|
po 30-tce niezwykła strona niezwykłych użytkowników
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Jaki typ mapki chcecie? |
industrialna |
|
66% |
[ 4 ] |
zabudowana |
|
0% |
[ 0 ] |
otwarta |
|
0% |
[ 0 ] |
leśna/dżunglowa |
|
33% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 6 |
|
Autor |
Wiadomość |
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:17, 11 Lut 2010 Temat postu: Infinity - topik organizacyjny |
|
|
Mimo utrudnień związanych z awarią forum pomału można zacząć organizowanie nowej gry. Czyli pierwszej strzelankowej gry w dziejach forum. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Lista graczy:
1. Animavilis
2. Seeni
3. Bosska
4. Niebieski
5. Melpomena
6. Bobro
7. Zgredziora
8. P`zarni chivkov
9. Stalker
INSTRUKCJA
Instrukcja będzie się etapami pojawiała.
Gra Infinity jest typową grą "strzelankową". W swojej oryginalnej wersji jest to figurkowa gra taktyczna, rozgrywana w pewnej przyszłościowej scenerii odległej planety, na której rozbija się statek ziemskich kolonistów. Ci zaś tworzą swoje własne państwa - na wzór dawnych ziemskich. Jakkolwiek nie są one dokładnie takie same. Odpowiadają jednak częściowo Francji, Rosji, Szkocji, Arabii tudzież Chinom. A oprócz tego buszują tam różni Obcy, najemnicy i piraci kosmiczni - nie biorę ich pod uwagę w grze. Ponieważ wybraliśmy wersję "deathmatch" czyli gry "wszyscy przeciwko wszystkim", przynależność do którejkolwiek frakcji nie będzie miała żadnego znaczenia i nie jest brana pod uwagę. Z tych samych powodów rezygnujemy z funkcji medycznych, zaopatrzeniowych a także z pojazdów.
Gra rozgrywa się, tak jak Piraci, na planszy 10 x 10 obrazującej pole bitwy między graczami. Mapa będzie przedstawiona, jak tylko się z nią uporam. Dzięki prostemu systemowi, który mamy już opracowany w Piratach, wskazywanie konkretnego pola nie będzie trudne. A1, C4, D10 - przykładowy zapis, jasny i zrozumiały powinien być dla każdego gracza.
Jak zaczynamy grę?
1. Wybór klasy gracza. Klasa - determinuje rodzaj uzbrojenia, wytrzymałości i sposobu poruszania się przez gracza.
2. Wybór pola, na którym dany gracz rozpoczyna grę.
3. Otrzymanie informacji od Prowadzącego - ilu i jacy przeciwnicy znajdują się w pobliżu
4. Podjęcie decyzji o swoich działaniach i przekazanie ich na PW do Prowadzącego
5. Rozstrzygnięcie działań w danej rundzie.
6. Informacje od Prowadzącego na PW o doznanych obrażeniach, decyzja o wybranym miejscu odrodzenia, w przypadku zgonu
7. Podliczenie punktów za rundę.
Kolejna runda zaczyna się od punktu 3.
1. Dostępne klasy:
a) szturmowiec
[link widoczny dla zalogowanych]
- porusza się o 3 pola na rundę.
Wytrzymałość - 2 (wytrzymuje jedną ranę, druga jest zabójcza)
Uzbrojenie: karabin maszynowy: zasięg 5 pól (do 2 pól od strzelającego - zabija, 3-5 pól od strzelającego - rani). Może najpierw strzelać, potem się poruszać albo najpierw wykonać ruch, potem zaś strzelać.
Pozostałe wyposażenie: granat - 1 sztuka, granat dymny - 1 sztuka
O strzelaniu, granatach i granatach dymnych - w dalszej części instrukcji
Szturmowiec: sposób poruszania się przykładowy (dotyczy to też innych graczy ale tu na przykładzie ruchów o trzy pola):
Zielony kolor: przykładowe poprawne poruszanie się
Czerwony kolor: przykładowe błędne poruszanie się (czyli z niedopuszczalnym ruchem po skosie)
[link widoczny dla zalogowanych]
Szturmowiec: strzelanie pokazany zasięg broni (przy takim ustawieniu gracza). Zielony kolor: zasięg zabijający przeciwnika, niebieski - zasięg raniący przeciwnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
Rzut granatem: zasięg rzutu to 2 pola (trudno rzucać dalej niż strzelać )
Na czerwono: w polu gdzie upada granat - granat zabija, na różowo obszar eksplozji, który rani.
[link widoczny dla zalogowanych]
b) komandos
[link widoczny dla zalogowanych]
- porusza się o 4 pola na rundę.
Wytrzymałość - 2 (wytrzymuje jedną ranę, druga jest zabójcza)
Uzbrojenie: pistolet maszynowy: zasięg 4 pola (do 2 pól od strzelającego - zabija, 3-4 pola od strzelającego - rani). Może najpierw strzelać, potem się poruszać albo najpierw wykonać ruch, potem zaś strzelać.
Pozostałe wyposażenie: granat - 1 sztuka, broń biała - 1 sztuka.
Broń biała pozwala komandosowi zabić przeciwnika, po wejściu na pole, na którym ten przeciwnik znajduje się na końcu swojej fazy ruchu.
c) snajper
[link widoczny dla zalogowanych]
- porusza się o 3 pola na rundę.
Wytrzymałość - 2 (wytrzymuje jedną ranę, druga jest zabójcza)
Uzbrojenie:karabin snajperski: zasięg nieograniczony - zawsze zabija, lecz nie może strzelać w odległości 1 pola od strzelca. (szczegóły na rysunku). Strzał z karabinu snajperskiego może być oddany tylko w rundzie, w której snajper się nie poruszał (kwestia celowania).
Pozostałe wyposażenie: granat - 1 sztuka, mina przeciwpiechotna- 1 sztuka
O minach - w dalszej części instrukcji
d) grenadier - trochę niefortunna nazwa, ale skopiowałem z Battlefielda, gdzie tak określano anti-tanków, ludzi wyposażonych w wyrzutnie rakiet.
[link widoczny dla zalogowanych]
- porusza się o 2 pola na rundę
Wytrzymałość - 3 (wytrzymuje dwie rany, trzecia jest zabójcza)
Uzbrojenie: wyrzutnia rakiet: zasięg 6 pól (po trafieniu we wskazane miejsce rakieta działa jak granat, z tą różnicą, że jest zdolna zniszczyć przeszkodę/ścianę - szczegóły na rysunku). Grenadier może wystrzelić rakietę a potem się poruszyć, ale nie może najpierw się ruszać a potem strzelać.
Pozostałe wyposażenie: granat - 1 sztuka
Miny przeciwpiechotne - tylko na wyposażeniu snajpera (rekompensują trochę fakt, że nie może on walczyć na bardzo krótki dystans). Minę można postawić na dowolnym polu sąsiadującym z polem, na którym znajduje się snajper. Informację o położeniu miny przekazuje się prowadzącemu. Mina działa od następnej rundy po ustawieniu. I zabija pierwszą osobę, która na wejdzie na pole z miną (może się zdarzyć, że równocześnie wbiegną tam dwie osoby - giną wtedy również). Przy czym po zabiciu tej osoby mina przestaje istnieć i dopiero po uzupełnieniu amunicji może snajper ustawić kolejną.
Punkty odrodzenia Na mapie znajdują się 3 pola oznaczone zielonym kółkiem - to punkty odrodzenia. Gracz, który zginął ma prawo wyboru (na PW do prowadzącego) punktu, w którym chce się odrodzić by kontynuować walkę. Punkty odrodzenia są "przezroczyste" dla pozostałych graczy. Żywi gracze nie mogą na nie wchodzić ale mogą przez nie strzelać, niezależnie od tego, czy w punkcie odrodzenia ktoś się właśnie odrodził. Nie można nikogo zabić w punkcie odrodzenia. Nie wolno na tym polu stawiać min.
Przeszkody terenowe, ściany, mury, płoty zaznaczone na mapie niebieskimi liniami. Nie można przez nie przechodzić. Nie można przez nie strzelać (wyjątek - rakiety). Można nad nimi rzucać granatami.
Poniżej przykładowe mapki (jeszcze nie "pokratkowane"). Jaki typ najbardziej by Wam odpowiadał? Otwarte - dają większą swobodę poruszania się i strzelania. Zabudowane - pozwalają na krycie się.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aproxymat dnia Czw 14:09, 18 Mar 2010, w całości zmieniany 20 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
animavilis Gość
|
Wysłany: Czw 11:21, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Strzelanka! Super! To o wiele lepsze niż układanie torów |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:27, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Układanie torów też na pewno paru osobom by się podobało.
Generalnie gra wygląda tak: gracze grają na planszy 10 x 10 pól (podobnie jak w przypadku Piratów), każdy ma prawo wyboru "klasy" postaci (co oznacza wybór uzbrojenia i sposobu poruszania się), punkty liczymy za zabijanie przeciwników, z tym, że tak jak w przyzwoitych sieciowych strzelankach, ten kto zginie może "odrodzić się" (respawn) i grać dalej (ale punkty dostanie ten, który go zabił). O "klasach", sposobach poruszania się, uzbrojeniu i zasadach szczegółowych napiszę w instrukcji.
W czasie gry, jeśli nie naprawią nam forum, będziemy zmuszeni często zaglądać do PW.
I jeszcze jedno pytanie czysto organizacyjnie. Jaki tryb gry Wam będzie odpowiadał?:
1) wszyscy przeciw wszystkim (czyli taki deathmatch)
2) gra małymi grupami (dwuosobowe oddziały - istnieje wtedy możliwość wspierania się w walce, informowania drugiej osoby o dostrzeżonych przeciwnikach itd,)
3) klasyczna gra drużynowa (dwie ekipy, z sumowanym wynikiem wszystkich punktów zdobytych przez członków danej drużyny).
Aha w pierwszym poście będę umieszczał listę chętnych graczy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Seeni Królewna Glątwa
Dołączył: 16 Wrz 2005 Posty: 18510 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2377 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Czw 11:31, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
wszyscy przeciw wszystkim.
O ile nie będzie to klasyka drużynowa to mnie też zapisz.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:33, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dobrze, wydaje mi się, że drużynowo byłoby tak jak w Piratach, milion PW między graczami a w naszej obecnej sytuacji technicznej to pewien kłopot.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
animavilis Gość
|
Wysłany: Czw 11:40, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wszyscy przeciw wszystkim, rzecz jasna
A będziemy wiedzieć, kto jest kim (jakiej jest "klasy"), czy to trzeba będzie odgadywać podczas gry? |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:49, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że będzie to wiadomo. Natomiast identyfikacja wzrokowa będzie przebiegać na zasadzie np. "snajper na F4, komandos na C2", tak że będzie wiadomo jakiej klasy jest widoczny przeciwnik, natomiast nie będzie wiadomo kto to jest, chyba że stanie się na polu obok. Ale szczegóły oczywiście wszystkie podam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bosska czysta abstrakcja
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 3895 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 454 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 11:54, 11 Lut 2010 Temat postu: Polecam Forum30.pl |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bosska dnia Czw 12:17, 23 Sie 2012, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
animavilis Gość
|
Wysłany: Czw 11:57, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Chyba nie możesz nic sknocić
Możesz dać się przedwcześnie ustrzelić (ale przecież i tak zmartwychwstać). |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:03, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie, ginąć można. Bo i tak się odradza. Własny zgon w grze oznacza po prostu punkty dla przeciwnika.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bosska czysta abstrakcja
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 3895 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 454 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 12:15, 11 Lut 2010 Temat postu: Polecam Forum30.pl |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bosska dnia Czw 12:17, 23 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
stara_reklama Gość
|
Wysłany: Czw 12:26, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
...
Ostatnio zmieniony przez stara_reklama dnia Wto 11:00, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:38, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Okej, to zrobimy tak, podeślę Ci grafikę w stylu jaki jest w oryginalnym systemie Infinity (to taka gra figurkowa) + mapy miejskie z Battlefielda (gram w to sporadycznie, więc mogę zeskrinować z różnych ujęć, może dzięki temu łatwiej będzie coś zaprojektować i przełożyć na mapę 10 x 10) Z góry dziękuję za wszelką pomoc (jak zawsze ).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
melpomena zła kobieta
Dołączył: 03 Wrz 2005 Posty: 9156 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 475 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:00, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Proszę i mnie wpisać na listę.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:01, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dopisuję.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
melpomena zła kobieta
Dołączył: 03 Wrz 2005 Posty: 9156 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 475 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:04, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dziękuję
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bobro gryźliwy behemot
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 20179 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: z boku trochę Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:29, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
dlaczego domyślnie mnie nie wciągnąłeś na listę? czego jak czego, ale strzelanki, i to przeciwko wszystkim, nie mogę sobie odmówić
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Aproxymat Para X to my
Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 33795 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1537 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:41, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Cóż za niewybaczalny nietakt z mojej strony. Już się poprawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Hower Johnnie Walker
Dołączył: 05 Lut 2006 Posty: 4817 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 437 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaaa???
|
Wysłany: Czw 18:28, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Kiedy planujesz start? I dlaczego nie ma trybu wszyscy na Bobro? ...Ostatecznie dedmecz może być.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
EMES emerytowany hank moody
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 7868 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1187 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zewsząd
|
Wysłany: Czw 18:59, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
to ja poczekam na instrukcje
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|