mial czas na knucie, spiskowanie i podpuszczanie zblakanych duszyczek, ze to mi powinny zaprzedac dusze?????
miedzy 21 a 6 rano. ?????
Bez pol litra nie dam rady
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jemands wełna z choinki
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 502 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:35, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Ja niestety mam pilny wyjazd, chyba że coś się nagle zmieni, co czasem się zdarza.
Jeśli się okaże, że zostaję w domu, to zapiszę się, więc warunkowo na razie nie ale może się uda.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
agniecha pół żartem / pół serio
Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 14556 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1225 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:39, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
zwyroll3 napisał: | tiaaaaaaaa, tylko kiedy bede mial czas na knucie, spiskowanie i podpuszczanie zblakanych duszyczek, ze to mi powinny zaprzedac dusze?????
miedzy 21 a 6 rano. ?????
Bez pol litra nie dam rady |
bydziem esy słać
daawaj
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kewa optymistyczna realistka
Dołączył: 05 Lis 2005 Posty: 24976 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1879 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prawie Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:41, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
zwyroll3 napisał: |
Bez pol litra nie dam rady |
Od kiedy Ty działasz w sposób zorganizowany?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:47, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Taktyka Zwyrolla polegająca na częstych zmianach planów może idealnie sprawdzić się w takiej grze.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
zwyroll3 nielegalny plemnik
Dołączył: 27 Cze 2008 Posty: 2417 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 328 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:47, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Kusisz Agulec
Od zaffsze Kewa
mafia II lub III rozkminiona
piraci coprawda poplyneli po 2 dniach bezemnie ale polowa przeciwnego statku przez pol dnia myslala ze jest naszym szpiegiem
w tym szalenstwie jest metoda
trzeba mieszac , mieszac i jeszcze raz liczyc glosy
dobra - wstepnie pisze sie, pomecze was najwyzej telefonem
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:49, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Spoko, dopisuję, może być zabawnie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|